Ved ikk hva jeg skal tænke .. En smule bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Husk der vil være en ændring og sådan lomme logisk, så tænker jeg faktisk den sygelige jalousi du er bekymret for er mere oplagt i de familier hvor man går fra at være mors og fars eneste øjesten til at skulle dele enebarnsstatussen. 

Hvis han er så meget væk, har han jo nok allerede følelsen af at være fravalgt og fortsætter de i samme spor går der jo ikke lang tid før lillebrøster også er med hos bedste....

Det kan der måske være noget om. Altså at jalousien mest vil komme hvis man er mors og fars guldklump og der så kommer en og deler pladsen. Men igen. Det må også være svært at dele den lille plads der så er. 

håber nu ikk at det bliver sådan at den lille ny også skal passes ude på den måde. Men det er jo deres valg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Det kan der måske være noget om. Altså at jalousien mest vil komme hvis man er mors og fars guldklump og der så kommer en og deler pladsen. Men igen. Det må også være svært at dele den lille plads der så er. 

håber nu ikk at det bliver sådan at den lille ny også skal passes ude på den måde. Men det er jo deres valg. 

Da jeg var gravid med nummer 2, var min største frygt netop det med de skulle dele, dele det af mig jeg nu havde at give, for der kom jo ikke mere af mig. Jeg vil sige jeg var uvidende og vidste ikke bedre, for det handler ikke om de deler i lige store bunker og bunkerne derfor bliver mindre for hvert nyt barn der kommer. De får mig som mor og har ikke behov for mig på samme tid og på samme måde og en time med kvalitet kan være præcis lige så givende som 10 timer uden kvalitet. 

Plus de fik ikke bare mig og far, de fik hinanden. Ja jeg undrer mig over man ønsker børn når man ikke har tid, men egentlig tænker jeg det må være federe at være to børn i en familie end at være et alene som kun har sig selv. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

alenemor42

Hold da op.... efter flere dage med skriverier kommer der lige pludselig klokkeslæt osv.  På ?

Hele tråden virker useriøs der har ikke været andet en ændring Ts forklaring når svarene ikke passede ind. 

Og lige pludselig ændrer alle mening 

I bund og grund er der ingen grund til bekymring ud fra hvad der skrives. At man ikke syntes det er det rette er nogle får passet børn mere og anderledes end man selv gør Er jo bare sådan.

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Hold da op.... efter flere dage med skriverier kommer der lige pludselig klokkeslæt osv.  På ?

Hele tråden virker useriøs der har ikke været andet en ændring Ts forklaring når svarene ikke passede ind. 

I bund og grund er der ingen grund til bekymring ud fra hvad der skrives. At man ikke syntes det er det rette er nogle får passet børn mere og anderledes end man selv gør Er jo bare sådan.

Der er ingen der har ændret mening. Folk har bare fundet en konstruktiv og ordentlig tone frem - noget du måske kunne lærer af. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Der er ingen der har ændret mening. Folk har bare fundet en konstruktiv og ordentlig tone frem - noget du måske kunne lærer af. 

Interessant ....

Min tone er ordentlig!  Men kritisk, tværtimod stikker du et flabet svar hver gang der har været et svar du mener angriber dig eller ikke passer ind i det du gerne vil høre.

Anmeld Citér

27. februar 2016

modesty

Jeg er ikke imod hendes holdning, jeg aner intet om barnets situation og hvorvidt det er grund til bekymring. Men jeg opfatter en meget stærk fordømmelse af forældrene, og inget initiativ til at gøre noget for barnet. Såvidt jeg kan opfatte, søger TS støtte til sin fordømmelse. Men hvis det er så galt, så ville jeg mene at en bekymringsmelding var bedre.

Der er en kæmpekæmpekæmpestor gråzone mellem glansbilledet og en underretning til kommunen. Og det er i den gråzone vi ligger med det her tilfælde imo. 

Bare fordi børn ikke bliver omsorgssvigtede på en måde man kan tage og føle på og dømme i en retssal, er det ikke ensbetydende med at der ikke er omsorgssvigt.

