MariaE skriver:
Jeg er faktisk lidt enig med ts,i at hvis man skal aflastes 1-2 gange om ugen med et barn, så ville jeg også tænke lidt negativt om at samme par vil forsøge sig med to børn.
En ting er at få dem passet i ny og næ, men to gange ugentligt fordi man er træt og stresset er alligevel meget i mine øjne og hører ikke under kategorien "ny og næ".
Det kommer muligvis til at gå fint, men chancerne for de brænder ud er der da når de allerede er brændt ud med blot et barn.
Det er ikke at dømme synes jeg, men at have et realistisk syn på tingene som de skulle se ud nu, og i forhold til hvad to børn vil kræve.
Det er en meget anderledes familiekonstellation end min, men jeg vil stadig påstå det er trivslen der er indikator på om det er et "godt" familieliv. Hvis børnene og forældrene trives, hvorfor skal andre så gå og være bekymrede og endda på forhånd.
Selvsagt hvis enten barn eller forældre mistrives skal man række hånden ud. Men hvis de trives skal man vel bare acceptere verdens fantastiske mangfoldighed der gør en familieform så ulig ens egen også kan være fantastisk.
Og hvad betyder passet, betyder det en mormor der kommer og henter og har barnet i barnets hjem i 2 timer, betyder det væk fra morgen til aften. Da jeg var alene med de 3 børn, passede min mor fast en gang om ugen alle 3 og en gang om ugen den ene for at jeg overhovedet kunne varetage mit arbejde. Og hun havde dem også i nogle weekender igen pga arbejde. Jeg følte mig ikke som en dårlig mor, men blot som en der fil hverdagen til at hænge sammen, og mine børn trivedes
Anmeld
Citér