Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2016

Anonym

Vivienne skriver:

Ja 

Jeg er ligeglad med hvor langt hun er henne. Uanset hvad så er hun ikke tæt på at være klar til at være mor. 

Bortadoption er en mulighed for så kan barnet komme til en familien, som både ønsker barnet men også har overskud til at støtte det, såfremt det viser sig at barnet har en lidelse. 

Kan ikke rigtig finde ud af om det er en troll eller bare en ufattelig dum lille tøs. Hun er heller ikke synderlig aktiv i debatten og de få gange er ikke særlig alvorlige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Så meget ved jeg ikke... Men tænker da at alkohol drukket i lange baner + uvidenhed om graviditet måske er rigeligt nok. 

Det er det formodentlig ikke. Abort grænsen er sag ved 13. Uge af en grund, den kan være etisk, medicinsk eller... Men der er en grund og selvsagt ophæves fx den etiske begrundelse ikke alene fordi moren har haft et par våde fester og fordi hun ikke endnu har læst alle håndbøger om graviditet. 

Jeg har hørt tilfælde hvor der er blevet givet nej til trods for bevis for alvorlig sygdom og anbefalinger fra læge. 

Men udover det er det jo ikke kun om det kan gøres lovligt eller ej, det er ikke bare en udskrabning når man er så langt, for langt de fleste vil der betyde en reel fødsel og en krop der reagerer som netop ved en fødsel. Det er ikke bare at blinke med øjnene og så er det slut og alt er glemt, der kan selv om man er hundrede procent overbevist om sit valg få psykiske efterveer. Jeg ville aldrig selv råde til en sen abort, men selvsagt støtte den. Men det skal virkelig være noget man selv er hundrede procent sikker på for at gå igennem. 

Udover det så prøv at Google foster i 17. Uge og se hvor udviklede de er

Anmeld Citér

9. juni 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Og skrev at jeg sagde man ikke kunne fordi det havde JEG fået fortalt og derfor hang historien på det punkt ikke sammen. Har erkendt jeg tog fejl mht det og jeg selvfølgelig tror på min læge men når flere siger de kunne kan jeg da godt se min læge og jm ikk oplyste mig korrekt. Kom videre i dit liv 

Prøv dog at slappe af. Du havde citeret mig og jeg svare dig. Muligt du har svaret andre siden, men jeg sidder altså ikke på baby i al min fritid, jeg har 2 børn at tage mig af. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Kan ikke rigtig finde ud af om det er en troll eller bare en ufattelig dum lille tøs. Hun er heller ikke synderlig aktiv i debatten og de få gange er ikke særlig alvorlige. 

Vauw. Ja måske er der en troll eller måske sidder der en bag skærmen som ikke har så meget styr på sit liv og sin menstruation og sin sex partnere som det åbenbart er påkrævet en 21 årig. Hun er formodentlig rimelig chokeret over hvor hun står og når at blive nervøs for alkoholskader som det første efter hun har opdaget hun er blevet gravid. Hun stiller et spørgsmål her inde, et spørgsmål hun måske kunne have googlet, spurgt sin læge om eller.... Men der gælder vel også for spørgsmål alla hvorfor vil min baby ikke sove, hvilken modermælkserstatning er den bedste, hvornår kan jeg teste osv. Og nu på grund af et reelt spørgsmål er hun så en ufattelig dum lille tøs.

Da jeg var 21 drak jeg også til fester, jeg spiste så godt nok p piller så havde nok opdaget om jeg ikke blødte. Og i de pauser jeg havde med min kæreste der havde jeg også sex for sexens skyld - og jeg oplever ikke jeg var en dum lille tøs, jeg tror mere vare jeg var som de fleste på 21, og ja nogen af dem blev mødre og endda nogle gode nogle af slagsen, for lige som da jeg blev gravid som 28 årig (forresten også ikke-planlagt) så voksede de med opgaven. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

lineog4 skriver:

Vauw. Ja måske er der en troll eller måske sidder der en bag skærmen som ikke har så meget styr på sit liv og sin menstruation og sin sex partnere som det åbenbart er påkrævet en 21 årig. Hun er formodentlig rimelig chokeret over hvor hun står og når at blive nervøs for alkoholskader som det første efter hun har opdaget hun er blevet gravid. Hun stiller et spørgsmål her inde, et spørgsmål hun måske kunne have googlet, spurgt sin læge om eller.... Men der gælder vel også for spørgsmål alla hvorfor vil min baby ikke sove, hvilken modermælkserstatning er den bedste, hvornår kan jeg teste osv. Og nu på grund af et reelt spørgsmål er hun så en ufattelig dum lille tøs.

Da jeg var 21 drak jeg også til fester, jeg spiste så godt nok p piller så havde nok opdaget om jeg ikke blødte. Og i de pauser jeg havde med min kæreste der havde jeg også sex for sexens skyld - og jeg oplever ikke jeg var en dum lille tøs, jeg tror mere vare jeg var som de fleste på 21, og ja nogen af dem blev mødre og endda nogle gode nogle af slagsen, for lige som da jeg blev gravid som 28 årig (forresten også ikke-planlagt) så voksede de med opgaven. 

Jeg tvivler stærkt på at hun bare er chokeret med hendes besvarelser og mangel på samme

Anmeld Citér

9. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Morer mig over jer. Så snart man ytre sin mening og holdning der ikke falderbi jeres smag så er alt galt. 

Og mens du hhv. morer dig og skammer TS ud, står hun i en yderst alvorlig situation, som implicerer både hende, en psykisk syg mand og et muligt barns fremtid. Måske skulle fokus lægges der og ikke på en gratis omgang anonym skældud og morskab? 

Anmeld Citér

9. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tvivler stærkt på at hun bare er chokeret med hendes besvarelser og mangel på samme

Det kan da sagtens være en troll ser dog ikke så stærke indikationer som dig - at hun ikke svarer kunne jo hænge sammen med hun ikke får svar på sit spørgsmål men i højere grad skal lægge øjne til at hun da vist er lidt for dum. Men om der så kun var 5% sandsynlighed for hun var reel, så ville jeg personligt ikke kunne få mig selv til at tage chancen og træde på en der jo nok ligger ned i forvejen (er ret sikker på man ikke er super lykkelig hvis man er ts og står hvor hun beskriver hun står). 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har anmeldt dit indlæg og håber, du finder andet at sparke til end folk, der ligger ned i forvejen. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

lineog4 skriver:

Det kan da sagtens være en troll ser dog ikke så stærke indikationer som dig - at hun ikke svarer kunne jo hænge sammen med hun ikke får svar på sit spørgsmål men i højere grad skal lægge øjne til at hun da vist er lidt for dum. Men om der så kun var 5% sandsynlighed for hun var reel, så ville jeg personligt ikke kunne få mig selv til at tage chancen og træde på en der jo nok ligger ned i forvejen (er ret sikker på man ikke er super lykkelig hvis man er ts og står hvor hun beskriver hun står). 

At hun ikk svarer mig eller andre der synes det er uansvarligt er hvad det er. 

Men der er folk der spørger pænt til scanninger og taler trøstende og rådgivende til hende og de svares heller ikke. 

Jeg har en holdning til det og du har din. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Jeg har anmeldt dit indlæg og håber, du finder andet at sparke til end folk, der ligger ned i forvejen. 

Tillykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.