Wampires skriver:
Så lige et spørgsmål - hvad gør man når sønnen peger på et billede af sin fætter og siger at han ligner en neger?
må man overhovedet sige neger mere???... det var kun mig der hørte det så jeg sagde ikke rigtig noget og tænkte at det bare var bedst at glemme det...
Det var et sort/hvid billede men min storebrors børn er mix mellem hvid og neger så jo de er ret mørke... nok mere mulat men stadig...
Min søn går i klasse med en dreng der er mulat. Hans far er kulsort. De gange min søn har snakket om det, har jeg forholdt mig til det som et biologisk fænomen. Folk der stammer fra Afrika har mørk hud fordi det skærmer for den stærke sol. Folk fra lande hvor der ikke er så meget sol, har lys hud, så de kan optage nok D-vitamin. Det er ikke så vigtigt i dag når man kan tage vitaminer og smøre sig ind i solcreme. Drengen har fået en mellemfarve. Lidt som kaffe og mælk.
Min søn synes det er spændende, men han tillægger det ikke værdi, så hvorfor skulle jeg.
Iøvrigt er drengen der er mulat også vældigt interesseret i forskellige farver, og kommenterer fx højlydt at buschaufføren er helt sort, lige som hans far 
Anmeld
Citér