Ved ikk hva jeg skal tænke .. En smule bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2016

modesty

Anonym skriver:

kender et par som har et barn på lige knap 3 år. Siden han var 9 mdr er han blevet passet fast et par gange om ugen. Mange gange fordi forældrene "er trætte", "har brug for at slappe af" eller "hyggedag med venner". De arbejder begge meget i forvejen og med udenlandske job der gør den ene af dem kan være væk en uge eller to af gangen. 

Nu er de gravide igen med planlagt baby nr 2.

Det er ikk mit job at dømme eller blande mig. Men føler en vis bekymring for de børn. Hvordan skal de klare to når de ikk engang har overskud og prioritering til et?

Nå skulle bare lige have frit løb for tankerne.  

Jeg kan sagtens forstå at du "dømmer". Ikke at du kan gøre noget ved situationen, der er jo ikke tale om mistrivsel. Det siger du jo også selv. Men derfor kan man godt alligevel få ondt i hjertet over at se at børn ikke får den tid og omsorg fra deres forældre som de burde.

Havde selv en veninde hvis forældre var lige sådan da jeg var barn. Og tro mig, det har sat dybe spor i hende at de hellere ville sippe rødvin med vennerne og tage på forretningsrejser (og arbejde til kl. 20 om aftenen) end at være sammen med deres barn.

Nej, ingen er perfekte og nej, man skal ikke dømme, men derfor kan man alligevel godt tænke sit ind imellem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

modesty

Loa skriver:

Jeg kan sagtens følge dig, men jeg tror bare at der er lige så mange holdninger, meninger og måder tingene fungerer på, som vi er mennesker.

Nej jeg tror faktisk ikke alle kan, eller nødvendigvis bør, sætte deres ego-liv-behov totalt på stand by fordi de får børn, for jeg mener faktisk ikke at børn behøver at være HELE ens liv, selvom de unægteligt er den vigtigste del.

Synes folk skal gøre hvad der fungerer bedst for dem og deres barn/børn, også selvom det ikke er sådan jeg ville gøre.

Men det er jo heller ikke dét TS siger.

Jeg er selv én af dem som plejer mit ego-liv. Er typisk ude 2-3 aftener om ugen med veninder eller lignende sociale set-ups. Typisk først efter vi har spist aftensmad sammen alle tre, men nogle gange også før. Men far er jo hjemme med vores søn imens. Vi får da også passet vores søn med overnatning, måske max en gang om måneden, for at tage til fest eller noget i den stil. Og engang imellem kommer bedsterne over og putter og ser fjernsyn mens vi går ud og spiser. 

Men det er ikke dét der er tale om i TS' eksempel. Der er tale om et par som får passet deres barn 3 gange om ugen FAST for at pleje ego-interesser. Og derudover også får barnet passet flere gange om måneden i weekenden og derudover også arbejder meget og rejser meget med arbejdet.

Det er IKKE det samme som at man kan være udkørt og træt af sin unge og ønske at man havde en uge på en øde ø alene eller får sit barn passet ind imellem for at være kærester eller pr. nødvendighed (hvilket langt størstedelen af landets småbørnsforældre vel gør).

Jeg har set pr. førstehånd hvad det gør ved børn at have den slags forældre, og det er altså ikke kønt.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Loa

modesty skriver:

Men det er jo heller ikke dét TS siger.

Jeg er selv én af dem som plejer mit ego-liv. Er typisk ude 2-3 aftener om ugen med veninder eller lignende sociale set-ups. Typisk først efter vi har spist aftensmad sammen alle tre, men nogle gange også før. Men far er jo hjemme med vores søn imens. Vi får da også passet vores søn med overnatning, måske max en gang om måneden, for at tage til fest eller noget i den stil. Og engang imellem kommer bedsterne over og putter og ser fjernsyn mens vi går ud og spiser. 

Men det er ikke dét der er tale om i TS' eksempel. Der er tale om et par som får passet deres barn 3 gange om ugen FAST for at pleje ego-interesser. Og derudover også får barnet passet flere gange om måneden i weekenden og derudover også arbejder meget og rejser meget med arbejdet.

Det er IKKE det samme som at man kan være udkørt og træt af sin unge og ønske at man havde en uge på en øde ø alene eller får sit barn passet ind imellem for at være kærester eller pr. nødvendighed (hvilket langt størstedelen af landets småbørnsforældre vel gør).

Jeg har set pr. førstehånd hvad det gør ved børn at have den slags forældre, og det er altså ikke kønt.

Nej det var ikke det TS skrev, men det var det der blev skrevet/citeret til mig, og det som jeg svarede på .

Jeg må ærligt indrømme at jeg også lidt svarer TS ud fra, at jeg tror hun overdriver lidt/pynter lidt, for at få det til at lyde værre og værre, jo mere folk skriver at de da ikke synes det lyder så slemt.

Så nej jeg synes ikke det er bekymrende at de får passet deres barn fast, hverken i hverdag eller weekend.

