At snyde sig til graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2016

modesty

Hiv er noget du kan dø af på sigt, du dør ikke af at blive far.

Læser det heller ikke som om at hun synes det er okay, men at man som mand må være bevidst om at der er en risiko for at blive snydt eller at præventionen svigter. Ret mig gerne hvis at jeg tager fejl. 

Du dør ikke af at blive (ufrivilligt) far, men de følelsesmæssige implikationer for dig kan være yderst graverende og alvorlige. Traumatiserende. For ikke at tale om hvad det kan gøre ved barnet. 

Men så går jeg ud fra at det i hvert fald må være kvindens egen skyld hvis hun får kønsvorter og herpes fordi hun dyrker ubeskyttet sex i et ægteskab hvor hendes mand ikke har fortalt hende at han har latente kønsvorter og herpes?

Og det er vel også en kvindes egen skyld hvis hun bliver voldtaget under et one night stand? Man placerer jo - altid - sig selv i en risikozone når man har sex. Så må man også tage ansvar for konsekvenserne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2016

namaha

Anonym skriver:

Efter alt den debat der har været omkring juridisk abort og omkring kvinder der snyder mænd til at blive fædre, er jeg nysgerrig på hvor udbredt det fænomen reelt er, samt hvad der får kvinder til at vælge dette.

Så derfor mit spørgsmål, hvor mange herinde er bevidst blevet gravid med en mand uden at det var aftalt og hvorfor valgte du at gøre som du gjorde ? 

Dette er hverken en debat jeg opretter fordi jeg ønsker at debattere om hvor vidt selve gerningen er rigtig eller forkert, om juridisk abort skal indføres eller ikke, ej heller for at fordømme dem der evt. har snydt, hvilket jeg håber vil blive respekteret.

Hvis en mand hopper i kanen  med mig, så får han udtrykkeligt at vide at jeg ikke  har noget prævention og det må han stå for.

Hvis jeg skulle blive gravid så ville jeg ikke sige  jeg har snydt ham for han vidste  det godt. Men om jeg ville  beholde barnet eller ej vil komme an på mange ting

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej jeg blev ikke gravid...

men jeg har været med en fyr hvor jeg forsøgte at blive det ved at "glemme" mine p-piller... jeg troede på at det ville redde det meget turbulente forhold der var... gudskelov at jeg har PCO og derfor aldrig blev gravid med ham.... Han var ikke den jeg troede på det tidspunkt...

På hvilken måde var jeres forhold turbulent ? :-)

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

Det kunne jeg aldrig finde på, men kender en der bevidst har smidt sin p-piller ud og blev gravid. De fik barnet og forholdet gik i stykker. Synes det er virkelig fejt ognegoistisk gjort. Hvis man siger til sin partner, at man tager fx p-piller, men bevidst lader være, synes jeg virkelig man er ussel. Man bør vel kunne stole på hinanden i et forhold. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det har min veninde også været ude for. Kunne du ikke mærke, at de ikke havde kondom på?

Nej så havde jeg jo stoppet dem. Det var først bagefter det ligesom gik op for mig og jeg blev sur og ked af det og følte mig så forrådt! Jeg ved ikke om andre kan mærke det bare ved at have penis oppe i sig, jeg kan kun mærke det hvis jeg røre med fingrene og mærker efter? Og ja mine hænder var andre steder. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du dør ikke af at blive (ufrivilligt) far, men de følelsesmæssige implikationer for dig kan være yderst graverende og alvorlige. Traumatiserende. For ikke at tale om hvad det kan gøre ved barnet. 

Men så går jeg ud fra at det i hvert fald må være kvindens egen skyld hvis hun får kønsvorter og herpes fordi hun dyrker ubeskyttet sex i et ægteskab hvor hendes mand ikke har fortalt hende at han har latente kønsvorter og herpes?

Og det er vel også en kvindes egen skyld hvis hun bliver voldtaget under et one night stand? Man placerer jo - altid - sig selv i en risikozone når man har sex. Så må man også tage ansvar for konsekvenserne.

Og netop derfor kan er graviditet og HIV ikke sammenlignes.

Hvorfor går du ud fra det ? Jeg tænker her at hun måske ville mene at kvinden også har en del af ansvaret, kvinden har jo mulighed for at blive undersøgt sammen med manden for eventuelle kønssygdomme.

I tilfælde hvor manden er bevidst omkring det, men vælger ikke at være ærlig tolker jeg ud fra hendes tidligere svar heller ikke som om at hun synes er i orden, men at det er en risiko. Men du kunne jo prøve at spørge hende selv, fremfor at spørge mig. :-)

Ud fra det du skriver tænker jeg at man jo også kunne risikere at stå i den situation at ens partner har en latent kønssygdom som endnu ikke har været i udbrud og at vedkommende i det tilfælde rent faktisk ikke er klar over at han/hun har en sygdom og dermed giver den videre. Hvis ansvar er det så ?

Der er en risiko ved stort set alt i livet og der hvor at man har mulighed for at undgå uønskede risici er det vel at fortrække, det er desværre ikke alle mennesker man kan stole på selvom det da ville være dejligt hvis at det var sådan. 

Ved ikke helt hvorfor at ordet "skyld" pludselig kommer ind i debatten her, det er et ret negativt ladet ord og slet ikke det vi debatterede, derimod talte vi om at tage del i et ansvar.

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, han var helt klar over, at jeg ikke anvendte prævention. Dog ønskede han ikke barnet.

Hold da op, vildt at han turde alligevel når at han vidste det. Hvordan ser jeres situation så ud i dag ?

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

namaha skriver:

Hvis en mand hopper i kanen  med mig, så får han udtrykkeligt at vide at jeg ikke  har noget prævention og det må han stå for.

Hvis jeg skulle blive gravid så ville jeg ikke sige  jeg har snydt ham for han vidste  det godt. Men om jeg ville  beholde barnet eller ej vil komme an på mange ting

Men hvordan kan det være at du selv er villig til at tage risikoen, hvis du ikke nødvendigvis ønsker at gennemføre graviditeten ?

Anmeld Citér

19. februar 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg kendte engang en, der gerne ville være gravid med sin kæreste, men han ville ikke. Hun begyndte så kun at tage sine p-piller hver anden dag og håbede så på et uheld på den måde . Det skete dog ikke, og forholdet gik i stykker. Senere blev hun så gravid med et one night stand og fik en dreng. Jeg ved ikke, om hun har kontakt til drengens far, eller om hun modtager børnebidrag fra ham...

Jeg må indrømme, at jeg mildt sagt har meget lidt til overs for kvinder som hende. Det er så nederdrægtigt gjort og på grænsen af seksuelt misbrug. Desværre er det svært at bevise at sådan noget finder sted - selvom det tydeligvis gør.

Anmeld Citér

19. februar 2016

CarinaSB

Jeg kunne aldrig drømme om det. Det ville være så stort et tillidsbrud. Jeg har haft et par engangs knald, men det har været med gummi ellers skete der ingenting. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.