Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2016

Flødebollen

Diosa85 skriver:

Vil du være sød læse slutningen af tråden? Der forklarer jeg at der er en eller anden idiot der har fået adgang til min profil. Hvem, hvordan og hvorfor aner jeg ikke. Men har haft kontakt med admin og fortalt om det. Min kode er ændret og det er forhåbentlig nok til at det ikke sker igen. Og gør der ser ee admins opmærksomme på det så en højere stillet leder kan kigge på det. 

Ej?!

ubehageligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2016

Diosa85

Flødebollen skriver:

Ej?!

ubehageligt

Meget. Jeg blev gjort opmærksom på det da der pludselig lå en anmeldelse i min indbakke. 

Havde godt undret mig over at jeg fik notifikationer på en anonym bruger. men tænkte at jeg havde trykket på følg tråden så det nok var derfor. Men det var det så ikke. 

Anmeld Citér

10. august 2016

Anonym

Hej TS, vil gerne høre hvordan det går med dig? Har du valgt at beholde barnet?

Kh!

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonym

karivinc skriver:

Hvorfor det?

Et foster er (ifølge Wikipedia) ikke levedygtigt før uge 28.

Det er ikke korrek. Et foster er levedygtigt fra uge 24+0

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonym

karivinc skriver:

Jeg vil bare lige påpege overfor TS, at et foster ikke er levedygtigt i uge 17 på trods af dets udvikling, og at en sen abort foretaget i fx England ikke nødvendigvis vil betyde en reel fødsel, da det er muligt at få en kirurgisk abort indtil uge 24.

Det er ikke muligt at få en kirurgisk abort til uge 24 i Dk. Kvinder helt ned til uge 14-16 skal føde deres fostre/børn.  

Anmeld Citér

11. august 2016

Mamacita til 2 piger

Sprit25 skriver:

Ej slap nu af 

jeg gik i byen ofte inden jeg blev gravid! Og jeg planlagde baby man kan godt være EB god forældre også stadig elske en god og fed fest

Jeg forarger nok nogen her, men du har ret!  

Jeg gik i byen, på diskotek nærmest hver weekend i min første graviditet. Min mand var bartender, og mine venner var der i weekenden. Jeg drak og drikker ikke, men det var VIRKELIG hyggeligt..  

Da baby kom, så var disko livet jo ovre.. men jeg er da ikke nogen dårlig og umoden mor, bare fordi jeg syntes det var sjovt at hygge mig med mine venner. Jeg var 26, uplanlagt gravid og vi var de første der fik børn i vennekredsen.  

Anmeld Citér

11. august 2016

Kløver

Kære dig

hvor har du haft noget modvind herinde og synes jeg er synd 

hvorvidt du skal søge om senabort er op til dig men du er ikke automatisk en dårlig mor fordi du er ung og har festet. Og synes flere har kastet om sig med at du bare skal få senabort, men det kan også have psykiske konsekvenser for dig. 

Ligesom faren til det kommende barn ikke nødvendigvis vil være en dårlig far. Nu ved vi ikke hvad han fejler og hvorfor han er indlagt men man kan rejse sig igen. Har en god veninde som har været utrolig syg, indlagt flere gange på den lukkede, utallige gange på den åbne, og haft støtte i hjemmet, tæt på at dø flere gange af selvmordsforsøg. Hun har det godt i dag og er nu plejemor for en dreng der bor fast ved hende, og det er utrolig fantastisk hvor stor en støtte hun er for ham. 

Ang alkohol er du næppe den første og fostre er som regel stærke. Der er ingen garantier men lægen vil kunne hjælpe og sende til undersøgelse, du kan bla komme til tidlig md i uge 16 og så den sene (alm) ca i uge 20-21 så tjekkes barnet ekstra grundigt for misdannelser (har jeg fået ved 2 af mine pga hjertefejl i familien) 

jeg er sikker på du nok skal vokse med opgaven og blive en fantastisk mor for dit barn, at du allerede nu spørger ind og er bekymret for barnet i maven viser jo netop omsorg og at du ønsker at tage ansvar. Så stort kram til dig og ønsker dig alt det bedste og medvind på din vej 

Anmeld Citér

11. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er ikke korrek. Et foster er levedygtigt fra uge 24+0

Helt rigtigt, Jeg har ihvertfald en yderst levende søn på 20 år, født i uge 25

Anmeld Citér

11. august 2016

Os&lilledig

Anonym skriver:

Hey ladies!

Jeg er 21 år og igang med en uddannelse.

Jeg er blevet gravid. Lægen har skudt på at jeg er i 16. uge. Umiddelbart er det jo noget man skal være glad for. Det er jeg også. Sagen er bare at for det første er ham jeg er blevet gravid med en jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med. Pt er han indlagt på den lukkede afdeling, fordi han er skadelig for andre eller hvad det var. Jeg var sammen med ham til en fest og vi endte med at gå i seng sammen. Jeg ved godt at det er ufatteligt dumt at gå i seng med en - undskyld mig - psykopat.

Mit største problem er at jeg har været rigtig meget i byen og drukket mig lige lovlig fuld... Mange gange. Hvor meget kan alkohol tage skade på sådan et lille barn?

Jeg er meget imod aborter, da jeg ved med 100% sikkerhed at jeg vil have dårlig samvittighed over at have "dræbt et barn". Men jeg ville også have dårlig samvittighed over at have sat et barn til verden der ikke kan fungere rigtigt osv, fordi JEG har drukket for meget alkohol i min graviditet.

Økonomisk kan jeg godt få det til at fungere og jeg har familie der ville kunne hjælpe mig, så der ville det ikke være et problem.

Jeg ved godt at det var dumt at have ubeskyttet sex, så det behøver ikke at være et samtaleemne i denne debat.

Folkens.. Når man er 16 uger henne kan man ikke bare få fjernet En baby , for ja. Det er ret meget en baby i uge 16, bare fordi far er syg i kasketten. Det skal fysisk være noget galt med baby eller mor.. Hvem faen har også samvittighed til at slå det lille væsen ihjel så langt henne!! ��

Anmeld Citér

11. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er man voksen nok til at sprede ben uden beskyttelse så man også voksen nok til at kende konsekvensen

Gælder det også hvis pigen er 15 år?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.