At snyde sig til graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2016

Anonym

Mom skriver:

Nu ved jeg ikke hvilken kultur I er fra , men "siger" kulturen at det er ok at lade være med at "blive" far, fordi barnet er lavet udenfor ægteskabet?

Det kommer lidt an på hvordan det er foregået. 

I det her tilfælde ja. Fordi hun snød ham.som hun gjorde. Hendes opførsel er hendes families problem fordi hun ikke er gift.

Hvis de var blevet enige om at få barnet så snart hun fandt ud af det havde det været en anden sag 

Vi kommer fra vest Afrika

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Spændende holdning.

Men hvis man som kvinde forsøger at blive gravid, men at manden ikke er informeret omkring dette og i tilfælde af man har fortalt at man er på p-piller eksempelvis uden at det passer, mener du så heller ikke at det er at snyde ? :-)

Nej, for p-piller er jo alligevel ikke 100% sikre.

Selvfølgelig er det svinsk at lyve, men hvis man som mand vælger at have sex uden kondom, løber man bevidst en risiko.

Anmeld Citér

18. februar 2016

modesty

Efter alt den debat der har været omkring juridisk abort og omkring kvinder der snyder mænd til at blive fædre, er jeg nysgerrig på hvor udbredt det fænomen reelt er, samt hvad der får kvinder til at vælge dette.

Så derfor mit spørgsmål, hvor mange herinde er bevidst blevet gravid med en mand uden at det var aftalt og hvorfor valgte du at gøre som du gjorde ? 

Dette er hverken en debat jeg opretter fordi jeg ønsker at debattere om hvor vidt selve gerningen er rigtig eller forkert, om juridisk abort skal indføres eller ikke, ej heller for at fordømme dem der evt. har snydt, hvilket jeg håber vil blive respekteret.

Jeg har ikke gjort det (kunne jeg aldrig i mit liv drømme om), men jeg kender til 4 tilfælde i min omgangskreds.

I to af tilfældene var det faste parforhold hvor kvinden valgte at få barnet og forholdene gik efterfølgende i stykker.

I et tilfælde var det et fast parforhold hvor kvinden valgte at få en abort. De har efterfølgende fået tre børn (da de begge var klar) og er stadig sammen.

I det sidste tilfælde (min mand) var det en elskerinde som snød sig til graviditet (fjernede sin spiral uden at sige det) fordi hun ønskede et fast forhold. Han meldte ud at han hjertens gerne ville være far for barnet, men at han ikke ønskede et forhold til kvinden. Hun valgte at få en abort.

Anmeld Citér

18. februar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det kommer lidt an på hvordan det er foregået. 

I det her tilfælde ja. Fordi hun snød ham.som hun gjorde. Hendes opførsel er hendes families problem fordi hun ikke er gift.

Hvis de var blevet enige om at få barnet så snart hun fandt ud af det havde det været en anden sag 

Vi kommer fra vest Afrika

Ok. Tak fordi du er så åben og villig til at fortælle, jeg syntes altid der er mange nuancer at tage højde for. Så tak

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

Mom skriver:

Ok. Tak fordi du er så åben og villig til at fortælle, jeg syntes altid der er mange nuancer at tage højde for. Så tak

Selv tak. Det er altid dejligt men en saglig debat. 

Bare spørg vi skammer os på ingen måde over vores valg 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Selvfølgelig er det svinsk at lyve, men hvis man som mand vælger at have sex uden kondom, løber man bevidst en risiko.

Alt hvad du foretager dig her i livet har en risiko, men du beder jo heller ikke om at blive kørt over, når du går over vejen

P-piller er 99.8% sikre, og derfor er det altså ikke en kalkuleret risiko, at dyrke sex HVIS kvinden vel og mærke tager dem.

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Respekterer din holdning på trods af vi måske ikke er 100% enige.

Er du selv blevet gravid med en mand som ikke var klar over at du ikke anvendte prævention ? 

Anmeld Citér

18. februar 2016

modesty

Anonym skriver:

Så hvis man som kvinde i et længerevarende fast parforhold har ubeskyttet sex med sin faste partner og får HIV fordi han ikke har fortalt én at han er HIV-smittet - så er det også ens egen skyld?

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Efter alt den debat der har været omkring juridisk abort og omkring kvinder der snyder mænd til at blive fædre, er jeg nysgerrig på hvor udbredt det fænomen reelt er, samt hvad der får kvinder til at vælge dette.

Så derfor mit spørgsmål, hvor mange herinde er bevidst blevet gravid med en mand uden at det var aftalt og hvorfor valgte du at gøre som du gjorde ? 

Dette er hverken en debat jeg opretter fordi jeg ønsker at debattere om hvor vidt selve gerningen er rigtig eller forkert, om juridisk abort skal indføres eller ikke, ej heller for at fordømme dem der evt. har snydt, hvilket jeg håber vil blive respekteret.

Min bonussøn lever pga sådan en situation. De var i fast forhold og hun var på p-piller, svor hun. Hun smed dem så bare ud hver aften og snød sig på den måde til graviditet. Og var i øvrigt også utro, så de måtte gennem dna-test og hvad ved jeg. Herligt menneske, ikke?

Anmeld Citér

18. februar 2016

Yoggibear

Anonym skriver:

Jeg kunne ikke se mig selv ikke informere den anden part. Det synes jeg simpelthen ikke er i orden. Jeg ville selv blive rasende Hvis det var den anden vej rundt om noget så livslangt og livsændrende. Jef tænker også på senere hen. Hvordan forklarer man sit barn sådan noget? Ja din far har ikke noget med dig at gøre fordi mor tog et valg at få dig uden han havde sagt ja. Og selv hvis miraklet skulle ske at manden så sluger den  og siger Jeg påtager mig alligevel ansvaret Hvordan skal det så gå derefter?

Jeg ved godt at når man har valgt fravalgt Kondom m.m er man på en måde indforstået med konsekvenserne. Dog synes jeg ikke det giver kvinden ret til bevidst at føre ham bag lyset. Det er der jeg synes det er forkert. Bare fordi man har mulighed for adgang til sæden behøver ikke at betyde man  har ret til at bruge den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.