Ved ikk hva jeg skal tænke .. En smule bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Dvs du ville være glad for at din ven luftede sine bekymringer om dig og dit barn på et baby forum? Hvor folk ydermere kommer med deres synspunkter og forsøger at komme med grunde til at der ikke burde være bekymring, men din ven prøver alligvel hårdnakket at få folk til at forstå at det ER jer den er gal med......

Ja hold da op, sådan en ven gad jeg da også virkelig godt have 

Ts har ingen børn selv - så tænker ikke det er så mærkeligt hun spørger herinde først. Derudover er det et farligt emne at tage op med sine venner - så forstår godt hendes behov for lige at høre hvad vi andre tænker. 

Og det er vel ikke meget anderledes end alle de tråde hvor kvinder skriver om mistanker de har omkring deres mænds evt. utroskab eller andre private sager omkring deres partnere. Det tror jeg da bestemt heller ikke er rart for partneren. Men det virker som om det er helt legitimt når det er partneren men så snart det er en ven, så er man en dårlig ven? 

Personligt synes jeg det er meget pasning og ville aldrig selv have behov for så meget, men det behøver jo ikke have nogen betydning ift. barnets trivsel.

Jeg vil dog også undre mig over hvorfor man vælger at sætte endnu et barn i verden, hvis man har brug for pasning omkring 4 gange om ugen. Men det ville ikke være noget jeg ville blande mig i - jeg ville nok bare i det stille undre mig over valget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

snuskesmor

modesty skriver:

Krisemaksimering? Hun giver udtryk for en bekymring. Nævner intet om at kontakte myndigheder el lign., det er slet ikke på det niveau. Hun synes det er synd for barnet og har brug for at lufte ud herinde. Hvis der er nogen der krisemaksimerer, så er det da jer der er imod hendes holdning, som pisker en stemning op.

Jeg er ikke imod hendes holdning, jeg aner intet om barnets situation og hvorvidt det er grund til bekymring. Men jeg opfatter en meget stærk fordømmelse af forældrene, og inget initiativ til at gøre noget for barnet. Såvidt jeg kan opfatte, søger TS støtte til sin fordømmelse. Men hvis det er så galt, så ville jeg mene at en bekymringsmelding var bedre.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

snuskesmor skriver:

Jeg er ikke imod hendes holdning, jeg aner intet om barnets situation og hvorvidt det er grund til bekymring. Men jeg opfatter en meget stærk fordømmelse af forældrene, og inget initiativ til at gøre noget for barnet. Såvidt jeg kan opfatte, søger TS støtte til sin fordømmelse. Men hvis det er så galt, så ville jeg mene at en bekymringsmelding var bedre.

Jeg har beskrevet op til flere gange hvad det er der bekymre mig. 

Men fokus ligger kun et sted for de fleste af jer 

Anmeld Citér

26. februar 2016

loop

Anonym skriver:

Jeg har beskrevet op til flere gange hvad det er der bekymre mig. 

Men fokus ligger kun et sted for de fleste af jer 

Som jeg skrev tidligere i tråden, så forstår jeg din bekymring, jeg gik ud fra din bekymring er den store mængde pasning, og så det at de vil sætte endnu et barn i verden.

Men nu har du skrevet flere indlæg, hvor du virker som om at du føler dig misforstået, så jeg er lidt forvirret nu.

Hvis ikke din bekymring går på mængden af pasning, og det at forældrene nu skal have endnu et barn, hvad går din bekymring så på?

Vil du ikke skære det ud i pap for mig, for jeg vil gerne høre om jeg har misforstået hvad tråden handler om.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Som jeg skrev tidligere i tråden, så forstår jeg din bekymring, jeg gik ud fra din bekymring er den store mængde pasning, og så det at de vil sætte endnu et barn i verden.

Men nu har du skrevet flere indlæg, hvor du virker som om at du føler dig misforstået, så jeg er lidt forvirret nu.

Hvis ikke din bekymring går på mængden af pasning, og det at forældrene nu skal have endnu et barn, hvad går din bekymring så på?

Vil du ikke skære det ud i pap for mig, for jeg vil gerne høre om jeg har misforstået hvad tråden handler om.

Jeg har beskrevet det udskåret i pap flere gange. Men her kommer den så igen. 

Jeg er bekymret for hvordan det bliver for drengen når de får nr 2. Han bliver i forvejen passet ude rigtig meget fordi forældrene er trætte og som de selv siger mangler overskud.

Hvad så når nr 2 kommer, skal han så passes mere fordi baby har holdt dem vågne om natten og vil han forstå hvorfor mor og far er sammen med baby når han selv skal passes væk fra mor og far?

Anmeld Citér

27. februar 2016

loop

Anonym skriver:

Jeg har beskrevet det udskåret i pap flere gange. Men her kommer den så igen. 

Jeg er bekymret for hvordan det bliver for drengen når de får nr 2. Han bliver i forvejen passet ude rigtig meget fordi forældrene er trætte og som de selv siger mangler overskud.

