Når ens små børn kommentere tykke mennesker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2016

MomInTheMaking

Marts<3 skriver:

Stop dig selv! NEJ man lære ikke sit barn og sige neger, SLET IKKE når det er mulat! 

Tag lige imod dit eget råd - og stop dig selv.

Hun siger ingen steder at hun lære sine børn at sige neger eller at det ER i orden, hun SPØRGER om det er i orden. Fordi hun ikke ved det.

Synes det er en utrolig uhøflig måde at besvare et simpelt spørgsmål på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

Marts<3

LonglivetheQueen skriver:

Tag lige imod dit eget råd - og stop dig selv.

Hun siger ingen steder at hun lære sine børn at sige neger eller at det ER i orden, hun SPØRGER om det er i orden. Fordi hun ikke ved det.

Synes det er en utrolig uhøflig måde at besvare et simpelt spørgsmål på.

Jeg er ligeglad med hvad du syntes.... 

Anmeld Citér

8. marts 2016

MomInTheMaking

Marts<3 skriver:

Det tænkte jeg nok. Men facts er stadig at hun stilte et spørgsmål, ergo angreb du hende uden grund. Det handler ikke om hvad jeg synes.

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Marts<3 skriver:

Men du har jo læst indlægget fuldstændig forkert! Hun spørger om noget, ganske uskyldigt iøvrigt, som du undlader at svare på, men derimod svare fuldstændig uhøfligt og uacceptabelt. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Marts<3 skriver:

Stop dig selv! NEJ man lære ikke sit barn og sige neger, SLET IKKE når det er mulat! 

Hvor søren skriver hun henne, at hun lærer sit barn at sige neger, hun kommer jo bare med et ganske relevant spørgsmål ?. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Marts<3

Mom skriver:

Men du har jo læst indlægget fuldstændig forkert! Hun spørger om noget, ganske uskyldigt iøvrigt, som du undlader at svare på, men derimod svare fuldstændig uhøfligt og uacceptabelt. 

Hun spørger om man må sige neger. Og jeg svare det lære man ikke sine børn... 

Jeg brækker mig over man i 2016 stadig er i tvivl om man siger neger? Hvor skulle et barn kende ordet fra? Det har han jo hørt hjemmefra. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Marts<3 skriver:

Jeg brækker mig over man i 2016 stadig er i tvivl om man siger neger? Hvor skulle et barn kende ordet fra? Det har han jo hørt hjemmefra. 

Brækker du dig ligefrem?

Et barn kan sagtens have hørt det ord i børnehaven eller skolen.

Og helt ærligt hvad er der SÅ slemt ved det ord? Personligt forbinder jeg ingen fordomme eller noget nedsættende ved ordet neger. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Rauw

Marts<3 skriver:

Hvorfor må man ikke sige neger og hvad siger man så istedet for? Jeg har oprigtigt været i tvivl herhjemme hvad der egentlig er det mest rigtige at lære vores børn mht hvad de forskellige folk hedder. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Abracadabra

Jeg tror, at vi voksne skal være meget opmærksomme på, at børn ikke tillægger "tyk", "neger" eller "store bryster" værdi som os. Derfor skal vi netop ikke svare barnet "ja, hun er tyk, men hun er ikke mindre værd", eller "ja, han er neger, men han er hverken dum eller doven", eller "ja, hun har store bryster, men hun er ikke luder". 

Vi skal bare anerkende, at alle mennesker er forskellige - som barnet jo allerede har erkendt. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

lineog4

Marts<3 skriver:

Ja eller højt pippe Langstrømpe, hørt elefantens vuggevise - tænker faktisk det kan være et meget kvikt og velstimuleret barn der kun skal høre ordet en gang for at fange det ind i sit ordforråd.

kom nu du bruger ikke neger fordi du ikke vil tale ned, have fordomme, være racistisk osv. Og så har du en så forudindtaget holdning, fordomsfuld holdning til de børn der kender ordet... Hænger ikke sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.