Ved ikk hva jeg skal tænke .. En smule bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2016

Kløver

Anonym skriver:

graviditeten kan man næppe bruge som undskyldning. Hun har jo ikke været gravid i over 2 år. Men derimod kun 7 uger 

men det er jo ikk pasningen bekymringen ligger i. Det er bare den i alle fokuserer på fremfor egentlig og se hvad det er jeg bekymre mig for. 

Nu vidste jeg ikke hvor langt hun var, og 7 ufer er ofte eer man er træt og brugt og energiforladt. Men selvom det har stået på længere tid, er det jo ikke til at vide hvad der præcist ligger bag. Som en anden nævner hvad består pasningen i, og hvis man indimellem når man ses får luft for brokkeriet er det jo ikke ensbetydende med at det konstant er sådan hos dem og de aldrig har overskud. Det lyder som at der er så mange ting der kan spille ind og give en masse scenarier ud fra det, og ingen ud over familien selv ved hvordan hele deres liv og hverdag ser ud. 

Men hvis du er så bekymret kunne du jo snakke med din veninde, måske hun bare har brug for at lufte af, måske hun satte pris på lidt nemt mad elker andet som kunne støtte dem 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

Kløver

lineog4 skriver:

Hmm måske tager jeg fejl, men jeg læser din bekymring som: her er en familie der ikke har meget overskud til deres ene barn og nu sætter de endnu er barn til verden, hvordan vil det dog gå? At de ikke har overskud til ders barn baserer du på kvantummet af pasning (hvor jeg stadig ikke har forstået hvad den pasning går ud på) og at de har sagt en eller måske mange gange: glæder mig til en dag uden x, for jeg er træt, har ikke overskud mm. 

Og ja måske er der grund til bekymring, ud fra de sparsomme oplysningen du giver som kan handle om alt mellem himmel og jord og reelt også bare være aktive bedster, forældre der ikke ønsker lange institutionsdage pg lidt for snakkende forældre... Men der er lige så meget grund til at tro der intet er at være bekymret for, og at det blot er en familie der har andre prioriteter end du ville have og de måske bare fortæller lidt for meget om det sure og for lidt om det gode. 

Men igen, du skriver der er for meget fokus på pasningen, men det er nok fordi det egentlig er det eneste der fortælles om grunden til bekymringen og vi nok er en del der måske ikke oplever det er bekymrende hvis ikke det handler om hele dage altid og ja også selv har bedster der give korte dage, tager på biblioteket mm. Og ikke opfatter os selv som forældre uden overskud og bekymringsværdige

Kunne ikke ha skrevet det bedre selv 

Anmeld Citér

26. februar 2016

modesty

lineog4 skriver:

Jeg læste bare bedster tog i zoo og på bib for ar forældre så kunne arbejde hjemme. Så jo endda også forskel på hvordan man læser og derfor endnu mere grund til at huske, at jo jeg kigger da også skævt til andre når de gør noget jeg ikke ville have gjort, men ved jeg hvorfor, hvordan mm.? 

Jeg synes nemlig på ingen måde der er noget forkert i man fx vælger kortere dage i institution og lader "passe" (synes jo slet ikke at være sammen med sine bedster er pasning). Og jeg synes heller ikke det er slemt der kommer en bedste en lørdag og tager sønnen med i zoo og forældrene så vælger ikke at tage med, men måske lader op til en skøn aften og søndag med drengen. Ja jeg ville selv gøre det anderledes men kan ikke se det andet er bekymringsværdigt. 

Det du nævner, synes jeg heller ikke er bekymringsværdigt, men jeg tror heller ikke at det er det scenarie TS beskriver. Men det kan vi ko ikke vide før hun selv kommer med input.

Anmeld Citér

26. februar 2016

modesty

snuskesmor skriver:

Men vi har da alle dage hvor vi siger sådan noget. Med den holdning du viser, kan jeg ikke forestille mig at du er særlig tæt med forældrene eller forstår dem særlig godt. Så hvordan ved du at de reelt ikke magter sit barn?

På den anden side, hvis du er så bekymret at du ikke kan være i dig selv, er det da dybt uansvarlig af dig ikke at gøre noget ved situationen.

Jeg tror det mange af os reagerer på er krisemaksimeringen, uden tegn på at du søger noget du kan gøre for at hjælpe.

Krisemaksimering? Hun giver udtryk for en bekymring. Nævner intet om at kontakte myndigheder el lign., det er slet ikke på det niveau. Hun synes det er synd for barnet og har brug for at lufte ud herinde. Hvis der er nogen der krisemaksimerer, så er det da jer der er imod hendes holdning, som pisker en stemning op.

