Jeg plejer ikke at blande mig i særlig mange ting og hvis jeg gør forholder jeg mig neutralt. Men hold nu k***, hvor bliver jeg både harm og mega vred når jeg ser hvordan mange påpeger at TS da ikke kan sætte et barn til verden hvor den ene forælder er psykisk syg og at barnet har 50% chance for at arve sygdommen osv.
Okay. Så folk der har psykiske lidelser må ikke få børn i jeres verden eller?! En kronisk lidelse slettes ikke fra dine papire, heller ikke selvom sygdommen er holdt nede pga rette behandling, hjælp og psykolog/gruppeterapi f.eks.
Det viser egentlig bare hvor lidt i ved om sådanne ting. Og ellers tager i kun udgangspunkt i skrækhistorier fra omgangskredsen.
Jeg er syg. Jeg har borderline og jeg er snart mor til 2. Jeg har siden mit 12 år gået til psykolog osv. Da jeg blev 18 år fik jeg stillet min diagnose og kom i gruppeterapi, individuel terapi og kognetiv terapi. Jeg er det man kalder "symptomfri" i dag. Jeg har det godt. Har styr på mit liv, min karriere og min familie! Min 4 årige datter stortrives og det samme gør jeg. Hun mangler intet hverken materielt eller omsorg/kærlighed/struktur. Bare fordi nogle med min sygdom ikke kan tage vare på andre end sig selv og ikke kan tilsidesætte egne behov, så behøver det ikke betyde at vi alle er sådan. Så ærlig talt synes jeg folk skal pakke deres latterlige fordomme væk og så lade være med at skære alle over en kam! Psykisk syge skal ikke nødvendigvis have frataget en af livets største glæder ved at få børn!
Anmeld
Citér