Ved ikk hva jeg skal tænke .. En smule bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men hvis grunden er at de er stressede og pressede -Så er det da ekstra bekymrende at de nu har valgt et nummer 2 barn.....

Der bliver så max 18 mdr imellem og kan da kun tænke at det bliver endnu mere stressende og pressende og det kan da kun give mere uro til den lille fyr . 

Nej nej du misforstår. Drengen er 3 nu men er blevet passet fra 9 mdr alderen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

Carina:-)

Selvfølgelig er det ikke enten eller...

Men faktum er, at et barn på 9 mdr., der ellers er sikkert tilknyttet sine primære omsorgspersoner, sagtens kan have både 4, 5 eller 6 sekundære, som f.eks. pædagog eller nanny eller bedsteforældre osv. Derfor er bekymringer let at affeje. 

Og derfor slog den mig, hvilket jeg mener er reelt, som et udtryk for... "Fordømmende misundelse" af mangel på bedre udtryk.

Det var bestemt ikke min mening at gå efter "manden". 

Se iøvrigt tidligere svar...

Men det er jo næppe lige startet nu bum som 9 mdr og derfor kan man da h ave sin tvivl om at der er tilknytning til forældrene

+ at selv om der er stabil tilknytning er det nu ikke særligt hensigtsmæssigt at et ban passes x antal timer i inst om ugen og derudover er afsted 3-4 gange + skal undvære sine forældre npr de rejser.

Kan da undre at de overhovedet vælger et barn mere med den hverdag - det giver næppe mere overskud og stabilitet med endnu et barn . 

EDIT kan så se jeg havde misforstået barnets alder - My bad men mener stadig det er ustabilt miljø for et relativt lille barn , 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym skriver:

Nej nej du misforstår. Drengen er 3 nu men er blevet passet fra 9 mdr alderen. 

Årh ok sorry det havde jeg lige overset i kampens hede 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Du blev stillet et spørgsmål? 

Jeg er her fordi jeg har lov og fordi jeg faktisk blev en smule irriteret over tråden. Så ja, jeg undrede mig over hvorfor du egentlig har med dem at gøre....

Så dit irritation giver dig ret til at provokerer yderligere? 

Lad os bare være enige om at være uenige om emnet. Gider ikk diskuterer mere med dig når du alligevel kun danner dine egne synspunkter end dem der reelt er 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Loa skriver:

Max 18 mdr?? Barnet er tre år nu?

Ja jeg havde lige misforstået barnets alder 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Årh ok sorry det havde jeg lige overset i kampens hede 

Det kan ske

Anmeld Citér

26. februar 2016

snuskesmor

Anonym skriver:

Fordi det har de selv sagt op til flere gange i forskellige situationer. 

Men vi har da alle dage hvor vi siger sådan noget. Med den holdning du viser, kan jeg ikke forestille mig at du er særlig tæt med forældrene eller forstår dem særlig godt. Så hvordan ved du at de reelt ikke magter sit barn?

På den anden side, hvis du er så bekymret at du ikke kan være i dig selv, er det da dybt uansvarlig af dig ikke at gøre noget ved situationen.

Jeg tror det mange af os reagerer på er krisemaksimeringen, uden tegn på at du søger noget du kan gøre for at hjælpe.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Hvorfor har du overhovedet noget med de mennesker at gøre? Du har jo tydeligvis intet positivt at sige om dem og deres forældreevner... 

Ville da ikke selv bryde mig om at have sådan en i min omgangskreds....

Jeg ville omvendt sætte pris på, at en ven eller veninde havde øje for mine børns trivsel og bekymrede sig for dem, hvis jeg traf nogle valg, vedkommende ikke forstod eller bakkede op om. Og jeg synes, det er ganske fornuftigt at sende en føler ud herinde for at høre, hvad andre tænker, før man eventuelt tager det op med de pågældende. 

Jeg forstår ikke ideen med at enten bakker man ubetinget op om sine venner/bekendte, eller også ekskluderer man dem fra sin omgangskreds. TS kan have masser af gode grunde til at omgås dem, og det er da udtryk for åbne øjne og ansvarlighed at bekymre sig om barnets, snart børnenes, velbefindende. Hun lufter sin bekymring, om den er berettiget eller ej - hun har hverken omtalt noget som grov vanrøgt eller spekuleret i at kontakte myndighederne. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Loa

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville omvendt sætte pris på, at en ven eller veninde havde øje for mine børns trivsel og bekymrede sig for dem, hvis jeg traf nogle valg, vedkommende ikke forstod eller bakkede op om. Og jeg synes, det er ganske fornuftigt at sende en føler ud herinde for at høre, hvad andre tænker, før man eventuelt tager det op med de pågældende. 

Jeg forstår ikke ideen med at enten bakker man ubetinget op om sine venner/bekendte, eller også ekskluderer man dem fra sin omgangskreds. TS kan have masser af gode grunde til at omgås dem, og det er da udtryk for åbne øjne og ansvarlighed at bekymre sig om barnets, snart børnenes, velbefindende. Hun lufter sin bekymring, om den er berettiget eller ej - hun har hverken omtalt noget som grov vanrøgt eller spekuleret i at kontakte myndighederne. 

Dvs du ville være glad for at din ven luftede sine bekymringer om dig og dit barn på et baby forum? Hvor folk ydermere kommer med deres synspunkter og forsøger at komme med grunde til at der ikke burde være bekymring, men din ven prøver alligvel hårdnakket at få folk til at forstå at det ER jer den er gal med......

Ja hold da op, sådan en ven gad jeg da også virkelig godt have 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

Så dit irritation giver dig ret til at provokerer yderligere? 

Lad os bare være enige om at være uenige om emnet. Gider ikk diskuterer mere med dig når du alligevel kun danner dine egne synspunkter end dem der reelt er 

Kan altså ikke se hvorfor du mener jeg provokerer? 

Men fair nok du kun gider høre fra folk der giver dig ret og mener at dine "venner" er dybt egoistiske og uansvarlige forældre...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.