Ved ikk hva jeg skal tænke .. En smule bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2016

Lilotte87

Jeg synes godt nok denne tråd bliver tvistet og drejet 

Måske de der reagerer kraftigt på din bekymring skal kigge lidt indad. Jeg kender det fra mig selv. Når jeg læser om hvor frygteligt det er for barnet at blive taget med kejsersnit, bliver jeg så vred! Men det handler jo i bund og grund om, at jeg er ked af at jeg ikke kunne føde normalt - bare for at give et eksempel. 

Jeg forstår godt din bekymring. Det ER meget pasning. Det er ikke almindeligt at et barn allerede fra nimåneders alderen er så meget væk fra sine forældre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Ja men også 1 hvor der er kommet diverse beskyldninger osv. Men okay. 

Han afleveres i vuggestue mellem 7:00 og 7:30. Henter så kl 15 og afleveres et sted mellem 18:00 og 19:00. Hvis en af dem holder fri en "pasningsdag" aflyser de ikke pasning. 

Det handler ikke for dem om at de ikke har tid. De begge har jobs der indebærer at de selv vælger arbejdstiderne. De skal bare opfylde et vis antal timer om ugen og selvfølgelig fuldføre deres opgaver. Så det er prioritering og mangel på overskud. Og den mangel på overskud er hvad de selv siger. Har talt med drengens bedste om det som også siger at de ikke har så meget overskud og derfor hjælper hun med drengen som hun selvfølgelig nyder. 

Så min bekymring ligger i at når nr 2 kommer. Hvordan skal de så klare den med overskud? Skal drengen passes yderligere fordi baby holder dem vågne om natten og de derfor er død trætte. Og vil han kunne forstå hvorfor mor og far vil være sammen med baby hele tiden når han skal passes? 

Ærligt hvis en dreng på 3 år, 3 dage om ugen er hjemme hos sine bedster til han skal i seng plus de fleste weekend, vil jeg mene han jo nærmest bor hos dem. 

Ville jeg være bekymret, egentlig ikke hvis det er nogle fantastiske bedster. Undrende i aller højeste grad ikke så meget over livet som det arter sig, men over de ønsker endnu et barn. 

Jeg tror ikke den lille dreng vil føle sig mere ikke ønsket eller hvad man kan sige pga lillebrøster, en dag mere eller mindre hvor han bor hos bedster er vel hip som hap. 

Igen hvis han trives ingen bekymring men absolut en stor undren. Og ja måske får han ikke en stor tilknytning til sine forældre, men håber så han får det til sine bedster. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg vil sige, at jeg svarede udfra første indlæg, som virkede dømmende. Dertil virkede det til at at du bare fyldte flere pasninger ind, fordi du ikke fik medgang. 

Jeg beklager, at jeg opfattede det sådan  

Det lyder til, at du er tæt på forældrene eftersom du ved klokkeslæt for afhentning og aflevering osv... ?

Som nogle skriver, så er du nødt til at lige vente og se, hvordan det går. Måske overrasker de dig.. Hvis ikke de gør dette, så er der nogle ting du kan gøre (hvis Du vil) du kan støtte dem og hjælpe...,

Det er selvf. Ikke optimalt, men hvis drengen trives og har det godt hos sine bedster....

Om man kan lufte sine bekymringer til forældrene? Det ved jeg faktisk ikke. De vil jo nok begynde at forsvare sig osv...

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Okay jeg er godt klar over jeg har svaret lidt spidst til dig. Måske fordi jeg føler mig lidt ramt af tråden, ikke fordi vi får passet vores barn tit, men fordi jeg ikke er den typiske spelt mor som ikke kan lave noget uden sit barn, og som allerhelst havde 5 års barsel.

Jeg prøver at svare pænt og ordenligt nu, for sådan skal det selvfølgelig være.

Det er helt fair at du er i tvivl om du skal være bekymret på den lille drengs vegne, og jeg tænker det er fint at du har fokus på det/er obs på det, især når den næste så kommer til verden. Det er jo svært at sige om de fortsætter i samme spor eller vender 180 grader. Du kan nok ikke gøre så meget andet end at afvente og se hvordan det bliver når den næste er født, og så evt reagere ud fra det, hvis du synes den store bliver overladt meget til sig selv. Det kan jo være de overrasker dig, og hvis ikke, så er du i hvert fald obs på det og kan tage evt næste skridt derfra.

