Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja dumt ikke at bruge prævention, når du går i seng med en du åbenbart allerede ved er psykopat. Tænker du virkelig ikke længere??

Og synes du virkelig det er i orden at sætte et barn i verden med sådan en far? Hvad hvis han pludselig får ændret sig lidt og kræver at se/have barnet, hvordan vil du have det med det? 

Nogle gange må man simpelthen lægge egoismen på hylden og tænke på det barn man overvejer at sætte i verden.

Jeg fandt først ud af det bagefter vi havde været sammen... han kunne lide mig, men jeg kunne ikke lide ham, så det var da han blev sur på mig over at jeg ikke ville/vil noget med ham at jeg fandt ud af hvor syg i hovedet han er. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Faren kan jo få frataget sin forældremyndighed, sådan så det er mig der har den fulde forældremyndighed? eller hvad?

Du har den fulde forældre myndighed fra start eftersom i aldrig har boet sammen. 

Men du kan ikke fratage ham retten til at se sit barn. 

Så uanset hvad du hænger du på en psykopat de næste 18 år en psykopat du vælger som far til dit barn fordi du tager et meget egoistisk valg  

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym

Du vælger vel for Guds skyld ikke at få et barn med en du ved er psykopat og som ovenikøbet har det på skrift  han er til skade for andre?! Hvad med den dag han får en brist på dig eller på jeres barn ..... 

Tænk dig om 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fandt først ud af det bagefter vi havde været sammen... han kunne lide mig, men jeg kunne ikke lide ham, så det var da han blev sur på mig over at jeg ikke ville/vil noget med ham at jeg fandt ud af hvor syg i hovedet han er. 

Du kunne ikke lide ham men han kunne lide dig og alligevel går du i seng med ham?? 

det er sq da at lege med folks følelser og nu vil du sætte et uskyldigt lille væsen i verden som skal have en psykopat til far. 

Du må have er meget lille selvværd for at kunne gøre sådan noget!! 

Anmeld Citér

8. juni 2016

VN

Jeg synes at folk bliver en smule grove.. Jeg er bestemt heller ikke enig i at det barn er en smart idé, men jeg forstår også godt at det muligvis er et svært valg grundet at hun allerede er i 16. Uge 

Jeg havde søgt om sen abort, udelukkende grundet at jeg ikke ville ønske sådan en mand som far til mit barn. Forældremyndighed og samværd er to forskellige ting, og han vil altid have ret til at se sit barn.

Derudover fortjener alle børn at have to forældre, som i det mindste kan have et godt samarbejde som enlige forældre. 

Men jeg synes at det er vigtigt at holde en ordenlig tone, for de fleste ville nok have det rigtig svært ved sådan en sitation - hvis de vel og mærke selv stod i den. 

Held og lykke med det hele! En lille krammer herfra 

Anmeld Citér

8. juni 2016

MissTas

Faren kan jo få frataget sin forældremyndighed, sådan så det er mig der har den fulde forældremyndighed? eller hvad?

Men er det det du ønsker overfor dit barn? At den ikke skal se sin far? Og iøvrigt har faren altid ret til samvær 

Anmeld Citér

8. juni 2016

MinPrins

Du får den fulde forældremyndighed, men faren har ret til at se sit barn... Så du hænger på ham de næste 18 år... Samtidig tænker jeg på hvad du vil fortælle barnet om faren?

Anmeld Citér

8. juni 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hey ladies!

Jeg er 21 år og igang med en uddannelse.

Jeg er blevet gravid. Lægen har skudt på at jeg er i 16. uge. Umiddelbart er det jo noget man skal være glad for. Det er jeg også. Sagen er bare at for det første er ham jeg er blevet gravid med en jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med. Pt er han indlagt på den lukkede afdeling, fordi han er skadelig for andre eller hvad det var. Jeg var sammen med ham til en fest og vi endte med at gå i seng sammen. Jeg ved godt at det er ufatteligt dumt at gå i seng med en - undskyld mig - psykopat.

Mit største problem er at jeg har været rigtig meget i byen og drukket mig lige lovlig fuld... Mange gange. Hvor meget kan alkohol tage skade på sådan et lille barn?

Jeg er meget imod aborter, da jeg ved med 100% sikkerhed at jeg vil have dårlig samvittighed over at have "dræbt et barn". Men jeg ville også have dårlig samvittighed over at have sat et barn til verden der ikke kan fungere rigtigt osv, fordi JEG har drukket for meget alkohol i min graviditet.

Økonomisk kan jeg godt få det til at fungere og jeg har familie der ville kunne hjælpe mig, så der ville det ikke være et problem.

Jeg ved godt at det var dumt at have ubeskyttet sex, så det behøver ikke at være et samtaleemne i denne debat.

Der var to statistiske undersøgelser for nogle år siden, der viste 1) at risikoen for abort steg markant ved et moderat alkoholforbrug i graviditeten, og 2) at såfremt det moderate alkoholforbrug (eller et par fester inden man finder ud af at man er gravid) ikke resulterer i en abort, vil barnets IQ ligge inden for normalen.

Anmeld Citér

8. juni 2016

Carina:-)

En senabort er ikke bare noget man får

Det er desuden en voldsom fysisk og psykisk belastning for en kvinde at skulle igennem så ikke noget man bare lige gør.

Jeg synes du skal trække vejret og snakke med jordmor og læge istedet for et babyforum hvor du vil få lige så mange meninger som der er brugere.

Og så vil jeg lige opfordre til at slappe af med tonen i tråden og svare pænt og konstruktivt frem for at angribe ts. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Carina:-)

MinPrins skriver:

Du får den fulde forældremyndighed, men faren har ret til at se sit barn... Så du hænger på ham de næste 18 år... Samtidig tænker jeg på hvad du vil fortælle barnet om faren?

Kommer an på om far er egnet.

Jeg har selv et eksempel hvor mor ikke må se sit barn længere fordi hun er skadelig for hans udvikling.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.