Loa skriver:
Men vi kender jo ikke deres 100% korrekte grunde til at få passet. Måske de bare prioriterer deres forhold/venner/interesser. Det behøver jo ikke være dybt dramatisk og at de ikke magter barnet.
Måske de også synes det er fantastisk at barnet får knyttet nogle tætte bånd til familie/bedsteforældre...
Synes bare vi er SÅ hurtige til at dømme og være over folk som en høg hvis de ikke lige gør hvad VI synes er bedst at gøre.
Men når man vælger at få børn - burde ens prioteringer så netop ikke flytte sig fra egne behov til barnets behov?
Et barn har vel "ret" til at have sine forældres priotetet i de få år det reelt har behov for at være tæt på en primær omsorgsperson?
Jeg tænker at man må da kunne overskue at tilsidesætte ens egne behov for ens barn .
Jeg er så også farvet af at jeg via pleje af et familiemedlem gennemgår kurser osv og der bliver der lagt ret meget vægt på at især små børn har brug for ro ,stabilitet og især i de første år er en primæromsorgsperson ret vigtig for at føle tryghed.
Og børn har fra fødslen en tilknytning til især mor og den kan hverken pædagoger eller bedsteforældre erstatte.
De kan bidrage positivt ,og erstatte i mangel af bedre - men optimalt er det forældrene ( mor især ved det lille barn) der helt instinkt giver det lille barn tryghed
Jeg har været primær omsorgsperson for mit familiemedlem og selv om han elsker mig har det altså ikke undgået at han stadig har manglet hans forældre .Og det har givet de skader at han f.eks hele tiden leder efter nogen der vil passe på ham - Det kan være en pædagog den ene uge ,og en anden uge kan det være en vildt fremmed .Og ifølge de eksperter som følger ham er det netop fordi han er blevet passet for meget som lille og ikke har fået lov til at have en base hos dem han helt via instinkt har følt størt tilknytning til .
Det blev lige lagt sorry ,men synes det er problematisk at mange forældre mener det er deres ret at have det samme liv som før de fik børn-( ikke lige at det er din mening) men hvor kommer barnets ret til et stabilt roligt liv uden at skulle forholde sig til mange mennesker uro og skift.
Anmeld
Citér