Når ens små børn kommentere tykke mennesker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Ai sha skriver:

Jeg har mulatte børn og herhjemme er ordet absolut forbudt.

På alle måder. 

Jeg ville bare sige til barnet at neger er et meget grimt ord der ikke skal komme ud af nogens mund. 

Min 16 årige og han fætre i USA var slemme til at bruge det en årgang og fik en videnskabelig gennemgang af ordet

Det er selvfølgelig svært når barnet er så lille så der ville jeg bare sige til det at det ord er forbudt 

Men hvorfor det ligefrem forbudt?

Jeg kunne forstå det hvis der blev sagt nigger, eller perker (som mange tyrkere desværre bliver kaldt).. Men neger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

Ai sha

Mom skriver:

Men hvorfor det ligefrem forbudt?

Jeg kunne forstå det hvis der blev sagt nigger, eller perker (som mange tyrkere desværre bliver kaldt).. Men neger?

Prøv at læse op på hvad det betyder. Selvfølgelig er det forbudt 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Ai sha skriver:

Prøv at læse op på hvad det betyder. Selvfølgelig er det forbudt 

Neger betyder sort. 

Er du sikker på at du ved hvad det betyder, eller tillægger du ordet din egen fortolkning?

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Neger betyder sort. 

Er du sikker på at du ved hvad det betyder, eller tillægger du ordet din egen fortolkning?

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/sprogeksperter-begraver-negeren-altid

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg brækker mig ikke over nogen, men jeg er uforstående overfor, at nogle insisterer på at blive ved med at bruge et ord, som man næsten ikke kan have undgået at høre omtalt som no-go og stødende i vores tid. Jeg kan måske forstå, at min mormor på 95 stadig siger "neger", men vi andre bør da stikke en finger i jorden og anerkende, at det ikke er god tone at bruge det, og at det sårer og støder. 

Jeg ved ikke, hvad jeg skulle opnå ved fx at blive ved med at sige "muhamedaner", fordi det var ok i 70'erne, eller at holde fast i, at "kælling" er et pænt ord, fordi det oprindeligt betød én, man havde kær.

http://www.sprogkontoret.dk/i-dag-maa-man-ikke-sige-neger/

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-ma-man-ikke-sige-neger

Anmeld Citér

8. marts 2016

Marts<3

Rauw skriver:

Hvorfor må man ikke sige neger og hvad siger man så istedet for? Jeg har oprigtigt været i tvivl herhjemme hvad der egentlig er det mest rigtige at lære vores børn mht hvad de forskellige folk hedder. 

Man siger ikke længere neger! Ville du helt ærligt sige til en sort, hej neger??? 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Marts<3

Mom skriver:

Neger betyder sort. 

Jeg er selv sort! Så jeg ved udemærket hvad ordet neger betyder. Ordet neger er et mega nedladende ord og bruge idag. Måske en mormor bruger ordet, da man gjorde det i gamle dage. Men idag har ordet en negativ betydning. 

Ville du sige til en sort at han/hun var en neger foran dem?

Anmeld Citér

8. marts 2016

Marts<3

Loa skriver:

Ej hold dog op. Du har jo tydeligvis personlige erfaringer med her siden du reagerer så voldsomt.

Hvad hvis barnet ser Far til fire og lille Per synger sangen om neger drengen? Er den så forbudt hjemme hos dig?

Jeg har da mødt mørke mennesker, som absolut ikke reagerer negativt på ordet "neger", så hvem er det egentlig der har et problem med det?

Nu fylder pippi og lille Per ikke meget herhjemme, så den problemstilling er jeg ikke stødt på. 

Jeg er selv sort. Jeg har så ALDRIG mødt en mørk som ikke finder det stødende og blive kaldt neger. Så vi er mange der har et problem med det. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Marts<3

lineog4 skriver:

Ja eller højt pippe Langstrømpe, hørt elefantens vuggevise - tænker faktisk det kan være et meget kvikt og velstimuleret barn der kun skal høre ordet en gang for at fange det ind i sit ordforråd.

kom nu du bruger ikke neger fordi du ikke vil tale ned, have fordomme, være racistisk osv. Og så har du en så forudindtaget holdning, fordomsfuld holdning til de børn der kender ordet... Hænger ikke sammen. 

Det er jeg så ikke enig med dig i, tværtimod. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Mor og meget mere skriver:

Hvad vil du med linket?

Neger betyder sort - det står der osse skrevet.

En anden ting, er at de som går under betegnelsen neger ikke bryder sig om det - det er fuldstændig fair - men at sige at et ord er forbudt er nok lige i overkanten ;-9

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.