Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2016

Anonym

Soonmom skriver:

Hvis TS selv har skrevet psykopat, hvad I alverden peger du så fingre af os andre for?

Jeg peger ikke fingre ad dig(det er kun dig jeg har citeret, så jeg ved ikke hvorfor du skriver "os andre").

Jeg prøver på at gøre oprør mod at nogen mennesker slynger ordet psykopat ud om andre mennesker, og tilsyneladende tror at man er psykopat blot fordi man er indlagt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ingen kan vide om barnet har taget skade af at du har drukket. Men slå koldt vand i blodet. Er ret sikker på at der skal meget mere til end som så.

en ting jeg dig undre mig over. Hvordan har din læge kommet frem til at du skulle være 16 uger henne? Har du ikke haft din menstruation de sidste knap 4 måneder? 

Da min menstruation aldrig rigtig har været regelmæssig tænkte jeg ikke så meget over at jeg kunne være gravid. Lægen vurderede at jeg er i ca 16. uge udfra babyens størrelse

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

Anonym skriver:

Hey ladies!

Jeg er 21 år og igang med en uddannelse.

Jeg er blevet gravid. Lægen har skudt på at jeg er i 16. uge. Umiddelbart er det jo noget man skal være glad for. Det er jeg også. Sagen er bare at for det første er ham jeg er blevet gravid med en jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med. Pt er han indlagt på den lukkede afdeling, fordi han er skadelig for andre eller hvad det var. Jeg var sammen med ham til en fest og vi endte med at gå i seng sammen. Jeg ved godt at det er ufatteligt dumt at gå i seng med en - undskyld mig - psykopat.

Mit største problem er at jeg har været rigtig meget i byen og drukket mig lige lovlig fuld... Mange gange. Hvor meget kan alkohol tage skade på sådan et lille barn?

Jeg er meget imod aborter, da jeg ved med 100% sikkerhed at jeg vil have dårlig samvittighed over at have "dræbt et barn". Men jeg ville også have dårlig samvittighed over at have sat et barn til verden der ikke kan fungere rigtigt osv, fordi JEG har drukket for meget alkohol i min graviditet.

Økonomisk kan jeg godt få det til at fungere og jeg har familie der ville kunne hjælpe mig, så der ville det ikke være et problem.

Jeg ved godt at det var dumt at have ubeskyttet sex, så det behøver ikke at være et samtaleemne i denne debat.

Det her kommer til at lyde hårdt, men hvis jeg var dig, ville jeg tage det første fly til England og få en abort!

Der skal meget til, før man bliver indlagt på den lukkede afdeling, så faderen til dit barn må have meget alvorlige psykiske problemer, hvilket der er 50 procent chance for, at dit barn arver. Det ville jeg personligt aldrig selv byde et barn.

Mht. indtagelse af alkohol under graviditet er der en sammenhæng mellem rusdrikning og neurologiske udviklingsforstyrrelser som for eksempel indlæringsvanskeligheder, så hvis du har drukket hver weekend, er der altså en risiko for, at det har påvirket dit barn.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg har skrevet at manden (ham jeg var i seng med) er psykopat/syg i hovedet fordi jeg ikke ved hvad han fejler. JEG synes han er en psykopat. Han har selv skrevet til mig at han selv synes han er syg  i hovedet.

Jeg kan godt se hvad i mener med at der er dårligt for et barn at have sådan en far, men jeg er i 16. uge +/- og jeg synes derfor at det ville være som at slå et barn ihjel. Men hvis barnet har taget skade af alkoholen ville jeg synes at det er synd at sætte et barn til verden der ville have det svært.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Da min menstruation aldrig rigtig har været regelmæssig tænkte jeg ikke så meget over at jeg kunne være gravid. Lægen vurderede at jeg er i ca 16. uge udfra babyens størrelse

Er det din privat læge? For det lyder altså meget underligt synes jeg.

Så tidligt kan babyen ikke mærkes ude på maven der skal ultralydsscanning til hos en jordmoder. 

Tror vidst mere du bare bilder os ind at det er uge 16 fordi du så tror at folk ikk vil råde dig til abort. Historien halter lidt

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

Anonym skriver:

Du kunne ikke lide ham men han kunne lide dig og alligevel går du i seng med ham?? 

det er sq da at lege med folks følelser og nu vil du sætte et uskyldigt lille væsen i verden som skal have en psykopat til far. 

Du må have er meget lille selvværd for at kunne gøre sådan noget!! 

Hvad har det med selvværd at gøre?

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

karivinc skriver:

Hvad har det med selvværd at gøre?

Det har meget med lave selvværd at gøre. 

At lege med en anden mands følelser på den måde. Gå i seng med ham velvidende om at han har følelser for en som ikke er gengældt. Så må ens selvværd virkelig være lavt for at då noget bekræftigelse. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

Det har meget med lave selvværd at gøre. 

At lege med en anden mands følelser på den måde. Gå i seng med ham velvidende om at han har følelser for en som ikke er gengældt. Så må ens selvværd virkelig være lavt for at då noget bekræftigelse. 

Så vidt jeg kunne forstå, fik han først følelser for hende efter, at de havde været i seng sammen, men uanset hvem af os der har ret, synes jeg ikke, at det er fair at dømme TS på den måde.

At man vælger at have sex med en person, som man ikke har følelser for, handler nødvendigvis ikke om at få bekræftelse. Nogen gange handler det altså bare om at få tilfredsstillet en lyst, og når man er fuld, tænker man ikke altid over konsekvenserne.

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

Jeg har skrevet at manden (ham jeg var i seng med) er psykopat/syg i hovedet fordi jeg ikke ved hvad han fejler. JEG synes han er en psykopat. Han har selv skrevet til mig at han selv synes han er syg  i hovedet.

Jeg kan godt se hvad i mener med at der er dårligt for et barn at have sådan en far, men jeg er i 16. uge +/- og jeg synes derfor at det ville være som at slå et barn ihjel. Men hvis barnet har taget skade af alkoholen ville jeg synes at det er synd at sætte et barn til verden der ville have det svært.

Et foster er ikke levedygtigt i uge 16, så det er ikke det samme som at slå et barn ihjel.

Jeg forstår godt, at det er et svært valg, selvom jeg ikke selv ville tøve med at afslutte graviditeten. Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

karivinc skriver:

Så vidt jeg kunne forstå, fik han først følelser for hende efter, at de havde været i seng sammen, men uanset hvem af os der har ret, synes jeg ikke, at det er fair at dømme TS på den måde.

At man vælger at have sex med en person, som man ikke har følelser for, handler nødvendigvis ikke om at få bekræftelse. Nogen gange handler det altså bare om at få tilfredsstillet en lyst, og når man er fuld, tænker man ikke altid over konsekvenserne.

Det er ikke sådan jeg forstår det. 

Der er mange ting der halter i hendes historie. Som en anden anonym også er ikke på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.