Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.288 visninger
162 svar
452 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2016

Anonym trådstarter

Hey ladies!

Jeg er 21 år og igang med en uddannelse.

Jeg er blevet gravid. Lægen har skudt på at jeg er i 16. uge. Umiddelbart er det jo noget man skal være glad for. Det er jeg også. Sagen er bare at for det første er ham jeg er blevet gravid med en jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med. Pt er han indlagt på den lukkede afdeling, fordi han er skadelig for andre eller hvad det var. Jeg var sammen med ham til en fest og vi endte med at gå i seng sammen. Jeg ved godt at det er ufatteligt dumt at gå i seng med en - undskyld mig - psykopat.

Mit største problem er at jeg har været rigtig meget i byen og drukket mig lige lovlig fuld... Mange gange. Hvor meget kan alkohol tage skade på sådan et lille barn?

Jeg er meget imod aborter, da jeg ved med 100% sikkerhed at jeg vil have dårlig samvittighed over at have "dræbt et barn". Men jeg ville også have dårlig samvittighed over at have sat et barn til verden der ikke kan fungere rigtigt osv, fordi JEG har drukket for meget alkohol i min graviditet.

Økonomisk kan jeg godt få det til at fungere og jeg har familie der ville kunne hjælpe mig, så der ville det ikke være et problem.

Jeg ved godt at det var dumt at have ubeskyttet sex, så det behøver ikke at være et samtaleemne i denne debat.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

Tip!

Anonym skriver:

Hey ladies!

Jeg er blevet gravid. Lægen har skudt på at jeg er i 16. uge. Umiddelbart er det jo noget man skal være glad for. Det er jeg også. Sagen er bare at for det første er ham jeg er blevet gravid med en jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med. Pt er han indlagt på den lukkede afdeling, fordi han er skadelig for andre eller hvad det var. Jeg var sammen med ham til en fest og vi endte med at gå i seng sammen. Jeg ved godt at det er ufatteligt dumt at gå i seng med en - undskyld mig - psykopat.

Mit største problem er at jeg har været rigtig meget i byen og drukket mig lige lovlig fuld... Mange gange. Hvor meget kan alkohol tage skade på sådan et lille barn?

Jeg er meget imod aborter, da jeg ved med 100% sikkerhed at jeg vil have dårlig samvittighed over at have "dræbt et barn". Men jeg ville også have dårlig samvittighed over at have sat et barn til verden der ikke kan fungere rigtigt osv, fordi JEG har drukket for meget alkohol i min graviditet.

Økonomisk kan jeg godt få det til at fungere og jeg har familie der ville kunne hjælpe mig, så der ville det ikke være et problem.

Jeg ved godt at det var dumt at have ubeskyttet sex, så det behøver ikke at være et samtaleemne i denne debat.

Jeg er ret sikker på at der skal ret meget alkohol til for at fosteret tager varig skade. Jeg har oplevet et barn med alkohol skade, og her havde moderen drukket tæt gennem hele graviditeten. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym trådstarter

BC skriver:

Jeg er ret sikker på at der skal ret meget alkohol til for at fosteret tager varig skade. Jeg har oplevet et barn med alkohol skade, og her havde moderen drukket tæt gennem hele graviditeten. 

Tak for svar!! 

Så hvis jeg ikke drikker resten af min graviditet er der ikke så stor chance for at barnet tager skade?

Anmeld Citér

8. juni 2016

Tip!

Jeg vil jo ikke love noget, men hør din læge af.. 

Jeg ved at moderen til denne knægt drak i smug, og havde et ret heftigt forbrug. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

MissTas

Anonym skriver:

Hey ladies!

Tror der skal mere til at barnet tager skade af alkohol, men man siger jo at barnet er mest udsat de første 12 uger af graviditeten. 

Dog forstår jeg ikke at du vil sætte et barn til verden med en sådan far, som du ikke engang har et forhold eller andet til. Han vil altid stå som far på papirerne og dermed vil han fremadrettet være en stor del af dit liv om du vil det eller ej .. 

Håber du finder den rette løsning for dig

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym

Tror ikke barnet har taget skade. Det er jo ikke dagligt i 16 uger du har drukket dig fuld.

derudover forstår jeg ikke du kan finde på at sætte et barn i verden med sådan en far. Barnet vil aldrig kunne være alene med sin far pga hans sygdom og hvis han gør barnet noget vil du så nogensinde kunne tilgive dig selv velvidende om at han har tendensen til det? Det er er meget egoistisk valg af dig at beholde barnet. Sorry men det er min mening. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

lineog4

Det er der jo i bund og grund ingen der ved også derfor de nu modsat tidligere siger nul alkohol. 

Man ved alkohol kan skade, men præcis hvornår i graviditeten vil det skade, hvor meget og hvor lidt er gætværker. 

Du kan have et barn i maven som ikke vil blive mærket af det og det kan forholde sig modsat - men umiddelbart er der størst odds for det ikke er blevet skadet.

Når der er skrevet tænker jeg du skal vide mange ting kan gå galt og når man vælger at blive forældre så skal man også kunne blive forældre til det uperfekte, for der udstedes ikke garantier 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Babilooo

Tja.. Jeg ville være mere bange for at barnet arver farens psykiske lidelse. En del psykiske lidelser er arvelige

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym

Ja dumt ikke at bruge prævention, når du går i seng med en du åbenbart allerede ved er psykopat. Tænker du virkelig ikke længere??

Og synes du virkelig det er i orden at sætte et barn i verden med sådan en far? Hvad hvis han pludselig får ændret sig lidt og kræver at se/have barnet, hvordan vil du have det med det? 

Nogle gange må man simpelthen lægge egoismen på hylden og tænke på det barn man overvejer at sætte i verden.

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

Tror der skal mere til at barnet tager skade af alkohol, men man siger jo at barnet er mest udsat de første 12 uger af graviditeten. 

Dog forstår jeg ikke at du vil sætte et barn til verden med en sådan far, som du ikke engang har et forhold eller andet til. Han vil altid stå som far på papirerne og dermed vil han fremadrettet være en stor del af dit liv om du vil det eller ej .. 

Håber du finder den rette løsning for dig

Faren kan jo få frataget sin forældremyndighed, sådan så det er mig der har den fulde forældremyndighed? eller hvad?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.