Hvor meget kan alkohol skade et foster???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2016

Mo9ca

Jeg er 21 år og igang med en uddannelse.

Jeg er blevet gravid. Lægen har skudt på at jeg er i 16. uge. Umiddelbart er det jo noget man skal være glad for. Det er jeg også. Sagen er bare at for det første er ham jeg er blevet gravid med en jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med. Pt er han indlagt på den lukkede afdeling, fordi han er skadelig for andre eller hvad det var. Jeg var sammen med ham til en fest og vi endte med at gå i seng sammen. Jeg ved godt at det er ufatteligt dumt at gå i seng med en - undskyld mig - psykopat.

Mit største problem er at jeg har været rigtig meget i byen og drukket mig lige lovlig fuld... Mange gange. Hvor meget kan alkohol tage skade på sådan et lille barn?

Jeg er meget imod aborter, da jeg ved med 100% sikkerhed at jeg vil have dårlig samvittighed over at have "dræbt et barn". Men jeg ville også have dårlig samvittighed over at have sat et barn til verden der ikke kan fungere rigtigt osv, fordi JEG har drukket for meget alkohol i min graviditet.

Økonomisk kan jeg godt få det til at fungere og jeg har familie der ville kunne hjælpe mig, så der ville det ikke være et problem.

Jeg ved godt at det var dumt at have ubeskyttet sex, så det behøver ikke at være et samtaleemne i denne debat.

Det er måske lige lovlig meget tekst at skrive når spørgsmålet kun fylder 11/2 linje. Hvorfor skrive så meget om hele situationen hvis det kun er spørgsmålet vi skal forholde os til. Til slut skriver ts. at det er en debat og med så mange informationer i teksten kan man næsten regne ud, at alt bliver dissekeret og tolket på, individuelt. Vi sidder jo rigtig mange kvinder i denne debat med vores egne filtre til at forstå informationerne. 

Det fremgår heller ikke helt klart (for mig) hvad vi skal med alle de informationer.

Skal vi komme med råd? Skal vi fordømme hendes situation? Nok ikke. Skal vi komme med reflekterende spørgsmål så hun selv kan hjælpe sig selv? Eller hvad??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2016

Diosa85

Ønsker en lille spire.. skriver:

Hvorfor har du så ikke bare lavet en mere anonym profil?? 

Der er en der har tillusket sig adgang til min profil og skrevet meget grimme ting fra den. Ved ikke hvem og ved ikke hvordan eller hvorfor.

Men kan forsikre dig og alle andre om at det ihvertfald ikke er mig der har skrevet de ting. 

Har selv personligt kommenteret i eget "navn" til ts herinde. 

Jeg er målløs over at nogen kan have så lidt indhold i sit liv at de skal skabe ravage gennem andres profiler 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Diosa85

Til alle og ikke mindst til TS!

Der er en der har tillusket sig adgang til min profil og skrevet meget grimme ting fra den. Ved ikke hvem og ved ikke hvordan eller hvorfor.

Men kan forsikre dig og alle andre om at det ihvertfald ikke er mig der har skrevet de ting.

Jeg er målløs over at nogen kan have så lidt indhold i sit liv at de skal skabe ravage gennem andres profiler 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Sprit25

Diosa85 skriver:

Til alle og ikke mindst til TS!

Så en har skrevet anonymt fra din profil? 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Diosa85

Sprit25 skriver:

Så en har skrevet anonymt fra din profil? 

Åbenbart for jeg har ikke skrevet noget af det. Ved ikke hvad personen har fået ud af det. 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Sprit25

Diosa85 skriver:

Åbenbart for jeg har ikke skrevet noget af det. Ved ikke hvad personen har fået ud af det. 

Det lyder da helt absurd! 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Diosa85

Sprit25 skriver:

Det lyder da helt absurd! 

Tro mig. Jeg blev også noget overrasket og målløs da der lå en anmeldelse fra en moderator i min indbakke lige pludselig. 

Jeg har ingen ide om hvad personen har fået ud af det. Men min kode er ændret nu så håber da at det er rigeligt til at det ikke kan ske igen. 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym

Saphiira skriver:

Fordi man er på den lukket, behøver man ikke være psykopat. Jeg bliver lidt ked af, at der er den fordom. Når man er på den lukkede, så er man i en periode i sit liv, hvor man virkelig behøver hjælp fordi ens psykiske lidelse er så slem, at det fylder så meget. Der findes selvf. Rigtige slemme tilfælde.

Jeg har selv været tæt på at ryge på den lukkede i mine unge dage på grund af noget så simpelt som angst. Det var fordi det var den eneste hjælp, jeg kunne få her og nu. At han er på den lukkede nu, behøver ikke betyde, at han altid vil være sådan. Det er jo derfor han er der, så han kan få hjælp. 

