Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2016

Anonym

mor:) skriver:

Men hvis man ingen symptomer på graviditet har og man måske ikke lige er typen der tænket ovet hvornår menstruationen kommer - du kan da ikke ud fra den detalje fastslå at historien er en løgn. 

Nu tog du jo selv fejl med et af dine argumenter? 

Jeg tog fejl omkring om man kunne mærke det så tidligt ja. Det indrømmer jeg gerne. 

Jeg tror stadig ikke på hendes historie om at hun er så langt henne og er hun virkelig det. Så er der intet pænt at sige om hende. 

Støt du gerne op om det. Men jeg har ret til min mening 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg tog fejl omkring om man kunne mærke det så tidligt ja. Det indrømmer jeg gerne. 

Jeg tror stadig ikke på hendes historie om at hun er så langt henne og er hun virkelig det. Så er der intet pænt at sige om hende. 

Støt du gerne op om det. Men jeg har ret til min mening 

Støtte op om hvad? 

Jeg forstår bare ikke hvordan du kan sige at du ikke tror på historien ud fra... Tja ingenting. 

Jeg arbejdede sammen med en ung pige som først fandt ud af hun var gravid i 19. uge - hun søgte om senabort men fik afslag. 

Hvorfor er det helt umuligt i din verden at der kan være unge piger som ikke går og tænket ovet deres menstruation. Nej det er ikke det mest ansvarlige, men sådan er det nu bare for ts. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Som en anden skriver herinde. 

Hun siger hendes læge har fastslået uge 16 udfra barnets størrelse. Barnet kan ikke måles uden på maven så tidligt, det kan kun en ultralydsscanning hos en jm. 

Som den anden herinde skriver så lyder det mere som at hun bare bilder folk ind at det er uge 16 fordi hun så er ovre abortgrænsen så hun folk ikk siger hun skal have en abort. 

Samtidig siger hun at hendes mens altid har været uregelmæssig men hun er omkring 4 mdr henne. Og har ikke spekuleret over graviditet i 4 mdr. Hvorfor så pludselig teste nu? Der er for mange løse ender. Jeg tror ikke på den

Hcg niveauet kan jo måles og gi en ide om hvor langt man er henne, der kan mærkes og stilles spørgsmål ved hvornår hun har haft sex 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

mor:) skriver:

Støtte op om hvad? 

Jeg forstår bare ikke hvordan du kan sige at du ikke tror på historien ud fra... Tja ingenting. 

Jeg arbejdede sammen med en ung pige som først fandt ud af hun var gravid i 19. uge - hun søgte om senabort men fik afslag. 

Hvorfor er det helt umuligt i din verden at der kan være unge piger som ikke går og tænket ovet deres menstruation. Nej det er ikke det mest ansvarlige, men sådan er det nu bare for ts. 

Fordi når man er 21 år gammel så er man ikke barn/teenage pige mere. Så er man en voksen ung kvinde som burde kende til bierne og blomsterne og vide hvad der sker når man har ubeskyttet sex.

Når man ligger og spreder ben ædru eller fuld uden at beskytte sig på nogen måde og ens mens udebliver i 4 mdr. Så burde man sq have hjerne nok til at vide noget er galt.  Så det squ ligemeget hvor uregelmæssig den er.

Hun nægter at svare når man spørger ind til tingene. Jeg er ikke den eneste der har stilt spørgsmålstegn til hendes historie. Det var en anden anonym der startede med at barnet ikk kan mærkes så tidligt. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hcg niveauet kan jo måles og gi en ide om hvor langt man er henne, der kan mærkes og stilles spørgsmål ved hvornår hun har haft sex 

Ja hcg niveauet men nu nævner hun selv at lægen bare mærkede og intet andet 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hey ladies!

Jeg er 21 år og igang med en uddannelse.

Jeg er blevet gravid. Lægen har skudt på at jeg er i 16. uge. Umiddelbart er det jo noget man skal være glad for. Det er jeg også. Sagen er bare at for det første er ham jeg er blevet gravid med en jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med. Pt er han indlagt på den lukkede afdeling, fordi han er skadelig for andre eller hvad det var. Jeg var sammen med ham til en fest og vi endte med at gå i seng sammen. Jeg ved godt at det er ufatteligt dumt at gå i seng med en - undskyld mig - psykopat.

