Anonym skriver:
Så meget ved jeg ikke... Men tænker da at alkohol drukket i lange baner + uvidenhed om graviditet måske er rigeligt nok.
Det er det formodentlig ikke. Abort grænsen er sag ved 13. Uge af en grund, den kan være etisk, medicinsk eller... Men der er en grund og selvsagt ophæves fx den etiske begrundelse ikke alene fordi moren har haft et par våde fester og fordi hun ikke endnu har læst alle håndbøger om graviditet.
Jeg har hørt tilfælde hvor der er blevet givet nej til trods for bevis for alvorlig sygdom og anbefalinger fra læge.
Men udover det er det jo ikke kun om det kan gøres lovligt eller ej, det er ikke bare en udskrabning når man er så langt, for langt de fleste vil der betyde en reel fødsel og en krop der reagerer som netop ved en fødsel. Det er ikke bare at blinke med øjnene og så er det slut og alt er glemt, der kan selv om man er hundrede procent overbevist om sit valg få psykiske efterveer. Jeg ville aldrig selv råde til en sen abort, men selvsagt støtte den. Men det skal virkelig være noget man selv er hundrede procent sikker på for at gå igennem.
Udover det så prøv at Google foster i 17. Uge og se hvor udviklede de er
Anmeld
Citér