Ved ikk hva jeg skal tænke .. En smule bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2016

migxher

Men det er jo heller ikke dét TS siger.

Jeg er selv én af dem som plejer mit ego-liv. Er typisk ude 2-3 aftener om ugen med veninder eller lignende sociale set-ups. Typisk først efter vi har spist aftensmad sammen alle tre, men nogle gange også før. Men far er jo hjemme med vores søn imens. Vi får da også passet vores søn med overnatning, måske max en gang om måneden, for at tage til fest eller noget i den stil. Og engang imellem kommer bedsterne over og putter og ser fjernsyn mens vi går ud og spiser. 

Men det er ikke dét der er tale om i TS' eksempel. Der er tale om et par som får passet deres barn 3 gange om ugen FAST for at pleje ego-interesser. Og derudover også får barnet passet flere gange om måneden i weekenden og derudover også arbejder meget og rejser meget med arbejdet.

Det er IKKE det samme som at man kan være udkørt og træt af sin unge og ønske at man havde en uge på en øde ø alene eller får sit barn passet ind imellem for at være kærester eller pr. nødvendighed (hvilket langt størstedelen af landets småbørnsforældre vel gør).

Jeg har set pr. førstehånd hvad det gør ved børn at have den slags forældre, og det er altså ikke kønt.

Jeg synes nu det er noget helt andet når det er far der er der hjemme med barnet, i trygge og vandte omgivelse (:
Jeg ser det ikke som pasning når det er far, han er er jo bare sammen med sit barn mens mor er ude. Og far er jo også primær omsorgsperson. Så det synes jeg slet ikke er det samme som i den situation ts beskriver, som du også selv er inde på.

og at de så oven i købet også rejser meget. Jeg synes det lyder meget ustabilt for et lille barn. 

Hilsen hende der også selv tager ud mens far og den bette er hjemme  Og omvendt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

snuskesmor

Anonym skriver:

Kan godt se at man skal skære alt ud i pap for folk herinde for ikke at blive misforstået. 

Som jeg skrev. Så skulle jeg have luft for mine tanker da jeg ikk kan overkomme at have alle mulige bekymringer i hovedet. Og netop fordi jeg ikk vil blande mig direkte og sige noget til dem brugte jeg siden her og det var jo så en fejl. 

Og nej inden i dømmer mig og angriber mig igen. Jeg har ikk selv børn for det kan jeg ikke få. 

Det er faktisk meget nemt. Hvis du er bekymret for drengens ve og vel, skal du sende en bekymringsmelding til kommunen. Hvis du ikke er så bekymret at det er relevant, skal du holde op med at sladre. Det gør intet godt for drengen.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Loa

Det er primært ude han passes fordi forældrene skal sove eller arbejde og han larmer jo. 

Passer og bedsteforælder tager ham så med i zoo eller biblioteket og hygger med ham. 

Hvorfor har du overhovedet noget med de mennesker at gøre? Du har jo tydeligvis intet positivt at sige om dem og deres forældreevner... 

Ville da ikke selv bryde mig om at have sådan en i min omgangskreds....

Anmeld Citér

26. februar 2016

snuskesmor

Anonym skriver:

Om det kunne ske når nr 2 kommer når de ikk man overskue 1. Hvad skal der så ske når der er 2?

Hvor ved du fra at de ikke kan overskue en? Det at de får barnet passet betyder ikke at de ikke kan overskue det. Hvis de har en fast, og for barnet kendt, ordning, er der da ikke mangel på overskuelighed?

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hvorfor har du overhovedet noget med de mennesker at gøre? Du har jo tydeligvis intet positivt at sige om dem og deres forældreevner... 

Ville da ikke selv bryde mig om at have sådan en i min omgangskreds....

Så det godt jeg ikke er i din omgangskreds. Gudskelov for det. 

