modesty skriver:
Hun uddyber tydeligt i et senere indlæg at der er tale om 3 faste dage om ugen. Bedsteforældre OG betalte passere. Dernæst cirka hver anden weekend. Derudover arbejder forældrene meget og sent og tager jævnligt på forretningsrejser.
"Så længe barnet trives." Det er jo kernen. Og der er rigtig meget følelsesmæssig mistrivsel som aldrig nogensinde vil give sig til udtryk andre steder end inde i barnet. Man kan ikke bare gå ud fra at fordi et barn ikke har udadreagerende adfærd, så mistrives det ikke.
Derfor vil det altid komme an på et menneskeligt skøn, og en samvittighed. Og mit menneskelige skøn og min samvittighed fortæller mig at ovenstående scenarie ikke er godt for et barn.
Hvis forældrene mangler overskud og er stressede, så er det ret uansvarligt af dem at få et barn mere. Hvilket præcis er dét som TS' oprindelige indlæg gik på.
Jeg har også læst tråden og jeg læser om en dreng der måske bliver hentet af bedsteforældre i vuggestue og taget en tur i zoo, på bib eller dvs. I deres åbningstider, så måske handler det om han får korte dagene institution men forældrene ikke kan tilbyde det pga arbejde.
Jeg har også familier i min omgangskreds hvor de har valgt villaen til 4 millioner og det kræver en anden prioritering end min, et kræver to velbetalte jobs og de plejer gerne at betyde minimum 37 timer om ugen og ofte er det jobs der foregår i kontortiden alle 8-16 dvs. Ens barn kun kan blive hentet sent med mindre man allierer sig med bedster eller betaler en ung pige.
Ja det er en anden prioritering end min, men jeg er da ikke bekymret for deres børn. Jeg er sikker på de også synes det er hovedrystende at vi har valgt som vi gør, at de hellere vil kunne give huset, rejserne til Paris og USA end min billige budget ferie i Roskilde, hvor indgangen til Glyptoteket lige skal sluges, men jeg tror da heller ikke de er bekymret for mine børn.
Ts har hvad jeg har læst indtil nu ikke fortalt om pasningen andet end antallet, og en familie hvor en dreng bliver hentet 3 gange om ugen tidligt fra institution af bedster eller en skøn ung pige frem for at være der til luk og så kommer to forældre hjem og har lagt sæt arbejde bag sig og kan have god kvalitetstid med deres dreng - hvis det nu er historien (aner vi ikke), så er det da på ingen måde bekymringsværdigt.
Handler det derimod om en dreng der bliver afleverer i institution kl 7 og hentet af bedster kl 16 for at blive kørt hjem til sengetid kl 19.30 3 gange om ugen, ja så er det nok på grænsen til bekymringsværdigt.
Det handler vel ikke om antallet men indholdet, og når jeg læser Bedster fast tager og går på bib, så tænker jeg vauw hvor skønt. Her hjemme bliver min ene henter fast at mormor hver onsdag, den anden fast hver mandag - og jeg håber da ikke nogen oplever det som andet end berigende for mine børn. Og gjorde hun det en dag mere (hvilket sagtens kan ske i nogle uger), så håber jeg ikke en skriver en tråd om mig på en netforum og spørger bekymret om jeg nu har fået børn for at få dem passet