Mor og meget mere skriver:
Jeg reagerede på den her:"Neger betyder sort.
Er du sikker på at du ved hvad det betyder, eller tillægger du ordet din egen fortolkning?"
Det er en både forsimplet og fejlagtigt adresseret bemærkning, og det er den, jeg tager fat på. Selvfølgelig ved børn, at "neger" eksisterer som ord. Selvfølgelig kan et barn bruge et uhensigtsmæssigt ord. Det er de voksnes "Du tillægger det noget følelsesladet"/"du fortolker på ordet", jeg tager kraftigt afstand fra.
Jeg reagerer sådan set heller ikke på dig, men på den person der her i tråden angriber en bruger som fortæller hendes søn har sagt neger - vauw så gik den jord under. Og da hun konfronteres med der egentlig ikke stod den mor havde skrevet hun synes det var okay, så var konklusionen det ord kan kun være kommet fra hjemmet og kun fordi hjemmet bruger det og endda nok bruger det bevidst med den betydning ordet har.
For mig er det så skønt med dobbeltmoral, vi må ikke pege fingre af folk med en anden hud farve, men vi elsker at pege fingre af dem som som måske ved lidt mindre end os, de som skriver på en anden måde hvad ved jeg og vi springer direkte til konklusioner som er bygget på fordomme om de vi mener har fordomme....
Og nej det er ikke "rigtigt" at bruge ordet neger ligesom jeg heller ikke synes det er med begrebet perker, men ordet kan komme mange steder fra og kan jo fx handle om er barn der har fået læst Pippi og med perker fået læst Iqbal (mener det er i der ellers er der nok andre skønne stødende ord), og fordi min pode får set sagt i et sjældent øjeblik kan man ikke dermed udlede jeg sympatiserer med kkk 
og ved godt det slet ikke er dit ærinde, men den du får støttet implicit havde bare den agenda tidligere i tråden
Anmeld
Citér