modesty skriver:
Men det er jo umuligt at sige udefra om sådan et barn trives. Der kan foregå alt muligt selvbebrejdende og -hadende lort indeni som ikke giver sig til udtryk udadtil.
Det er nok ikke helt umuligt at mistænke mistrivsel især hvis man er så tæt på som ts må være med alt den viden. Men ja der kan foregå en masse, men der kan ogs foregå ingenting og børn kan vokse op med skønne minder og som hele mennesker selvom ders primære personer var bedsterne - jeg kender selv en del i Italien og de taler ikke om de blev omsorgssvigtet, at de fik dårligt forhold til deres forældre og og og... For dem var det normen og vennerne gjorde det samme.
Måske her er en lille dreng der oplever det helt naturligt og nyder sin barndom, måske er der ikke. Jeg skal i hvert fald ikke være den der råber vagt i gevær over pasningskvantum, jeg vil til hver tid sige det handler om at se på trivslen og vi skal "glemme" vores normer et kort sekund og kigge på individet og ikke på rammer og regler. Børn vokser op i hele verden under forskellige vilkår, ja opdragelsen og opvæksten sætter sine præg, men hvem siger vi har fundet den "rigtige" måde???
Men ja det undrer mig man ønsker flere børn hvis man synes den ene er hård kost og har behov for så meget hjælp, men så alligevel tænker jeg det måske er dejligt for drengen at få en brøster at være sammen med når forældrene ikke orker så meget
Anmeld
Citér