Anmeld Citér

27. februar 2016

modesty

lineog4 skriver:

Ærligt hvis en dreng på 3 år, 3 dage om ugen er hjemme hos sine bedster til han skal i seng plus de fleste weekend, vil jeg mene han jo nærmest bor hos dem. 

Ville jeg være bekymret, egentlig ikke hvis det er nogle fantastiske bedster. Undrende i aller højeste grad ikke så meget over livet som det arter sig, men over de ønsker endnu et barn. 

Jeg tror ikke den lille dreng vil føle sig mere ikke ønsket eller hvad man kan sige pga lillebrøster, en dag mere eller mindre hvor han bor hos bedster er vel hip som hap. 

Igen hvis han trives ingen bekymring men absolut en stor undren. Og ja måske får han ikke en stor tilknytning til sine forældre, men håber så han får det til sine bedster. 

Men det er jo umuligt at sige udefra om sådan et barn trives. Der kan foregå alt muligt selvbebrejdende og -hadende lort indeni som ikke giver sig til udtryk udadtil.

Anmeld Citér

27. februar 2016

lineog4

modesty skriver:

Men det er jo umuligt at sige udefra om sådan et barn trives. Der kan foregå alt muligt selvbebrejdende og -hadende lort indeni som ikke giver sig til udtryk udadtil.

Det er nok ikke helt umuligt at mistænke mistrivsel især hvis man er så tæt på som ts må være med alt den viden. Men ja der kan foregå en masse, men der kan ogs foregå ingenting og børn kan vokse op med skønne minder og som hele mennesker selvom ders primære personer var bedsterne - jeg kender selv en del i Italien og de taler ikke om de blev omsorgssvigtet, at de fik dårligt forhold til deres forældre og og og... For dem var det normen og vennerne gjorde det samme. 

Måske her er en lille dreng der oplever det helt naturligt og nyder sin barndom, måske er der ikke. Jeg skal i hvert fald ikke være den der råber vagt i gevær over pasningskvantum, jeg vil til hver tid sige det handler om at se på trivslen og vi skal "glemme" vores normer et kort sekund og kigge på individet og ikke på rammer og regler. Børn vokser op i hele verden under forskellige vilkår, ja opdragelsen og opvæksten sætter sine præg, men hvem siger vi har fundet den "rigtige" måde??? 

Men ja det undrer mig man ønsker flere børn hvis man synes den ene er hård kost og har behov for så meget hjælp, men så alligevel tænker jeg det måske er dejligt for drengen at få en brøster at være sammen med når forældrene ikke orker så meget

Anmeld Citér

27. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
alenemor42 skriver:

Det kan du da ikke vide?? - altså at der ikke er grund til bekymring. Hvordan kan du træffe så skråsikker en afgørelse på afstand? 

Jeg forstår simpelthen ikke den sort/hvide holdning til, at enten er der et stort problem, eller også er der absolut intet i vejen. TS er bekymret, med rette eller med urette, og det er da en legitim følelse/tanke. Måske er der en lille fyr - som snart bliver storebror - der har brug for voksne, som ikke bare konkluderer, at "det er jo bare sådan". 

At du har afgjort en gang for alle, at der ikke er noget at komme efter, og at TS' uddybninger er useriøse, fremmer i hvert fald ikke noget. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

snuskesmor

Anonym skriver:

Ja, det mener jeg. Hvis det reelt er sådan at forældrene ikke magter sit barn og drengen ikke får lov til at komme hjem før kl 19 tre dage om ugen og tidt i weekenden.

Altså, enten er der et meget stort problem, og så må man da gøre noget. Eller også er problemet ikke så stort.

Jeg skal da gerne indrømme at jeg reagerer stærkt på indlægget fordi jeg ikke er nogen A4 mor og jeg kan godt forestille mig at nogen kunde få skrevet et lignende indlæg om mig hvis de udelod de rigtige detaljer og overdrev nogle andre.

Så TS: Bliver det verre for drengen med en baby? Det kan ingen af os svare på. Hvad vil du gøre hvis det bliver?

Hov, jeg blev anonym. Det var ikke meningen. Det var min kommentar ovenfor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.