Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2016

karivinc

Anonym skriver:

I visse situationer er abort en mulighed efter uge 16. Hvis der er mistanke om skader 

Det er jeg godt klar over, men der skal rigtig meget til, før man bliver godkendt til en sen abort i Danmark. I England er abortgrænsen 24 uger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

heaven

karivinc skriver:

Det er jeg godt klar over, men der skal rigtig meget til, før man bliver godkendt til en sen abort i Danmark. I England er abortgrænsen 24 uger.

24 uger.... FØJ....... 

Det var dog helt helt forfærdeligt at tænke på. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

Anonym skriver:

Fordi når man er 21 år gammel så er man ikke barn/teenage pige mere. Så er man en voksen ung kvinde som burde kende til bierne og blomsterne og vide hvad der sker når man har ubeskyttet sex.

Når man ligger og spreder ben ædru eller fuld uden at beskytte sig på nogen måde og ens mens udebliver i 4 mdr. Så burde man sq have hjerne nok til at vide noget er galt.  Så det squ ligemeget hvor uregelmæssig den er.

Hun nægter at svare når man spørger ind til tingene. Jeg er ikke den eneste der har stilt spørgsmålstegn til hendes historie. Det var en anden anonym der startede med at barnet ikk kan mærkes så tidligt. 

Alle mennesker er forskellige, og man er ikke nødvendigvis "voksen" bare fordi man er en vis alder. 21 år er stadig meget ungt, og nogle er mere modne end andre i den alder.

Uanset hvad, så kan jeg ikke se, hvad TS får ud af at læse dine dømmende kommentarer. Hun står i en meget svær situation og beder om hjælp. Prøv at have lidt medfølelse i stedet for at hakke hende ned.

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

24 uger.... FØJ....... 

Det var dog helt helt forfærdeligt at tænke på. 

Hvorfor det?

Et foster er (ifølge Wikipedia) ikke levedygtigt før uge 28.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

karivinc skriver:

Alle mennesker er forskellige, og man er ikke nødvendigvis "voksen" bare fordi man er en vis alder. 21 år er stadig meget ungt, og nogle er mere modne end andre i den alder.

Uanset hvad, så kan jeg ikke se, hvad TS får ud af at læse dine dømmende kommentarer. Hun står i en meget svær situation og beder om hjælp. Prøv at have lidt medfølelse i stedet for at hakke hende ned.

Er man voksen nok til at sprede ben uden beskyttelse så man også voksen nok til at kende konsekvensen

Anmeld Citér

9. juni 2016

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Ja hcg niveauet men nu nævner hun selv at lægen bare mærkede og intet andet 

Jeg ved ikke, om de også kan gøre det, når de er 16 uger henne, men da jeg var gravid mærkede lægen indvendigt og udvendigt for at mærke, om livmoderen havde en størrelse, som passede med de 9-10 uger jeg var henne. Måske er det det samme med de 16 uger? Jeg kan i hvert fald huske, at der i politikens graviditetsbog er beskrivelser af, hvor højt oppe man kan mærke sin livmoder for hver uge i begyndelsen.

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

Anonym skriver:

Er man voksen nok til at sprede ben uden beskyttelse så man også voksen nok til at kende konsekvensen

Enhver ved at der er mulighed for at blive gravid, når man har ubeskyttet sex. At hun først fandt ud af det fire måneder efter, gør hende ikke nødvendigvis til en uansvarlig person.

Jeg har også meget uregelmæssig og ofte udeblivende menstruation, så jeg fandt først ud af, at jeg var gravid i uge 20.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Jeg ved ikke, om de også kan gøre det, når de er 16 uger henne, men da jeg var gravid mærkede lægen indvendigt og udvendigt for at mærke, om livmoderen havde en størrelse, som passede med de 9-10 uger jeg var henne. Måske er det det samme med de 16 uger? Jeg kan i hvert fald huske, at der i politikens graviditetsbog er beskrivelser af, hvor højt oppe man kan mærke sin livmoder for hver uge i begyndelsen.

Det var også ret meget sådan lægen fandt ud af det på mig. I hvert fald hvis jeg forstår din beskrivelse af det rigtigt.

Jeg vidste nemlig ikke selv hvordan det skulle forklares

Anmeld Citér

9. juni 2016

Sprit25

Soonmom skriver:

Du går i seng med en psykopat, som du ikke kan lide.

Du drikker tit/går i byen tit (ud fra dit indlæg).

Jeg ville bekymre mig mere om jeg var klar til at blive mor hvis jeg var dig.  - Du lyder ikke så moden og self. kan man vokse med opgaven, men taget det i betragtningen, dit forhold til faren og dit partyliv, ville jeg få en abort.

Ej slap nu af 

jeg gik i byen ofte inden jeg blev gravid! Og jeg planlagde baby man kan godt være EB god forældre også stadig elske en god og fed fest

Anmeld Citér

9. juni 2016

lineog4

karivinc skriver:

Hvorfor det?

Et foster er (ifølge Wikipedia) ikke levedygtigt før uge 28.

Jeg har et barn i skolen født i uge 26, har bekendt med to børn født i uge 25 og begge lever - så tror wiki lige som altid skal anerkendes som en start til infomations, men absolut ikke som et sandhedsvidne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.