Jeg bliver oprindeligt ked af det, når jeg læser, at man er psykopat alene på baggrund af dette. Man burde tænke sig lidt om, når Man bruger det ord.

til dit dilemma: 

Jeg vil ikke banke dig i hovedet, for du lyder som en helt normal 21-årige. Det er desværre gået galt med en graviditet, og ja, jeg kender flere som har opdaget det senere end du... Uden at tænke over det. Jeg er overrasket over, at folk råder til senabort, for det er ikke bare noget man bare får. 

Jeg håber, at du finder ud af det. Held og lykke..

Jeg er fuldstændig enig i din betragtning om fordomme overfor psykiske lidelser.

Jeg har selv haft flere depressioner og har været i medicinsk behandling (har dog ikke været indlagt, selvom behovet har været der). 

Jeg bliver helt vildt ked af at læse denne tråd - mest fordi flere påpeger at hun bør vælge abort så hun ikke risikerer at give faderens psykiske sygdom videre. Hvor mange af jer der rådgiver sådan har taget højde for om der i jeres egen eller jeres kærestes familie, er alvorlige arvelige fysiske sygdomme (kræft, forhøjet blodtryk, diabetes, autoimmune sygdomme, stofskifte sygdomme, hudsygdomme - for bare at nævne nogle stykker) før I fik børn? Hvorfor er det mere ok? Det er på grund af folk som jer at fordomme om psykisk sygdom stadig florerer!

Jeg har en længere videregående uddannelse og jeg får en (synes jeg) god løn. Jeg sidder og behandler mange af jer og jeres pårørende i mit arbejde og jeg er - bortset fra mine depressive tanker, fuldstændig normal og velfungerende. Jeg er klar over der er en risiko for at mit barn har arvet min psykiske lidelse, men jeg burde så ifølge mange ikke have fået hende? Det er kun forbeholdt fuldstændig raske mennesker simpelthen (dvs ingen!)?....

Selvfølgelig synes jeg ikke det har været eller er sjovt at leve med og selvfølgelig ville jeg helst undvære. Selvfølgelig ville jeg helst heller ikke give det videre til mit barn. Men når det er sagt overstiger glæderne i livet klart de dårlige oplevelser og jeg vil til hver en tid vælge livet med depression til end slet ikke at opleve livet. 

Men det har absolut gjort det sværere at blive rask og føle sig som "en af flokken" når man gang på gang oplever den stigmatisering der er i samfundet ift psykisk sygdom. DET er med til at holde folk i deres sygdom og forhindrer i DEN grad at man kommer sig! Det er rigtig ærgeligt I har den berøringsangst ift folk som mig - I ville ikke ane at jeg var "anderledes" hvis I mødte mig på gaden!

Jeg har mindst ligeså meget at byde ind med til samfundet og jeg har ligeså meget ret til at være her som alle andre! 

Og til trådstarter: drop venligst den nedladende omtale af faderen til barnet og undlad venligst at bruge betegnelsen "psykopat" når du ikke aner hvad han fejler! Måden du skriver om ham på virker som en meget bevidst fremstilling, som skal fungere som metode til at sætte dig i et lidt bedre lys end ham og det synes jeg er ganske usmageligt! I er lige uansvarlige uanset om han har en psykisk lidelse eller du har fodsvamp! Og de som "bider på" din fremstilling af den dårlige far og uden videre mener at vide han partou er uegnet som far fordi han er psykisk syg, er tydeligvist uoplyste! 

Når det er sagt, tror jeg ikke du skal være bekymret mht alkoholen - medmindre du drikker massivt hver dag selvfølgelig! 

Anmeld Citér

14. juni 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Morer mig over jer. Så snart man ytre sin mening og holdning der ikke falderbi jeres smag så er alt galt. 

Jeg morer mig over at du ikke har nogen form for argumenter, men slynger bare en masse ud. Selvfølgelig må du have en holdning - men normalt kan man da også argumentere for den. Det har jeg ikke set dig gøre nogen steder. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Diosa85

mor:) skriver:

Jeg morer mig over at du ikke har nogen form for argumenter, men slynger bare en masse ud. Selvfølgelig må du have en holdning - men normalt kan man da også argumentere for den. Det har jeg ikke set dig gøre nogen steder. 

Vil du være sød læse slutningen af tråden? Der forklarer jeg at der er en eller anden idiot der har fået adgang til min profil. Hvem, hvordan og hvorfor aner jeg ikke. Men har haft kontakt med admin og fortalt om det. Min kode er ændret og det er forhåbentlig nok til at det ikke sker igen. Og gør der ser ee admins opmærksomme på det så en højere stillet leder kan kigge på det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.