Og endnu en gang beklager den hårde tone 

Jeg tager i mod din undskyldning. Tak 

Håber da de vender 180 grader og får det overskud der skal til og omprioriterer deres livsstil så drengen ikk mærkes af det. 

Selvfølgelig vil der være nogen jalousi til lillebror/søster. Det ved jeg godt er helt normalt. Men forudser nok en meget usund jalousi hvis de vælger at sende ham til pasning flere yderligere flere gange i ugen mens de hygger med baby. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, det mener jeg. Hvis det reelt er sådan at forældrene ikke magter sit barn og drengen ikke får lov til at komme hjem før kl 19 tre dage om ugen og tidt i weekenden.

Altså, enten er der et meget stort problem, og så må man da gøre noget. Eller også er problemet ikke så stort.

Jeg skal da gerne indrømme at jeg reagerer stærkt på indlægget fordi jeg ikke er nogen A4 mor og jeg kan godt forestille mig at nogen kunde få skrevet et lignende indlæg om mig hvis de udelod de rigtige detaljer og overdrev nogle andre.

Så TS: Bliver det verre for drengen med en baby? Det kan ingen af os svare på. Hvad vil du gøre hvis det bliver?

Det er der ingen der kan svare på nej. Og kunne jeg selv havde der heller ingen bekymring været. Bekymringer kommer af det uvisse. Men kan kun håbe de nedprioriterer deres arbejde og rejser og er der for begge deres børn når den lille kommer. 

Hvis jeg kan mærke ændring i drengens adfærd når baby kommer. Så vil jeg snakke med bedste om det og høre synspunktet derfra, om det bare er mig eller om bedste ser det på samme måde. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ærligt hvis en dreng på 3 år, 3 dage om ugen er hjemme hos sine bedster til han skal i seng plus de fleste weekend, vil jeg mene han jo nærmest bor hos dem. 

Ville jeg være bekymret, egentlig ikke hvis det er nogle fantastiske bedster. Undrende i aller højeste grad ikke så meget over livet som det arter sig, men over de ønsker endnu et barn. 

Jeg tror ikke den lille dreng vil føle sig mere ikke ønsket eller hvad man kan sige pga lillebrøster, en dag mere eller mindre hvor han bor hos bedster er vel hip som hap. 

Igen hvis han trives ingen bekymring men absolut en stor undren. Og ja måske får han ikke en stor tilknytning til sine forældre, men håber så han får det til sine bedster. 

Du tror ikke at drengen vil føle sig "uønsket" og tilsidesat af forældrene hvis han skal være mere væk hjemmefra mens de hygger med forældrene? Det er det jeg er bange for. Og der så vil opstå en usund jalousi. 

Husker fra min egen barndom (jeg er skilsmissebarn), da min mor fandt en ny mand med et barn der var 7 år yngre end mig. Hver gang jeg var på weekend hos min far så tog de "lillebror" med på Bakken, biografen, Bonbonland osv. Og husker at jeg følte mig meget tilsidesat og blev ked af det hver gang. 

Ser lidt samme scenarie her

Anmeld Citér

27. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Det er der ingen der kan svare på nej. Og kunne jeg selv havde der heller ingen bekymring været. Bekymringer kommer af det uvisse. Men kan kun håbe de nedprioriterer deres arbejde og rejser og er der for begge deres børn når den lille kommer. 

Hvis jeg kan mærke ændring i drengens adfærd når baby kommer. Så vil jeg snakke med bedste om det og høre synspunktet derfra, om det bare er mig eller om bedste ser det på samme måde. 

Husk der vil være en ændring og sådan lomme logisk, så tænker jeg faktisk den sygelige jalousi du er bekymret for er mere oplagt i de familier hvor man går fra at være mors og fars eneste øjesten til at skulle dele enebarnsstatussen. 

Hvis han er så meget væk, har han jo nok allerede følelsen af at være fravalgt og fortsætter de i samme spor går der jo ikke lang tid før lillebrøster også er med hos bedste....

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym

Kære TS. 

Jeg forstår godt din bekymring. Hvorfor sætte et nyt barn til verdenen hvis man dårlig har tid til det man har. 

Mat bedsteforældre henter nogen gange om ugen for at få hverdagen til at gå op er ikke bekymrende. Men hvis barnet så oveni købet skal passes i weekenderne synes jeg det begynder at blive bekymrende. 

