Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

Gælder det også hvis pigen er 15 år?

Hov nu har jeg læst hele tråden - så se bort fra det sidste spørgsmål. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2016

Zelinasmor

Jeg plejer ikke at blande mig i særlig mange ting og hvis jeg gør forholder jeg mig neutralt. Men hold nu k***, hvor bliver jeg både harm og mega vred når jeg ser hvordan mange påpeger at TS da ikke kan sætte et barn til verden hvor den ene forælder er psykisk syg og at barnet har 50% chance for at arve sygdommen osv.

Okay. Så folk der har psykiske lidelser må ikke få børn i jeres verden eller?! En kronisk lidelse slettes ikke fra dine papire, heller ikke selvom sygdommen er holdt nede pga rette behandling, hjælp og psykolog/gruppeterapi f.eks. 

Det viser egentlig bare hvor lidt i ved om sådanne ting. Og ellers tager i kun udgangspunkt i skrækhistorier fra omgangskredsen.

Jeg er syg. Jeg har borderline og jeg er snart mor til 2. Jeg har siden mit 12 år gået til psykolog osv. Da jeg blev 18 år fik jeg stillet min diagnose og kom i gruppeterapi, individuel terapi og kognetiv terapi. Jeg er det man kalder "symptomfri" i dag. Jeg har det godt. Har styr på mit liv, min karriere og min familie! Min 4 årige datter stortrives og det samme gør jeg. Hun mangler intet hverken materielt eller omsorg/kærlighed/struktur. Bare fordi nogle med min sygdom ikke kan tage vare på andre end sig selv og ikke kan tilsidesætte egne behov, så behøver det ikke betyde at vi alle er sådan. Så ærlig talt synes jeg folk skal pakke deres latterlige fordomme væk og så lade være med at skære alle over en kam! Psykisk syge skal ikke nødvendigvis have frataget en af livets største glæder ved at få børn!

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej igen.

Ja, jeg tænkte at jeg ville give en lille update herinde.

Jeg har valgt at beholde barnet, så jeg er nu gravid med en lille pige. Jeg har termin d. 11. november og jeg går på barsel om en uge. Graviditeten er gået godt indtil videre uden de store problemer.

Mht. faren til min baby. Han er i bedring og blev udskrevet i sidste måned. Han har skizofreni, men får behandling og der sker fremskridt med ham hele tiden. Han kommer til at se baby nogle timer om ugen og han kommer måske også til at have barnet nogle overnatninger en gang imellem. hvis han er i stand til det vil han også komme til at have barnet til overnatning. Men det er først når babyen er stor nok til det. Lige nu er jeg bare glad for at faren ikke er så "psykopatisk" som jeg antog ham for at være og at han har det bedre.

Knus fra mig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.