Ved ikk hva jeg skal tænke .. En smule bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2016

Mor i Aarhus

modesty skriver:

Det er klart at der er forskel på om det er fra 14-16 eller fra 16-19.

Men når der tydeligt står skrevet at det handler om at forældrene prioriterer tid med venner og at de har brug for alene/egotid/ at få mere overskud, så kan jeg ikke se hvordan det kan dreje sig om en 14-16 pasning.

Desuden skriver hun også at pasningen foregår ude, så forældrene kan få alenetid derhjemme.

Mine børn bliver også passet indimellem for at vi kan se venner, måske hver 2. eller 3. måned. Dvs. alle dage derimellem prioriterer vi vores børn. Det synes jeg er helt ok.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvad går din bekymring helt konkret ud på? Hvordan oplever du drengen?

Jeg er bekymret for hvordan det bliver for drengen når de får nr 2. Han bliver i forvejen passet ude rigtig meget fordi forældrene er trætte og som de selv siger mangler overskud. 

Hvad så når nr 2 kommer, skal han så passes mere fordi baby har holdt dem vågne om natten og vil han forstå hvorfor mor og far er sammen med baby når han selv skal passes væk fra mor og far?

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvad går din bekymring helt konkret ud på? Hvordan oplever du drengen?

Oplever drengen som værende glad indtil der er en der skal gå. Mor, far, bedste eller andre han har tæt på. Så skriger han og stor tuder og råber "må ikk gå bliv hos x". Men hygger sig indtil da. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

lineog4

modesty skriver:

Det er klart at der er forskel på om det er fra 14-16 eller fra 16-19.

Men når der tydeligt står skrevet at det handler om at forældrene prioriterer tid med venner og at de har brug for alene/egotid/ at få mere overskud, så kan jeg ikke se hvordan det kan dreje sig om en 14-16 pasning.

Desuden skriver hun også at pasningen foregår ude, så forældrene kan få alenetid derhjemme.

Jeg læste bare bedster tog i zoo og på bib for ar forældre så kunne arbejde hjemme. Så jo endda også forskel på hvordan man læser og derfor endnu mere grund til at huske, at jo jeg kigger da også skævt til andre når de gør noget jeg ikke ville have gjort, men ved jeg hvorfor, hvordan mm.? 

Jeg synes nemlig på ingen måde der er noget forkert i man fx vælger kortere dage i institution og lader "passe" (synes jo slet ikke at være sammen med sine bedster er pasning). Og jeg synes heller ikke det er slemt der kommer en bedste en lørdag og tager sønnen med i zoo og forældrene så vælger ikke at tage med, men måske lader op til en skøn aften og søndag med drengen. Ja jeg ville selv gøre det anderledes men kan ikke se det andet er bekymringsværdigt. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

lineog4

Jeg har læst hele tråden og synes det er "sjovt" hvordan man kan tolke enten til den ene eller den anden side ud fra så lidt oplysninger som 2-3 gange om ugen og nogle weekender. 

Ingen af os aner hvad pasning dækker over andet end det er sammen med bedster og købt babysitter og den eneste reelle info jeg har læst er at bedsterne tager ham med i zoo og på biblioteket. 

Med de informationer kan det betyde, at drengen bliver hentet fast 3 gange om ugen tidligt fra institution og får en tur i zoo med en bedste, hjem og hygge med mormor og blive returneret fyldt med oplevelser og kærlighed før 17, hvor han så mødes af forældre der er helt færdige med deres arbejde til næste morgen og derfor kan have kvalitetstid med deres søn. 

Eller det kan dække over en dreng der 3 gang om ugen bliver passet ude fra han afleveres kl 7 om morgenen til han skal i seng. 

Det ene scenarier tror jeg ikke vil bekymre nogle, mens det andet ville bekymre. 

Vi læser det så alle med vores briller og vores erfaringer fordi vi jo faktisk intet ved, og jeg fx kender en del familier der her valgt karriere til mor og far og derfor har en ordning hvor en sød babysitter henter to gange om ugen så dagene ikke skal være så lange for børnene. Tilgengæld har de så råd til huset til 4 millioner, til 3-4 udlandsrejser hver år sammen med børnene. Og til trods for mine prioriteringer er helt anderledes vil jeg da aldrig være bekymret for deres børn (pga det for alle børn kan få det så man skal være bekymret). 

Derfor ts, for mig handler det meget om, hvad betyder pasning?

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym

Har overhovedet ikke læst de andre svar. 

