Anonymor skriver:
Nej, det har du fuldstændig ret i. Men at dømme ud fra trådstarters oprindelige oplæg, forstår jeg det som, at det er et par gange, samt at det er nogle faste mennesker, der passer barnet. Selvfølgelig og uden debat er det altid i barnets bedste interesse at bruge tid med sine primære omsorgspersoner, især mens det endnu er småt. Men hvis der er tale om forældre, der mangler overskud og er stressede, og dermed formentlig ville lade presset gå ud over barnet, så synes jeg godt man kan argumentere for, at det er hensigtsmæssigt at barnet passes af nogen, der står det nært. Hvis det betyder, at far og mor har mere overskud til at være gode forældre, når barnet så er hjemme. Og i den optik synes jeg ikke, det er bekymrende, så længe barnet trives.
Hvis forældrene på fast basis er stressede og mangler overskud, så virker det da bekymrende, at de sætter barn nr. to i verden. Hvorfra skal overskuddet komme til at klare dét?
Jeg forstår godt TS' bekymring. Svarende til, at en person, der mangler overskud til at passe sit job, lige går ti timer op i tid ugentlig. Og her er det ikke "bare" et job, det handler om.
Anmeld
Citér