Når ens små børn kommentere tykke mennesker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2016

Loa

snuskesmor skriver:

Nu er jeg ikke altid så klog. Men der er så meget smerte forbundet til de sortes historie, og jeg kan trods alt så lidt om den, at jeg kender ikke et ord for "sort" som jeg føler mig tryg ved at bruge. Det er vitterlig ikke klart for mig hvorfor det ikke er grimt at sige "sort". Særlig synes jeg hver gang jeg er i USA at det er et nyt ord der er det rigtige.

Så jeg kunde godt komme til at bruge det forkerte ord af forvirring.

Jeg ved snart ikke hvad man må og ikke må sige...

Der skal nok være nogle der bliver fornærmede/stødt eller andet over ET eller andet ord man siger

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2016

Fremad

Et barn siger hvad barnet ser og opfatter.... Og kalder som oftes en spade for en spade....

Det virker Idag som om man nærmest skal be børn om at lyve om det de ser og opfatter.... Hvad med man siger til barnet; ja + er tyk, men det siger man ikke højt da de kan blive ked af det. 

Eller ja sikke mange forskellige måder mennesker ser ud på...

Og så forklare man evt barnet at det godt kan være sygdom der gør det, i børn sprog hvis de er så gamle....

Det bliver først flovt og et problem når forældrene gør det til det via deres opførsel...

Ja, nogle blir ked af at høre sandheden men jeg ser det som endnu værre at et barn lære ikke at sige sandheden... 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Mullesmith

Marts<3 skriver:

Stop dig selv! NEJ man lære ikke sit barn og sige neger, SLET IKKE når det er mulat! 

En pædagogmedhjælper ovre i min søns børnehave sagde neger!!!  Hun kaldte børnene for negere fordi de var beskidte af jord 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Mami

i dag kl 08.30 kommer jeg ind af døren i min søns bh. over til mig kommer lille sophia og siger "jeg har så mange krøller og flot hår fordi jeg er neger" - i følge "sorte" (ej hvor lyder det bare pænere ) kenderen herinde, må den pige jo være blevet udsat for grov racisme af sine egne forældre!  

Anmeld Citér

9. marts 2016

Dorthe1986

Jeg vil egentlig også gerne vide hvad man siger i stedet for neger, for jeg synes da heller ikke at sort lyder særlig positivt. altså jeg mener det er da også lidt nedsættende at sige gul om en asiat.

Anmeld Citér

9. marts 2016

lineog4

Dorthe1986 skriver:

Jeg vil egentlig også gerne vide hvad man siger i stedet for neger, for jeg synes da heller ikke at sort lyder særlig positivt. altså jeg mener det er da også lidt nedsættende at sige gul om en asiat.

Eller rød om en indianer  jeg er flasket op med det var forkert at benævne folk på hudfarve, så det er så utroligt svært for mig at slå så meget krølle på mig selv og glemme min opdragelse og begynde at kalde andre: sorte og brune. Det med brune forstår jeg så slet ikke, hvem er brune, hvor er grænsen er det kun dem der er brune i huden men ikke bor i Europa eller er det også den brune italiener. Og er en inder så brun eller gå der også en usynlig grænse mod øst eller....? 

Og blandingsbørn eller mixed race igen går det helt imod min opdagelser hvor man absolut ikke talte om racer i menneskeheden, alle var mennesker. 

Så jo jeg anerkender vi ikke skal sige neger og kan forstå det. Men der må også være en anerkendelse af det sgu er svært for en gammel hest at skifte kurs og pludselig skulle sige sort, race, blanding, brun når det var totalt no go da jeg var barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.