Anmeld Citér

26. februar 2016

modesty

Mor i Aarhus skriver:

Mine børn bliver også passet indimellem for at vi kan se venner, måske hver 2. eller 3. måned. Dvs. alle dage derimellem prioriterer vi vores børn. Det synes jeg er helt ok.

Hvordaner den kommentar på nogen måde relevant for det jeg skriver? Jeg siger i øst og du svarer i vest.

Anmeld Citér

26. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er bekymret for hvordan det bliver for drengen når de får nr 2. Han bliver i forvejen passet ude rigtig meget fordi forældrene er trætte og som de selv siger mangler overskud. 

Hvad så når nr 2 kommer, skal han så passes mere fordi baby har holdt dem vågne om natten og vil han forstå hvorfor mor og far er sammen med baby når han selv skal passes væk fra mor og far?

Okay. 3-4 gange synes jeg personligt også er meget, når man tænker på at barnet også er i institution. Så er det ikke meget tid med mor og far. 

Mine sønner har et meget tæt bånd til deres farmor og farfar, men de vil helt sikkert føle et savn hvis de blev passet så ofte. Så jeg forstår egentlig godt din bekymring. Jeg forstår også godt du bekymrer dig for drengen nu når der kommer en til. 

Men det kan jo være de overrasker dig

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Okay. 3-4 gange synes jeg personligt også er meget, når man tænker på at barnet også er i institution. Så er det ikke meget tid med mor og far. 

Mine sønner har et meget tæt bånd til deres farmor og farfar, men de vil helt sikkert føle et savn hvis de blev passet så ofte. Så jeg forstår egentlig godt din bekymring. Jeg forstår også godt du bekymrer dig for drengen nu når der kommer en til. 

Men det kan jo være de overrasker dig

Han er også tæt knyttet med sin bedste, ved ikke med sin passer ham/hende kender har jeg ikke mødt. Men det går jeg da udfra at han er. 

Som jeg skriver længere tilbage. Så møder man altid en glad og smilende dreng. Lidt bagud i sin udvikling på nogle områder men ok så langt fremme i andre. Men ligeså snart en af dem han er knyttet til går. Så skriger han i vilden sky og græder mens hans råber "må ikke gå bliv hos x". For mig er det tegn på stort savn og en form for angst for at blive "forladt" 

men kan da håbe de overrasker når den lille ny kommer. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det du nævner, synes jeg heller ikke er bekymringsværdigt, men jeg tror heller ikke at det er det scenarie TS beskriver. Men det kan vi ko ikke vide før hun selv kommer med input.

Kan ligeså godt droppe det. Hvis jeg begynder at komme med flere inputs vil jeg alligevel bare få at vide at det ikke passer og det bare er noget jeg finder på. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Kan ligeså godt droppe det. Hvis jeg begynder at komme med flere inputs vil jeg alligevel bare få at vide at det ikke passer og det bare er noget jeg finder på. 

Nu har kun en eller to sagt du overdriver - jeg spørger vitterlig kun fordi jeg synes der er en stor forskel. Og måske så bedre kan forstå din bekymring 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu har kun en eller to sagt du overdriver - jeg spørger vitterlig kun fordi jeg synes der er en stor forskel. Og måske så bedre kan forstå din bekymring 

Ja men også 1 hvor der er kommet diverse beskyldninger osv. Men okay. 

Han afleveres i vuggestue mellem 7:00 og 7:30. Henter så kl 15 og afleveres et sted mellem 18:00 og 19:00. Hvis en af dem holder fri en "pasningsdag" aflyser de ikke pasning. 

Det handler ikke for dem om at de ikke har tid. De begge har jobs der indebærer at de selv vælger arbejdstiderne. De skal bare opfylde et vis antal timer om ugen og selvfølgelig fuldføre deres opgaver. Så det er prioritering og mangel på overskud. Og den mangel på overskud er hvad de selv siger. Har talt med drengens bedste om det som også siger at de ikke har så meget overskud og derfor hjælper hun med drengen som hun selvfølgelig nyder. 

Så min bekymring ligger i at når nr 2 kommer. Hvordan skal de så klare den med overskud? Skal drengen passes yderligere fordi baby holder dem vågne om natten og de derfor er død trætte. Og vil han kunne forstå hvorfor mor og far vil være sammen med baby hele tiden når han skal passes? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.