Min holdning er at når man får børn, ja så er der ikke noget med at man kan køre sit eget ego trip. Så må man lægge sin hverdag og weekender så det passer til børnene. Man kan selvfølgelig godt få sine børn passet engang imellem hvis man skal til stor vigtig fest eller lige har brug for en kæreste dag. Men det er engang imellem. I min verden har man ikke meget af det når man får børn. 

Jeg har selv et vennepar som får deres børn på 10 mdr passet i tide og utide. Det er de blevet lige fra fødslen nærmest. Vil faktisk mene at børnene ikke trives og overvejer om man skal gøre noget. Her orker moren heller ikke at være sammen med sine børn og de bliver fx aflevere tidlig om morgenen af far fordi hun ikke selv orker at stå op og aflevere. På den den måde kan hun sove længe. Undre mig hvorfor man så får børn hmm....

jeg synes hvis det ikke bliver bedre at du måske skulle tage en snak med dem eller lave en underretning. Mener ikke det er barnets tarv at blive kastet rundt fordi man selv skal slappe af. Det må man gøre når ens børn bliver store

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg vil sige, at jeg svarede udfra første indlæg, som virkede dømmende. Dertil virkede det til at at du bare fyldte flere pasninger ind, fordi du ikke fik medgang. 

Jeg beklager, at jeg opfattede det sådan  

Det lyder til, at du er tæt på forældrene eftersom du ved klokkeslæt for afhentning og aflevering osv... ?

Som nogle skriver, så er du nødt til at lige vente og se, hvordan det går. Måske overrasker de dig.. Hvis ikke de gør dette, så er der nogle ting du kan gøre (hvis Du vil) du kan støtte dem og hjælpe...,

Det er selvf. Ikke optimalt, men hvis drengen trives og har det godt hos sine bedster....

Om man kan lufte sine bekymringer til forældrene? Det ved jeg faktisk ikke. De vil jo nok begynde at forsvare sig osv...

Tak for din undskyldning. 

Jeg er ikke voldsomt tæt med forældrene, men er tæt med bedste og onkel. Men ses da med dem jævnligt.

Synes nu heller ikke jeg har lagt den op til om der skulle gøres noget. For drengen mistrives ikke. Bekymringen kommer (som jeg skriver i et andet indlæg) af uvished om hvad der skal ske når nummer 2 kommer. Håber de vender 180 grader og er der for begge børn. Men indtil den nye er der. Vil bekymringen nok også være der

Anmeld Citér

27. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Du tror ikke at drengen vil føle sig "uønsket" og tilsidesat af forældrene hvis han skal være mere væk hjemmefra mens de hygger med forældrene? Det er det jeg er bange for. Og der så vil opstå en usund jalousi. 

Husker fra min egen barndom (jeg er skilsmissebarn), da min mor fandt en ny mand med et barn der var 7 år yngre end mig. Hver gang jeg var på weekend hos min far så tog de "lillebror" med på Bakken, biografen, Bonbonland osv. Og husker at jeg følte mig meget tilsidesat og blev ked af det hver gang. 

Ser lidt samme scenarie her

Har lige svaret, men nej ærligt tror ikke der er mere sandsynlighed for sygelig jalousi i denne situation end andre. At blive storebror ændrer noget, og der vil være tid hvis mor og far hygger med lillebrøster hvor man selv er væk bare det at være i børnehave mens mor er hjemme på barsel. Det skal et lille pus lære - og det er ikke synd for barnet, det er livet.... Og at lære man ikke er med til alt er jo fint nok, jeg laver heller ikke det samme med alle mine, og har også fået lillebror "passet" af mormor så vi kunne have Star wars hyggeaften med de store osv. 

Jeg tror der er meget i den lille mands liv, og det lyder til der er gode og engagerede bedster og de er en familie der involverer andre meget (bare det du ved så meget om dem, tror ikke en gang min mor ved hvad tid vi henter fra institution, ja ved ikke en gang hvornår min mand henter de dage hvor det er hans tjans ), så tænker de også vil involvere hvis lille manden mistrives og de så heller ikke er bange for at få passet lillebrøster tidligt i livet. Kan jo være der bliver det modsatte bekymrende billede, at de synes den store er helt fantastisk og det er lillebrøster der tilsidesættes.

Men nej i forhold til søskende jalousi mm. Ville denne familie ikke bekymre mig mere end andre familier. Men igen det undrer mig de ønsker flere børn lige nu, og jeg håber bedsterne er parat til to børn og til at være lige så aktive.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.