modesty skriver:
Men det er jo heller ikke dét TS siger.
Jeg er selv én af dem som plejer mit ego-liv. Er typisk ude 2-3 aftener om ugen med veninder eller lignende sociale set-ups. Typisk først efter vi har spist aftensmad sammen alle tre, men nogle gange også før. Men far er jo hjemme med vores søn imens. Vi får da også passet vores søn med overnatning, måske max en gang om måneden, for at tage til fest eller noget i den stil. Og engang imellem kommer bedsterne over og putter og ser fjernsyn mens vi går ud og spiser.
Men det er ikke dét der er tale om i TS' eksempel. Der er tale om et par som får passet deres barn 3 gange om ugen FAST for at pleje ego-interesser. Og derudover også får barnet passet flere gange om måneden i weekenden og derudover også arbejder meget og rejser meget med arbejdet.
Det er IKKE det samme som at man kan være udkørt og træt af sin unge og ønske at man havde en uge på en øde ø alene eller får sit barn passet ind imellem for at være kærester eller pr. nødvendighed (hvilket langt størstedelen af landets småbørnsforældre vel gør).
Jeg har set pr. førstehånd hvad det gør ved børn at have den slags forældre, og det er altså ikke kønt.
Nej det var ikke det TS skrev, men det var det der blev skrevet/citeret til mig, og det som jeg svarede på .
Jeg må ærligt indrømme at jeg også lidt svarer TS ud fra, at jeg tror hun overdriver lidt/pynter lidt, for at få det til at lyde værre og værre, jo mere folk skriver at de da ikke synes det lyder så slemt.
Så nej jeg synes ikke det er bekymrende at de får passet deres barn fast, hverken i hverdag eller weekend.
Men det er jo altid svært at udtale sig om et par man ikke kender, for jeg forestiller mig dem jo bare som søde og kærlige, og giver alt deres barn har brug for. At de så får passet barnet, så det hele spiller for dem som familie, ser jeg ikke som mistrivsel eller noget forfærdeligt..
Anmeld
Citér