Hvad så når nr 2 kommer, skal han så passes mere fordi baby har holdt dem vågne om natten og vil han forstå hvorfor mor og far er sammen med baby når han selv skal passes væk fra mor og far?

Det er også sådan jeg havde forstået dig, og svaret ud fra. Blev bare lige i tvivl da du flere gange skrev det ikke handlede om pasning.

Når jeg og andre( tror godt jeg kan tillade mig at sige) spørger yderligere ind, så er det ikke for at angribe dig, tværtimod, det er for bedre at forstå, så det er nemmere at svare. 

Og hey, der har gennem tiden været flere indlæg herinde hvor en person har skrevet at hun brændende ønsker et barn, men både hende og manden har travlt, ofte mangler overskud osv(som du beskriver den familie du omtaler), og nu vil kvinden så gerne spørge baby.dk, om de skal vente eller bare springe ud i det og få et barn. Og der er holdningen rimelig klar herinde - de skal vente. Det kan også være en, der allerede er gravid, som er i tvivl om hun skal beholde, og hun bliver ofte rådet til abort og så først blive gravid, når overskuddet er der. Så hvorfor du har oplevet stor modgang(særligt i starten af tråden), det er jeg overrasket over.

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Det er også sådan jeg havde forstået dig, og svaret ud fra. Blev bare lige i tvivl da du flere gange skrev det ikke handlede om pasning.

Når jeg og andre( tror godt jeg kan tillade mig at sige) spørger yderligere ind, så er det ikke for at angribe dig, tværtimod, det er for bedre at forstå, så det er nemmere at svare. 

Og hey, der har gennem tiden været flere indlæg herinde hvor en person har skrevet at hun brændende ønsker et barn, men både hende og manden har travlt, ofte mangler overskud osv(som du beskriver den familie du omtaler), og nu vil kvinden så gerne spørge baby.dk, om de skal vente eller bare springe ud i det og få et barn. Og der er holdningen rimelig klar herinde - de skal vente. Det kan også være en, der allerede er gravid, som er i tvivl om hun skal beholde, og hun bliver ofte rådet til abort og så først blive gravid, når overskuddet er der. Så hvorfor du har oplevet stor modgang(særligt i starten af tråden), det er jeg overrasket over.

Nej du og enkelte andre har spurgt ind på en pæn måde. Men mange andre de er gået direkte til angreb på mig fordi de ikk lige var enige og har været direkte grove synes jeg. Derfor sætter jeg paraderne så meget op nu. 

Det er overraskende at du siger det. ved ikke hvorfor de så angriber mig på den måde. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
snuskesmor skriver:

Mener du underretning?? 

Anmeld Citér

27. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

Nej du og enkelte andre har spurgt ind på en pæn måde. Men mange andre de er gået direkte til angreb på mig fordi de ikk lige var enige og har været direkte grove synes jeg. Derfor sætter jeg paraderne så meget op nu. 

Det er overraskende at du siger det. ved ikke hvorfor de så angriber mig på den måde. 

Okay jeg er godt klar over jeg har svaret lidt spidst til dig. Måske fordi jeg føler mig lidt ramt af tråden, ikke fordi vi får passet vores barn tit, men fordi jeg ikke er den typiske spelt mor som ikke kan lave noget uden sit barn, og som allerhelst havde 5 års barsel.

Jeg prøver at svare pænt og ordenligt nu, for sådan skal det selvfølgelig være.

Det er helt fair at du er i tvivl om du skal være bekymret på den lille drengs vegne, og jeg tænker det er fint at du har fokus på det/er obs på det, især når den næste så kommer til verden. Det er jo svært at sige om de fortsætter i samme spor eller vender 180 grader. Du kan nok ikke gøre så meget andet end at afvente og se hvordan det bliver når den næste er født, og så evt reagere ud fra det, hvis du synes den store bliver overladt meget til sig selv. Det kan jo være de overrasker dig, og hvis ikke, så er du i hvert fald obs på det og kan tage evt næste skridt derfra.

Og endnu en gang beklager den hårde tone 

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym

mor:) skriver:

Mener du underretning?? 

Ja, det mener jeg. Hvis det reelt er sådan at forældrene ikke magter sit barn og drengen ikke får lov til at komme hjem før kl 19 tre dage om ugen og tidt i weekenden.

Altså, enten er der et meget stort problem, og så må man da gøre noget. Eller også er problemet ikke så stort.

Jeg skal da gerne indrømme at jeg reagerer stærkt på indlægget fordi jeg ikke er nogen A4 mor og jeg kan godt forestille mig at nogen kunde få skrevet et lignende indlæg om mig hvis de udelod de rigtige detaljer og overdrev nogle andre.

Så TS: Bliver det verre for drengen med en baby? Det kan ingen af os svare på. Hvad vil du gøre hvis det bliver?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.