Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2016

Carina:-)

MissTas skriver:

Men er det det du ønsker overfor dit barn? At den ikke skal se sin far? Og iøvrigt har faren altid ret til samvær 

Ikke hvis han er skadelig for barnets udvikling 

Har selv en i familien der ikke må se sin søn fordi man så en negativ og skadelig påvirkning af hans udvikling. 

Så retten til samvær kan godt tages fra en .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

Xolia

Anonym skriver:

Hey ladies!

Jeg er 21 år og igang med en uddannelse.

Jeg er blevet gravid. Lægen har skudt på at jeg er i 16. uge. Umiddelbart er det jo noget man skal være glad for. Det er jeg også. Sagen er bare at for det første er ham jeg er blevet gravid med en jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med. Pt er han indlagt på den lukkede afdeling, fordi han er skadelig for andre eller hvad det var. Jeg var sammen med ham til en fest og vi endte med at gå i seng sammen. Jeg ved godt at det er ufatteligt dumt at gå i seng med en - undskyld mig - psykopat.

Mit største problem er at jeg har været rigtig meget i byen og drukket mig lige lovlig fuld... Mange gange. Hvor meget kan alkohol tage skade på sådan et lille barn?

Jeg er meget imod aborter, da jeg ved med 100% sikkerhed at jeg vil have dårlig samvittighed over at have "dræbt et barn". Men jeg ville også have dårlig samvittighed over at have sat et barn til verden der ikke kan fungere rigtigt osv, fordi JEG har drukket for meget alkohol i min graviditet.

Økonomisk kan jeg godt få det til at fungere og jeg har familie der ville kunne hjælpe mig, så der ville det ikke være et problem.

Jeg ved godt at det var dumt at have ubeskyttet sex, så det behøver ikke at være et samtaleemne i denne debat.

Jeg ville tage en alvorlig snak med din læge / jordemoder i forhold til hvor meget du har drukket og dine bekymringer. Også i forhold til fars psykiske lidelser. 

Du skriver det ikke direkte - men går ud fra din graviditet er opdaget efter uge 12? Det kræver jo særlige omstændigheder at få abort nu 

Jeg ville selv have svært ved at vælge abort men tror jeg ville arbejde hen imod det i din situation. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

MissTas

Carina:-) skriver:

Ikke hvis han er skadelig for barnets udvikling 

Har selv en i familien der ikke må se sin søn fordi man så en negativ og skadelig påvirkning af hans udvikling. 

Så retten til samvær kan godt tages fra en .

Men der skal virkelig meget til..

Anmeld Citér

9. juni 2016

Lunae

Anonym skriver:

Du kunne ikke lide ham men han kunne lide dig og alligevel går du i seng med ham?? 

det er sq da at lege med folks følelser og nu vil du sætte et uskyldigt lille væsen i verden som skal have en psykopat til far. 

Du må have er meget lille selvværd for at kunne gøre sådan noget!! 

Ej hold nu. Der er da mange mennesker, som går i seng med hinanden af lyst og ikke på baggrund af følelser! Lad os nu ikke gøre trådstarter til et skidt menneske, fordi hun har haft sex med én hun ikke er vild med - det sker dagligt!

Anmeld Citér

9. juni 2016

Patriark

Anonym skriver:

Hey ladies!

Jeg er blevet gravid. Lægen har skudt på at jeg er i 16. uge. Umiddelbart er det jo noget man skal være glad for. Det er jeg også. Sagen er bare at for det første er ham jeg er blevet gravid med en jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med. Pt er han indlagt på den lukkede afdeling, fordi han er skadelig for andre eller hvad det var. Jeg var sammen med ham til en fest og vi endte med at gå i seng sammen. Jeg ved godt at det er ufatteligt dumt at gå i seng med en - undskyld mig - psykopat.

Mit største problem er at jeg har været rigtig meget i byen og drukket mig lige lovlig fuld... Mange gange. Hvor meget kan alkohol tage skade på sådan et lille barn?

Jeg er meget imod aborter, da jeg ved med 100% sikkerhed at jeg vil have dårlig samvittighed over at have "dræbt et barn". Men jeg ville også have dårlig samvittighed over at have sat et barn til verden der ikke kan fungere rigtigt osv, fordi JEG har drukket for meget alkohol i min graviditet.

Økonomisk kan jeg godt få det til at fungere og jeg har familie der ville kunne hjælpe mig, så der ville det ikke være et problem.

Jeg ved godt at det var dumt at have ubeskyttet sex, så det behøver ikke at være et samtaleemne i denne debat.

Der er lavet rigtig meget forskning på området. Noget af det nyere forskning viser en sammenhæng mellem "ADHD" og selv meget små mængder alkohol under graviditeten( 1/2 glas vin). Det er påvist, at fosterets nervebaner kan blive læderet og brudt, hvilket kan skabe en neurologisk ubalance, der fremkalder de samme symptomer som "ADHD".

Anmeld Citér

9. juni 2016

Pikku Myy

Patriark skriver:

Der er lavet rigtig meget forskning på området. Noget af det nyere forskning viser en sammenhæng mellem "ADHD" og selv meget små mængder alkohol under graviditeten( 1/2 glas vin). Det er påvist, at fosterets nervebaner kan blive læderet og brudt, hvilket kan skabe en neurologisk ubalance, der fremkalder de samme symptomer som "ADHD".

Ej, hvor spændende. Det er jo et (ikke så rart) supplement til de undersøgelser jeg fortalte om. Har du et link man må se?

Anmeld Citér

9. juni 2016

MyLove E

Hold nu! 

Ts skriver HØJT OG TYDELIGT at hun ved at det er dumt det hun gjort og at det behøver hun ikke høre kommentar på!!! 

At være indlagt på den lukkede afdeling behøver i var fordi han er psykopat! Men at havde det meget psykisk dårligt. Han lyder til at være indlagt pga at gøre skade på sig selv, og andre men det er svært at være syg! Men med støtte og denne indlæggelse kan han komme langt!

Angående alkohol vil jeg også snakke med læge og/eller jordemoder. 

Håber alt det bedste for dig

Anmeld Citér

9. juni 2016

Soonmom

Du går i seng med en psykopat, som du ikke kan lide.

Du drikker tit/går i byen tit (ud fra dit indlæg).

Jeg ville bekymre mig mere om jeg var klar til at blive mor hvis jeg var dig.  - Du lyder ikke så moden og self. kan man vokse med opgaven, men taget det i betragtningen, dit forhold til faren og dit partyliv, ville jeg få en abort.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hey ladies!

Jeg har ikke læst tråden, så ved ikke om andre har skrevet det samme.

Bare fordi han er indlagt på den lukkede afdeling, betyder det ikke at han er psykopat. Det betyder heller ikke at han aldrig kan få det godt igen. Det er fordomme.

Han kan sagtens blive en god far. Det kommer an på hvad han fejler, og det ved du ikke, fordi du ikke kender ham. Måske du via hans familie, fælles venner kan finde ud af noget mere?

De ægte psykopater går oftest omkring iblandt os andre.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Patriark

Pikku Myy skriver:

Ej, hvor spændende. Det er jo et (ikke så rart) supplement til de undersøgelser jeg fortalte om. Har du et link man må se?

Ser lige om jeg kan Google mig frem til det. Læste om undersøgelsen tilbage i 2013!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.