Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2016

karivinc

Anonym skriver:

Så meget ved jeg ikke... Men tænker da at alkohol drukket i lange baner + uvidenhed om graviditet måske er rigeligt nok. 

Uvidenhed om graviditet er ikke en acceptabel grund for at få en sen abort i Danmark, men hvis hendes alkohol forbrug har påvirket barnet i form af misdannelser, vil hun måske kunne få det bevilliget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

karivinc

Anonym skriver:

Hvad så med de præmatur babyer der bliver født i uge 24? 

Deres overlevelseschance er meget lille.

Anmeld Citér

10. juni 2016

karivinc

Må indrømme jeg bliver en smule overrasket over hvor mange der springer lige ud i sen abort alene fordi det handlede om et engangsknald og at manden åbenbart har en psykisk lidelse. Der er mangt og meget der taler imod at blive forældre med det udgangspunkt og især forældre sammen, men nu er det bare sådan at kvinden er gravid og endda så gravid så hun er forbunden legale abort grænse i DK. 

En sen abort er ikke bare lige noget man gør, de fleste jeg har hørt om for psykiske efterveer, de har skulle føde et barn og før man fik den famøse pille, kunne de også være udsat for barnet var levende født - har hørt det ned til uge 20 at barnet var levende født. Det er ikke bare væk i narkoseland og så er det hele væk når du vågner. Plus du er påvirket af hormoner, din krop føler sig gravid, du vil måske med stor sandsynlighed opleve at lække med råmælk osv. 

Kære ts, tal med din læge, bliv scannet så du er sikker på hvor langt du er henne osv.

En sen abort er ikke ensbetydende med, at man skal føde fosteret. I England har man mulighed for få foretaget en kirurgisk abort under fuld narkose indtil uge 24.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ja hcg niveauet men nu nævner hun selv at lægen bare mærkede og intet andet 

Ved graviditet er det fast rutine løbende at tjekke hcg niveauet, så det har lægen uden tvivl gjort.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Ved graviditet er det fast rutine løbende at tjekke hcg niveauet, så det har lægen uden tvivl gjort.

Hoppet lige ind og blander mig lidt. Da jeg ventede min søn fik jeg aldrig tjekket hcg tal så fast rutine er det altså ikke 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Tillykke 

Komisk, du skriver som anonym. Så kan man jo være verdens største narhat uden selv at skulle stå til ansvar for det. Modent. 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Det passer ikke helt, det er oftest kun folk der har været i fertilitetsbehandling der får det tjekket de første uger, for at se om graviditeten udvikler sig korrekt. 

Jeg har fået 2 børn og har ALDRIG fået tjekket HCG.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Heller ikke her, og jeg er i 23. Uge

Anmeld Citér

10. juni 2016

Flødebollen

Benjamins'mor skriver:

Det passer ikke helt, det er oftest kun folk der har været i fertilitetsbehandling der får det tjekket de første uger, for at se om graviditeten udvikler sig korrekt. 

Jeg har fået 2 børn og har ALDRIG fået tjekket HCG.

Jeg har endda været i fertilitetsbehandling og ikke fået det tjekket..

Anmeld Citér

10. juni 2016

Benjamins'mor

Flødebollen skriver:

Jeg har endda været i fertilitetsbehandling og ikke fået det tjekket..

Skrev også oftest, har kun hørt om at folk har fået det tjekket af den grund nemlig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.