Jeg blev stillet et spørgsmål og jeg svarede. Du har sat dig i hovedet at jeg er et rædsomt menneske der Intet godt har at sige om dem. Og det er på trods af at jeg har udtrykt en bekymring som du allerede har givet din mening og holdning til er ubegrundet. Så hvad laver du overhovedet stadig her udover at komme med tilsvininger og provokationer nu?

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

snuskesmor skriver:

Hvor ved du fra at de ikke kan overskue en? Det at de får barnet passet betyder ikke at de ikke kan overskue det. Hvis de har en fast, og for barnet kendt, ordning, er der da ikke mangel på overskuelighed?

Fordi det har de selv sagt op til flere gange i forskellige situationer. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Carina:-)

Anonymor skriver:

Nej, det har du fuldstændig ret i. Men at dømme ud fra trådstarters oprindelige oplæg, forstår jeg det som, at det er et par gange, samt at det er nogle faste mennesker, der passer barnet. Selvfølgelig og uden debat er det altid i barnets bedste interesse at bruge tid med sine primære omsorgspersoner, især mens det endnu er småt. Men hvis der er tale om forældre, der mangler overskud og er stressede, og dermed formentlig ville lade presset gå ud over barnet, så synes jeg godt man kan argumentere for, at det er hensigtsmæssigt at barnet passes af nogen, der står det nært. Hvis det betyder, at far og mor har mere overskud til at være gode forældre, når barnet så er hjemme. Og i den optik synes jeg ikke, det er bekymrende, så længe barnet trives. 

Men hvis grunden er at de er stressede og pressede -Så er det da ekstra bekymrende at de nu har valgt et nummer 2 barn.....

Der bliver så max 18 mdr imellem og kan da kun tænke at det bliver endnu mere stressende og pressende og det kan da kun give mere uro til den lille fyr . 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

Så det godt jeg ikke er i din omgangskreds. Gudskelov for det. 

Jeg blev stillet et spørgsmål og jeg svarede. Du har sat dig i hovedet at jeg er et rædsomt menneske der Intet godt har at sige om dem. Og det er på trods af at jeg har udtrykt en bekymring som du allerede har givet din mening og holdning til er ubegrundet. Så hvad laver du overhovedet stadig her udover at komme med tilsvininger og provokationer nu?

Du blev stillet et spørgsmål? 

Jeg er her fordi jeg har lov og fordi jeg faktisk blev en smule irriteret over tråden. Så ja, jeg undrede mig over hvorfor du egentlig har med dem at gøre....

Anmeld Citér

26. februar 2016

Loa

Carina:-) skriver:

Men hvis grunden er at de er stressede og pressede -Så er det da ekstra bekymrende at de nu har valgt et nummer 2 barn.....

Der bliver så max 18 mdr imellem og kan da kun tænke at det bliver endnu mere stressende og pressende og det kan da kun give mere uro til den lille fyr . 

Max 18 mdr?? Barnet er tre år nu?

Anmeld Citér

26. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonymor skriver:

Nej, det har du fuldstændig ret i. Men at dømme ud fra trådstarters oprindelige oplæg, forstår jeg det som, at det er et par gange, samt at det er nogle faste mennesker, der passer barnet. Selvfølgelig og uden debat er det altid i barnets bedste interesse at bruge tid med sine primære omsorgspersoner, især mens det endnu er småt. Men hvis der er tale om forældre, der mangler overskud og er stressede, og dermed formentlig ville lade presset gå ud over barnet, så synes jeg godt man kan argumentere for, at det er hensigtsmæssigt at barnet passes af nogen, der står det nært. Hvis det betyder, at far og mor har mere overskud til at være gode forældre, når barnet så er hjemme. Og i den optik synes jeg ikke, det er bekymrende, så længe barnet trives. 

Hvis forældrene på fast basis er stressede og mangler overskud, så virker det da bekymrende, at de sætter barn nr. to i verden. Hvorfra skal overskuddet komme til at klare dét? 

Jeg forstår godt TS' bekymring. Svarende til, at en person, der mangler overskud til at passe sit job, lige går ti timer op i tid ugentlig. Og her er det ikke "bare" et job, det handler om. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.