Men tænker, at da er super fint deres dreng bliver passet, når forældrene mangler overskud, netop fordi de arbejder meget. 

Det ser jeg som være helt normalt. 

Derimod vil jeg da hellere blive bekymret, hvis det var et forældrepar, som var på kontanthjælp, og bare sad derhjemme og tændte den ene smøg efter den anden i et kæmpe rod, og sendte barnet i pasning, fordi de ikke lige gad barnet, SÅ var e r noget at være bekymret for

Anmeld Citér

26. februar 2016

Kløver

Anonym skriver:

Fordi det har de selv sagt op til flere gange i forskellige situationer. 

Men uanset hvad så ved du ikke hvad eer foregår bag lukkede døre. I hårde perioder eller mår man er frustreret så kan et problem lyde større end det rent faktisk er. Du giver udtryk for er har krævende jobs, og med en graviditet, hvor vi ikke ved om der er nogle udfordringer, kan det være nødvendigt at aflaste,  er der arbejde udenfor de normale åbningstider er det vel i barnets interesse det er faste personer som tager over.  

En ting er hvordan tingene er i perioder eller hvad der bliver sagt eller givet udtryk for, noget andet er hvad der præcist foregår og hvorfor i den familie, og det kan ingen andre end de selv vide 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har overhovedet ikke læst de andre svar. 

Men tænker, at da er super fint deres dreng bliver passet, når forældrene mangler overskud, netop fordi de arbejder meget. 

Det ser jeg som være helt normalt. 

Derimod vil jeg da hellere blive bekymret, hvis det var et forældrepar, som var på kontanthjælp, og bare sad derhjemme og tændte den ene smøg efter den anden i et kæmpe rod, og sendte barnet i pasning, fordi de ikke lige gad barnet, SÅ var e r noget at være bekymret for

Ja men det er jo stadig ikke der bekymringen ligger. Har skrevet hvad bekymringen er flere gange nu. Men ikke en svarer. For der er mere travlt med fokus på pasningen og ikke det reelle problem. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Men uanset hvad så ved du ikke hvad eer foregår bag lukkede døre. I hårde perioder eller mår man er frustreret så kan et problem lyde større end det rent faktisk er. Du giver udtryk for er har krævende jobs, og med en graviditet, hvor vi ikke ved om der er nogle udfordringer, kan det være nødvendigt at aflaste,  er der arbejde udenfor de normale åbningstider er det vel i barnets interesse det er faste personer som tager over.  

En ting er hvordan tingene er i perioder eller hvad der bliver sagt eller givet udtryk for, noget andet er hvad der præcist foregår og hvorfor i den familie, og det kan ingen andre end de selv vide 

graviditeten kan man næppe bruge som undskyldning. Hun har jo ikke været gravid i over 2 år. Men derimod kun 7 uger 

men det er jo ikk pasningen bekymringen ligger i. Det er bare den i alle fokuserer på fremfor egentlig og se hvad det er jeg bekymre mig for. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Ja men det er jo stadig ikke der bekymringen ligger. Har skrevet hvad bekymringen er flere gange nu. Men ikke en svarer. For der er mere travlt med fokus på pasningen og ikke det reelle problem. 

Hmm måske tager jeg fejl, men jeg læser din bekymring som: her er en familie der ikke har meget overskud til deres ene barn og nu sætter de endnu er barn til verden, hvordan vil det dog gå? At de ikke har overskud til ders barn baserer du på kvantummet af pasning (hvor jeg stadig ikke har forstået hvad den pasning går ud på) og at de har sagt en eller måske mange gange: glæder mig til en dag uden x, for jeg er træt, har ikke overskud mm. 

Og ja måske er der grund til bekymring, ud fra de sparsomme oplysningen du giver som kan handle om alt mellem himmel og jord og reelt også bare være aktive bedster, forældre der ikke ønsker lange institutionsdage pg lidt for snakkende forældre... Men der er lige så meget grund til at tro der intet er at være bekymret for, og at det blot er en familie der har andre prioriteter end du ville have og de måske bare fortæller lidt for meget om det sure og for lidt om det gode. 

Men igen, du skriver der er for meget fokus på pasningen, men det er nok fordi det egentlig er det eneste der fortælles om grunden til bekymringen og vi nok er en del der måske ikke oplever det er bekymrende hvis ikke det handler om hele dage altid og ja også selv har bedster der give korte dage, tager på biblioteket mm. Og ikke opfatter os selv som forældre uden overskud og bekymringsværdige

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.