Mit største problem er at jeg har været rigtig meget i byen og drukket mig lige lovlig fuld... Mange gange. Hvor meget kan alkohol tage skade på sådan et lille barn?

Jeg er meget imod aborter, da jeg ved med 100% sikkerhed at jeg vil have dårlig samvittighed over at have "dræbt et barn". Men jeg ville også have dårlig samvittighed over at have sat et barn til verden der ikke kan fungere rigtigt osv, fordi JEG har drukket for meget alkohol i min graviditet.

Økonomisk kan jeg godt få det til at fungere og jeg har familie der ville kunne hjælpe mig, så der ville det ikke være et problem.

Jeg ved godt at det var dumt at have ubeskyttet sex, så det behøver ikke at være et samtaleemne i denne debat.

Sikken en redelighed og øv situation at stå i. Kram til dig 

Har lægen henvist dig til en scanning for at få fastlagt præcis hvor langt du er henne? 

Mht alkohol så kan jeg ikke svare på det da jeg ikke ved så meget på det område. men du skal selvfølgelig ikke drikke mer alkohol i resten af graviditeten hvis du ikke søger om sen abort vel at mærke

men mht fyren du har været sammen med. Jeg har selv haft en kæreste engang der blev indlagt på den lukkede fordi han var til fare for sig selv og andre. Han var det man kaldte destruktiv skizofren. Men han var ikke psykopat. Det er nu 8 år siden og idag er han erklæret rask. Han får heller ingen medicin mere. Med den rette hjælp kan man sagtens komme ud på den anden side. 

Men du skal huske at du hænger på ham de næste 18 år. Er det en mand du kan se dig selv samarbejde med? For han kommer til at skulle have samvær med jeres fælles barn. Du kan selvfølgelig søge om at han ikke må have kontakt. Men du skal kunne argumenterer for dine grundlag og han får chancen for at modargumenterer.

tænk dig godt om. Håber du finder en løsning der er bedst for dig. Husk på du er ikke så gammel endnu så du har masser af tid til at finde den rette mand

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

Anonym skriver:

Som en anden skriver herinde. 

Hun siger hendes læge har fastslået uge 16 udfra barnets størrelse. Barnet kan ikke måles uden på maven så tidligt, det kan kun en ultralydsscanning hos en jm. 

Som den anden herinde skriver så lyder det mere som at hun bare bilder folk ind at det er uge 16 fordi hun så er ovre abortgrænsen så hun folk ikk siger hun skal have en abort. 

Samtidig siger hun at hendes mens altid har været uregelmæssig men hun er omkring 4 mdr henne. Og har ikke spekuleret over graviditet i 4 mdr. Hvorfor så pludselig teste nu? Der er for mange løse ender. Jeg tror ikke på den

Er du altid så skeptisk og dømmende overfor andre på debatten eller er det kun, når du skriver som anonym?

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Sikke en træls situation for dig- det må være hårdt. Har du nogen, som du kan snakke med om det her? 

Spørg din læge mht alkohol. Jeg ved, at alkohol kan skade, og hvis du har drukket godt til i mange weekender er der en sandsynlighed. Derudover er psysiske lidelser arvelige, så ikke den bedste cocktail

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

karivinc skriver:

Det her kommer til at lyde hårdt, men hvis jeg var dig, ville jeg tage det første fly til England og få en abort!

Der skal meget til, før man bliver indlagt på den lukkede afdeling, så faderen til dit barn må have meget alvorlige psykiske problemer, hvilket der er 50 procent chance for, at dit barn arver. Det ville jeg personligt aldrig selv byde et barn.

Mht. indtagelse af alkohol under graviditet er der en sammenhæng mellem rusdrikning og neurologiske udviklingsforstyrrelser som for eksempel indlæringsvanskeligheder, så hvis du har drukket hver weekend, er der altså en risiko for, at det har påvirket dit barn.

I visse situationer er abort en mulighed efter uge 16. Hvis der er mistanke om skader 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

karivinc skriver:

Er du altid så skeptisk og dømmende overfor andre på debatten eller er det kun, når du skriver som anonym?

Jeg er generelt altid anonym herinde da jeg ikke gider sætte mit navn/profilnavn i offentlige forums. 

Så nej det er jeg ikke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.