Anonym skriver:
Hey ladies!
Jeg er 21 år og igang med en uddannelse.
Jeg er blevet gravid. Lægen har skudt på at jeg er i 16. uge. Umiddelbart er det jo noget man skal være glad for. Det er jeg også. Sagen er bare at for det første er ham jeg er blevet gravid med en jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med. Pt er han indlagt på den lukkede afdeling, fordi han er skadelig for andre eller hvad det var. Jeg var sammen med ham til en fest og vi endte med at gå i seng sammen. Jeg ved godt at det er ufatteligt dumt at gå i seng med en - undskyld mig - psykopat.
Mit største problem er at jeg har været rigtig meget i byen og drukket mig lige lovlig fuld... Mange gange. Hvor meget kan alkohol tage skade på sådan et lille barn?
Jeg er meget imod aborter, da jeg ved med 100% sikkerhed at jeg vil have dårlig samvittighed over at have "dræbt et barn". Men jeg ville også have dårlig samvittighed over at have sat et barn til verden der ikke kan fungere rigtigt osv, fordi JEG har drukket for meget alkohol i min graviditet.
Økonomisk kan jeg godt få det til at fungere og jeg har familie der ville kunne hjælpe mig, så der ville det ikke være et problem.
Jeg ved godt at det var dumt at have ubeskyttet sex, så det behøver ikke at være et samtaleemne i denne debat.
Sikken en redelighed og øv situation at stå i. Kram til dig 
Har lægen henvist dig til en scanning for at få fastlagt præcis hvor langt du er henne?
Mht alkohol så kan jeg ikke svare på det da jeg ikke ved så meget på det område. men du skal selvfølgelig ikke drikke mer alkohol i resten af graviditeten hvis du ikke søger om sen abort vel at mærke 
men mht fyren du har været sammen med. Jeg har selv haft en kæreste engang der blev indlagt på den lukkede fordi han var til fare for sig selv og andre. Han var det man kaldte destruktiv skizofren. Men han var ikke psykopat. Det er nu 8 år siden og idag er han erklæret rask. Han får heller ingen medicin mere. Med den rette hjælp kan man sagtens komme ud på den anden side.
Men du skal huske at du hænger på ham de næste 18 år. Er det en mand du kan se dig selv samarbejde med? For han kommer til at skulle have samvær med jeres fælles barn. Du kan selvfølgelig søge om at han ikke må have kontakt. Men du skal kunne argumenterer for dine grundlag og han får chancen for at modargumenterer.
tænk dig godt om. Håber du finder en løsning der er bedst for dig. Husk på du er ikke så gammel endnu så du har masser af tid til at finde den rette mand