Lilotte87 skriver:
Jeg synes godt nok denne tråd bliver tvistet og drejet 
Måske de der reagerer kraftigt på din bekymring skal kigge lidt indad. Jeg kender det fra mig selv. Når jeg læser om hvor frygteligt det er for barnet at blive taget med kejsersnit, bliver jeg så vred! Men det handler jo i bund og grund om, at jeg er ked af at jeg ikke kunne føde normalt - bare for at give et eksempel.
Jeg forstår godt din bekymring. Det ER meget pasning. Det er ikke almindeligt at et barn allerede fra nimåneders alderen er så meget væk fra sine forældre.
Så fordi man ikke er parat til at råbe omsorgssvigt og alle røde alarm klokker ringer, handler det om man føler sig ramt fordi man selv måske får passet sit barn eller børn for meget? Spændende konklusion.
Men bare for at være en af dem der viser en hver regel har en undtagelse, kan jeg fortælle jeg ikke råber omsorgssvigt eller ikke bliver dybt bekymret, en smule undrende hvis alt hvad ts fortæller er sandt (ikke at det ikke er sandt for ts, men hvad jeg forstår får ts det via bedsterne og er ikke direkte observatør på selve situationen og så er der en del fejlmargener undervejs). Og jeg er så en af dem der i 12 år ikke har prøvet at sove sammen med min mand uden der var er eller flere børn i samme hus/lejlighed. Mine børn bliver ikke passet, men har skøn kvalitetstid sammen med deres mormor en gang imellem og meget sjældent alle 3 på en gang med mindre jeg også er der. Tror min mand og jeg i 2015 var ude to gange uden børn hvor det ikke var forældremøder.
Min bevæggrund for ikke at råbe op og tænde alarm klokkerne er, at jeg har ser mange familiekonstellationer, mange måder at gøre tingene som ikke altid har fulgt de danske normer og jeg har set skønne børn og voksne mennesker til trods for de ikke fulgte vores normer. Jeg er af den overbevisning at en bekymring skal baseres på de individer der indgår i familien og ikke på plejere og sådan gør man ikke (selvsagt ikke når vi ude i misbrug, reelt omsorgssvigt , incest osv.). Jeg er også blevet beskyldt for ikke at gøre det bedste for mine børn på lang sigt, fx at jeg ikke lod dem passe ude fra de var 1 år, men også fordomme om at fordi jeg havde mistet en pige kunne jeg ikke finde ud af at slippe min dreng løs og være en "rigtig" dreng - velmeenende pædagoger, der ikke lagde fingrene imellem og som i hvert fald i min historie glemte at kigge på min dreng og lade ham vise dem hvem han var... Der er så forfærdelig mange normer vi dømmer ud fra, jeg gør der selv er ingen helgen, men ville gerne vi kunne lade være
Anmeld
Citér