Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2016

Anonym

karivinc skriver:

Deres overlevelseschance er meget lille.

40% chance for overlevelse i uge 24, er da rimelige gode chancer i min optik.

-Og Wikipedia er altså ikke en troværdig kilde.... At præmature ikke er levedygtige før uge 28 er noget vås! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

karivinc

Det er det formodentlig ikke. Abort grænsen er sag ved 13. Uge af en grund, den kan være etisk, medicinsk eller... Men der er en grund og selvsagt ophæves fx den etiske begrundelse ikke alene fordi moren har haft et par våde fester og fordi hun ikke endnu har læst alle håndbøger om graviditet. 

Jeg har hørt tilfælde hvor der er blevet givet nej til trods for bevis for alvorlig sygdom og anbefalinger fra læge. 

Men udover det er det jo ikke kun om det kan gøres lovligt eller ej, det er ikke bare en udskrabning når man er så langt, for langt de fleste vil der betyde en reel fødsel og en krop der reagerer som netop ved en fødsel. Det er ikke bare at blinke med øjnene og så er det slut og alt er glemt, der kan selv om man er hundrede procent overbevist om sit valg få psykiske efterveer. Jeg ville aldrig selv råde til en sen abort, men selvsagt støtte den. Men det skal virkelig være noget man selv er hundrede procent sikker på for at gå igennem. 

Udover det så prøv at Google foster i 17. Uge og se hvor udviklede de er

Jeg vil bare lige påpege overfor TS, at et foster ikke er levedygtigt i uge 17 på trods af dets udvikling, og at en sen abort foretaget i fx England ikke nødvendigvis vil betyde en reel fødsel, da det er muligt at få en kirurgisk abort indtil uge 24.

Anmeld Citér

10. juni 2016

lineog4

karivinc skriver:

Jeg vil bare lige påpege overfor TS, at et foster ikke er levedygtigt i uge 17 på trods af dets udvikling i det stadie, og at en sen abort foretaget i England ikke nødvendigvis vil betyde en reel fødsel, da det er muligt at få en kirurgisk abort indtil uge 24.

Nej det er ikke levedygtigt og det er heller ikke min optik mord, men det kan være en voldsom oplevelse at gå igennem som kvinde her i DK hvor det ikke foregår kirurgisk. 

Anmeld Citér

10. juni 2016

karivinc

lineog4 skriver:

Nej det er ikke levedygtigt og det er heller ikke min optik mord, men det kan være en voldsom oplevelse at gå igennem som kvinde her i DK hvor det ikke foregår kirurgisk. 

Det er jeg fuldstændig enig i!

Anmeld Citér

10. juni 2016

karivinc

40% chance for overlevelse i uge 24, er da rimelige gode chancer i min optik.

-Og Wikipedia er altså ikke en troværdig kilde.... At præmature ikke er levedygtige før uge 28 er noget vås! 

40 procent chance for at overleve er ikke ligefrem gode chancer i min optik især pga. de men, som barnet kan få, hvis det overlever.

Anmeld Citér

10. juni 2016

karivinc

Anonym skriver:

Jeg tvivler stærkt på at hun bare er chokeret med hendes besvarelser og mangel på samme

Kunne det tænkes, at TS måske bare er lidt dårlig til at formulere sig?

Anmeld Citér

10. juni 2016

lineog4

karivinc skriver:

40 procent chance for at overleve er ikke ligefrem gode chancer i min optik især pga. de men, som barnet kan få, hvis det overlever.

Det kommer vel an på hvor man står, føder man ønskebarnet i uge 24 så tror jeg man vil tro 40% er en stor sandsynlighed. Skal man forklare sig selv det er okay at lave en  senabort alene pga man ikke ønsker barnet så vil man sikkert sætte fokus på sen følger og at 60% ikke vil overleve en fødsel. 

Men faktum er man i England juridisk giver ret til at aborterer "børn" man under andre omstændigheder vil kæmpe for at holde i live. 

Jeg må indrømme jeg slet ikke forstår abort grænsen kan være så høj, og jeg tænker det kan være en hård oplevelse også for dem der står i det som professionelle også selv om det er kirurgisk udført for et foster/barn så langt henne i graviditeten er fuldstændig færdig men mangler bare at tage på. 

Jeg er absolut fortaler for abort, jeg er også fortaler for sen abort i visse tilfælde dog med det men at det virkelig kan være voldsomt for den kvinde der står i det. Men jeg forstår ikke man skal have 20 uger (tænker man opdager det omkring uge 4) til at finde ud af om man vil have barnet eller ej, at man skal mærke spark, bule ud, udsætte sin krop for aå meget graviditet for at tænke; nej jeg vil sørme ikke alligevel - her tænker jeg ikke på børn med diagnosticerede misdannelser. 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym

Diosa85 skriver:

Hoppet lige ind og blander mig lidt. Da jeg ventede min søn fik jeg aldrig tjekket hcg tal så fast rutine er det altså ikke 

Kig i din vandrejournal så 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Min vandrejournal? Hvad skal jeg kigge i den for. Der er aldrig målt hcg tal på mig. Har fået taget en enkelt blodprøve i uge 20  forbindelse med Md scanning fordi min søn havde en misdannelse. 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Nu er det svært at gennemskue om det er den samme anonym der skriver - men til orientering er det langt fra alle der får målt hcg. Så er det vist fastslået med 7 tommer søm

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.