Men det er jo altid svært at udtale sig om et par man ikke kender, for jeg forestiller mig dem jo bare som søde og kærlige,  og giver alt deres barn har brug for. At de så får passet barnet, så det hele spiller for dem som familie, ser jeg ikke som mistrivsel eller noget forfærdeligt..

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Nej det var ikke det TS skrev, men det var det der blev skrevet/citeret til mig, og det som jeg svarede på .

Jeg må ærligt indrømme at jeg også lidt svarer TS ud fra, at jeg tror hun overdriver lidt/pynter lidt, for at få det til at lyde værre og værre, jo mere folk skriver at de da ikke synes det lyder så slemt.

Så nej jeg synes ikke det er bekymrende at de får passet deres barn fast, hverken i hverdag eller weekend.

Men det er jo altid svært at udtale sig om et par man ikke kender, for jeg forestiller mig dem jo bare som søde og kærlige,  og giver alt deres barn har brug for. At de så får passet barnet, så det hele spiller for dem som familie, ser jeg ikke som mistrivsel eller noget forfærdeligt..

Du kan tro hvad du vil. Det er dit problem. Men pynter skam ikk på noget som helst. Fortalte ingen deltaljer som i har brug for åbenbart 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

Du kan tro hvad du vil. Det er dit problem. Men pynter skam ikk på noget som helst. Fortalte ingen deltaljer som i har brug for åbenbart 

Øhm ja selvfølgelig er det mit "problem"..

Men derfor kan jeg jo alligvel kun danne holdninger ud fra hvad jeg forestiller mig om det par.

Du havde jo tydeligvis gjort dig helt klart at du mente barnet mistrives, for uanset hvad folk skrev, gik du mere og mere i forsvarsposition og gjorde forældrene værre og værre. 

Du var/er jo ikke åben overhovedet for at det barn måske ikke mistrivedes. Man skulle da tro du ville være glad for at mange ikke mente at barnet havde det skidt.

Hvis du ikke er interesseret i at høre andres synspunkt, men blot vil "af" med dine tanker, så kan du jo bare skrive det i et word dok. og gemme det på din com.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Øhm ja selvfølgelig er det mit "problem"..

Men derfor kan jeg jo alligvel kun danne holdninger ud fra hvad jeg forestiller mig om det par.

Du havde jo tydeligvis gjort dig helt klart at du mente barnet mistrives, for uanset hvad folk skrev, gik du mere og mere i forsvarsposition og gjorde forældrene værre og værre. 

Du var/er jo ikke åben overhovedet for at det barn måske ikke mistrivedes. Man skulle da tro du ville være glad for at mange ikke mente at barnet havde det skidt.

Hvis du ikke er interesseret i at høre andres synspunkt, men blot vil "af" med dine tanker, så kan du jo bare skrive det i et word dok. og gemme det på din com.

Vis mig et eneste sted hvor jeg har nævnt at jeg synes barnet mistrives. Det er DIG der har pålagt mig dette. 

Derfor går jeg i forsvar ja. Og gør dem stadig ikke værre og værre. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Patriark

Anonym skriver:

Kan godt se at man skal skære alt ud i pap for folk herinde for ikke at blive misforstået. 

Som jeg skrev. Så skulle jeg have luft for mine tanker da jeg ikk kan overkomme at have alle mulige bekymringer i hovedet. Og netop fordi jeg ikk vil blande mig direkte og sige noget til dem brugte jeg siden her og det var jo så en fejl. 

Og nej inden i dømmer mig og angriber mig igen. Jeg har ikk selv børn for det kan jeg ikke få. 

Og det er i virkeligheden der skoen trykker, ikke sandt?!

Du synes det er uretfærdigt, at de kan få børn og at du ikke kan og at de så ovenikøbet tillader sig at få dem passet!!!, hvorfor starter du ikke bare med at skrive det?!

Det er ikke en bekymring men en meget naturlig følelse.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Og det er i virkeligheden der skoen trykker, ikke sandt?!

Du synes det er uretfærdigt, at de kan få børn og at du ikke kan og at de så ovenikøbet tillader sig at få dem passet!!!, hvorfor starter du ikke bare med at skrive det?!

Det er ikke en bekymring men en meget naturlig følelse.

Gud hvor er du et lavt menneske!!! 

Nej det er på ingen måde der skoen trykker. 

Ja jeg ville gerne have haft børn. Men jeg går ikk og tuder over det og synes det er uretfærdigt at andre kan få børn når jeg ikke kan. Hvad fanden er du for er menneske. Fy for pokker!

Anmeld Citér

26. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

Vis mig et eneste sted hvor jeg har nævnt at jeg synes barnet mistrives. Det er DIG der har pålagt mig dette. 

Okay, så at du var bekymret for barnet grundet det meget pasning.

Det mener jeg så stadigvæk ikke der er grund til, ej heller er jeg bekymret.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Hvis ikke de mistrives, hvad går din bekymring så på?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.