karivinc skriver:
40 procent chance for at overleve er ikke ligefrem gode chancer i min optik især pga. de men, som barnet kan få, hvis det overlever.
Det kommer vel an på hvor man står, føder man ønskebarnet i uge 24 så tror jeg man vil tro 40% er en stor sandsynlighed. Skal man forklare sig selv det er okay at lave en senabort alene pga man ikke ønsker barnet så vil man sikkert sætte fokus på sen følger og at 60% ikke vil overleve en fødsel.
Men faktum er man i England juridisk giver ret til at aborterer "børn" man under andre omstændigheder vil kæmpe for at holde i live.
Jeg må indrømme jeg slet ikke forstår abort grænsen kan være så høj, og jeg tænker det kan være en hård oplevelse også for dem der står i det som professionelle også selv om det er kirurgisk udført for et foster/barn så langt henne i graviditeten er fuldstændig færdig men mangler bare at tage på.
Jeg er absolut fortaler for abort, jeg er også fortaler for sen abort i visse tilfælde dog med det men at det virkelig kan være voldsomt for den kvinde der står i det. Men jeg forstår ikke man skal have 20 uger (tænker man opdager det omkring uge 4) til at finde ud af om man vil have barnet eller ej, at man skal mærke spark, bule ud, udsætte sin krop for aå meget graviditet for at tænke; nej jeg vil sørme ikke alligevel - her tænker jeg ikke på børn med diagnosticerede misdannelser.
Anmeld
Citér