Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2016

Hectar

karivinc skriver:

Uvidenhed om graviditet er ikke en acceptabel grund for at få en sen abort i Danmark, men hvis hendes alkohol forbrug har påvirket barnet i form af misdannelser, vil hun måske kunne få det bevilliget.

At mangle en underarm eller et ben er ikke nok til at få bevilget senabort i dag, så jeg tvivler kraftigt på at TS vil kunne få det på grund af mistanke om evt. psykisk sygdom eller hvad folk ellers har remset op her i tråden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej igen

Tak for alle jeres både positive og negative svar . Jeg har valgt at trække mig fra debatten, da der er flere der har skrevet om hvor dum jeg er og at det bare er en løgnhistorie. Som jeg skrev i mit "startindlæg" ved jeg godt at det var dumt at gå i seng med manden. 

Jeg vil snakke med min læge i stedet for.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Hectar

Anonym skriver:

Hej igen

Tak for alle jeres både positive og negative svar . Jeg har valgt at trække mig fra debatten, da der er flere der har skrevet om hvor dum jeg er og at det bare er en løgnhistorie. Som jeg skrev i mit "startindlæg" ved jeg godt at det var dumt at gå i seng med manden. 

Du skal ikke lytte på hvad visse folk i denne tråd har skrevet. De kender dig ikke og de kender ikke hele historien. Det er så meget nemmere at gemme sig bag en anonym profil og rakke ned på folk.

Kram til dig  Du må gerne skrive privat til mig, hvis du har behov for at vende situationen med en person, der ikke dømmer andre. 

Anmeld Citér

10. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Hej igen

Det er en god ide at tale med din læge så du forhåbentlig kan blive beroliget og begynde at indstille dig på du skal være mor på en måde som du sikkert ikke havde drømt om. 

Og tonen er blevet lidt hård i denne debat, men vi er også mange der hverken vil kalde dig dum eller løgner.

pøj pøj 

Anmeld Citér

10. juni 2016

karivinc

At mangle en underarm eller et ben er ikke nok til at få bevilget senabort i dag, så jeg tvivler kraftigt på at TS vil kunne få det på grund af mistanke om evt. psykisk sygdom eller hvad folk ellers har remset op her i tråden.

Jeg kender en pige, der blev gravid som 16-årig og fik tilladelse til at få en sen abort da hun var 5 mdr. henne i graviditeten, fordi hun havde drukket og røget hash hver weekend, så lægerne mente, at der var chance for, at barnet havde taget skade.

Uanset hvad, så er det ikke et problem for TS at få en sen abort, hvis det er det, hun ønsker. England, Sverige og Spainen har en senere abortgrænse end DK, så det kan sagtens lade sig gøre.

Anmeld Citér

10. juni 2016

lineog4

karivinc skriver:

Jeg kender en pige, der blev gravid som 16-årig og fik tilladelse til at få en sen abort da hun var 5 mdr. henne i graviditeten, fordi hun havde drukket og røget hash hver weekend, så lægerne mente, at der var chance for, at barnet havde taget skade.

Uanset hvad, så er det ikke et problem for TS at få en sen abort, hvis det er det, hun ønsker. England, Sverige og Spainen har en senere abortgrænse end DK, så det kan sagtens lade sig gøre.

Nu kan det godt være det mig der har overset noget, men har ts ytret ønske om en sen abort? 

Hun har spurgt om muligheden for hendes ufødte barn kunne få alkohol skader grundet fester med alkohol i starten af graviditeten (hun er vel sådan set ikke en gang helt sikker på hvor langt hun er henne, udover hun ved hvornår hun har haft ubeskyttet sex). 

Og jeg tænker hvis der er stor risiko for alkoholskader (kan vi vel egentlig ikke vurderer da vi jo ikke en gang ved hvor meget alkohol der er tale om, er det dagligt forbrug eller er det to våde fester eller...) så vil hun kunne søge sen abort i DK og behøver ikke at rejse udenlands. Hvis ikke der er en stor risiko lyder det jo slet ikke som ts ønsker andet end at beholde barnet.

Anmeld Citér

10. juni 2016

karivinc

lineog4 skriver:

Nu kan det godt være det mig der har overset noget, men har ts ytret ønske om en sen abort? 

Hun har spurgt om muligheden for hendes ufødte barn kunne få alkohol skader grundet fester med alkohol i starten af graviditeten (hun er vel sådan set ikke en gang helt sikker på hvor langt hun er henne, udover hun ved hvornår hun har haft ubeskyttet sex). 

Og jeg tænker hvis der er stor risiko for alkoholskader (kan vi vel egentlig ikke vurderer da vi jo ikke en gang ved hvor meget alkohol der er tale om, er det dagligt forbrug eller er det to våde fester eller...) så vil hun kunne søge sen abort i DK og behøver ikke at rejse udenlands. Hvis ikke der er en stor risiko lyder det jo slet ikke som ts ønsker andet end at beholde barnet.

TS skrev at "hvis barnet har taget skade af alkoholen ville jeg synes at det er synd at sætte et barn til verden der ville have det svært."

Som jeg forstod det, vil hun afslutte graviditeten, hvis fosteret har taget skade dvs. få en sen abort, hvilket er svært at få bevilliget i Danmark, og det er derfor, at jeg gjorde hende opmærksom på, at man kan få det foretaget i udlandet.

Anmeld Citér

11. juni 2016

Anonym

Mange skriver, at TS hænger på psykopat faderen.. man kan vel oplyse ham på papirerne som "ukendt, eller hvad? 

Kan måske senere vise sig problematisk hvis han kender til graviditeten, og vil en dag starte en sag med at definere faderskab.. Men hvis ikke han kender til det, så er der vel god mulighed for aldrig at have ham i barnets liv ved at påstå man ikke ved hvem faren er? 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Hectar

Mange skriver, at TS hænger på psykopat faderen.. man kan vel oplyse ham på papirerne som "ukendt, eller hvad? 

Kan måske senere vise sig problematisk hvis han kender til graviditeten, og vil en dag starte en sag med at definere faderskab.. Men hvis ikke han kender til det, så er der vel god mulighed for aldrig at have ham i barnets liv ved at påstå man ikke ved hvem faren er? 

Det kan man så ikke bare liiiige gøre. Hvis man skriver ukendt far på papirerne starter en lang proces, hvor man blandt andet skal en tur forbi statsforvaltningen og senere retten, hvis man fastholder at man ikke kender far og de forskellige instanser ikke tror på ens forklaringer. I sidste ende kan det ende med at koste en bøde.

Anmeld Citér

11. juni 2016

Ønsker en lille spire..

Anonym skriver:

Jeg er generelt altid anonym herinde da jeg ikke gider sætte mit navn/profilnavn i offentlige forums. 

Så nej det er jeg ikke

Hvorfor har du så ikke bare lavet en mere anonym profil?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.