At snyde sig til graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2016

Patriark

Anonym skriver:

Hvad der under dig og ikke undrer dig rager mig en skid for at sige det rent ud. 

I min og i min mands kultur bliver man gift hvis kvinden ellers er anstændig. 

Man kan ikke snyde en mand til at blive far bare fordi man gerne vil have hans penge. Det er simpelthen for klamt 

Heldigt at det kun er kvinden der skal være anstændig, for det er fin "mand" tilsyneladende ikke.

Underlig kultur forresten...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

EAF

Efter alt den debat der har været omkring juridisk abort og omkring kvinder der snyder mænd til at blive fædre, er jeg nysgerrig på hvor udbredt det fænomen reelt er, samt hvad der får kvinder til at vælge dette.

Så derfor mit spørgsmål, hvor mange herinde er bevidst blevet gravid med en mand uden at det var aftalt og hvorfor valgte du at gøre som du gjorde ? 

Dette er hverken en debat jeg opretter fordi jeg ønsker at debattere om hvor vidt selve gerningen er rigtig eller forkert, om juridisk abort skal indføres eller ikke, ej heller for at fordømme dem der evt. har snydt, hvilket jeg håber vil blive respekteret.

Aldrig i livet. 

Nu skal vi godt nok ud i en lang gren fra mig, men en veninde fortalte mig engang at hendes brors kæreste havde indrømmet at hun prikkede huller i kondomerne, og undlod at tage P-piller men løj om det overfor ham. Han ville være musiker og var absolut ikke interesseret i at få børn. Hun blev gravid og de blev af uransagelige grunde sammen. Og hun gjorde det igen. Jeg syntes den slags er utilgiveligt. Hun var ikke i tvivl om hans valg og alligevel... Nej, mit svar er aldrig i livet om det var noget jeg kunne finde på. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym

Jeg gjorde det engang da jeg var teenager og rigtigt gerne ville være ung mor.. så på alle mine dates var mit mål bare og være sammen for at blive gravid, jeg har pco og det skete HELDIGVIS ALDRIG! og idag 16 år efter er jeg heldigvis blevet MEGET KLOGERE og har en helt anden holdning til det!!!!!!! er så glad for der aldrig kom noget barn ud af de "dates". Men det skal så understreges jeg fortalte ALTID de drenge (dates måske 2-3 stykkker om året) at jeg gerne ville være ung mor, så de vidste godt jeg ikke brugte noget.. ja jeg var dum og ung.. og jeg er SÅ flov over jeg var sådan

Men idag har jeg en HELT ANDEN HOLDNING mener jeg det er svinsk! jeg har en veninde hendes kæreste blev far uden han vidste noget hvor hun kom 4 år efter, de vil heller ikke have noget med barnet og gøre, det syntes jeg er synd men det nok fordi et barn har ikke selv valgt et liv til eller valgt sin far. 
og det er det samme med et donor barn syntes det er synd alle burde kende sinde rødder 

Anmeld Citér

20. februar 2016

alenemor42

Jeg har det sgu lidt underligt med debatten, ikke kun her men også andre steder på de sociale medier. For mig virker det helt vildt at så mange kvinder skulle blive gravide med vilje og være så uansvarlige som der bliver givet udtryk for. Bevares der vil altid være nogle stykker.

Men jeg tror simpelthen ikke på at så mange kvinder gør det så udbredt som man får indtryk af. Personligt har jeg aldrig kendt nogle der har gjort det og jeg har trods alt kendt maaange mennesker gennem mit liv.

Jeg har tilgengæld en voksen søn som jeg har opdraget til ALTID at bruge kondom for at sikre sig bedst muligt mod både kønssygdomme og uønsket graviditet. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

På hvilken måde var jeres forhold turbulent ? :-)

psykisk vold og han slog mig en gang o tog hårdt fat og kastede med mig...

vi var on/off en del gange...

Anmeld Citér

20. februar 2016

Lisbeth1985

Anonym skriver:

Min mands ex kæreste ( af mangel på et bedre ord) gjorde det.

Hun valgte så at komme valsende ind midt i vores bryllups rejse. Højgravid. 

Selvfølgelig har vi ingen kontakt med barnet 

Hvorfor ikke? Det skal da ikke gå ud over det stakkels barn!!!

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym

Sjovt jeg falder over denne tråd idag.

Har netop oplevet noget i mine øjne grotesk idag nemlig, a pro pro dette emne.

Jeg sad idag og skulle sende en oversigt til vores chef over ferie, omsorgsdage mv. i medarbejdergruppe.              

Da jeg tager oversigten over omsorgsdage, står der at vores nye kollega - mandlig - har 2 dage stående. Han har ingen børn...

Jeg spørger ham for sjov om han har en lille sjov hemmelighed men nej han har selvfølgelig ikke nogen børn.

Jeg ringer til vores lønafdeling for at få styr på fejlen...

Problemet er så bare, at det ikke var en fejl! Han HAR et barn, men et flirt han var sammen med i 2-3 måneder for snart 7 år siden!!

Hold da op, der blev hans liv lige ændret for altid!?

Dét syntes jeg simpelthen ikke er hverken iorden eller fair, burde heller ikke være lovligt - at man sådan kan få børn men tie med det...

Anmeld Citér

23. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg sad idag og skulle sende en oversigt til vores chef over ferie, omsorgsdage mv. i medarbejdergruppe.              

Da jeg tager oversigten over omsorgsdage, står der at vores nye kollega - mandlig - har 2 dage stående. Han har ingen børn...

Jeg spørger ham for sjov om han har en lille sjov hemmelighed men nej han har selvfølgelig ikke nogen børn.

Problemet er så bare, at det ikke var en fejl! Han HAR et barn, men et flirt han var sammen med i 2-3 måneder for snart 7 år siden!!

Dét syntes jeg simpelthen ikke er hverken iorden eller fair, burde heller ikke være lovligt - at man sådan kan få børn men tie med det...

Jeg forstår ikke historien. Han blev far for syv år siden. Hvem tier/tav om det? Hvad er grotesk og burde ikke være lovligt? 

Anmeld Citér

23. februar 2016

komodo

Anonym skriver:

Skal det forstås som at han ikke kendte til barnet før du fortalte ham det? 

Anmeld Citér

24. februar 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker der altid er to sider af en sag, og synes det er sjovt, hvordan folk næsten altid kender en mand, der er blevet snydt, men sjældent en kvinde der snød.

Så overvejer om mænd føler sig snydt mere end kvinder snyder. Altså de tre fædre de støvede op i den famøse dokumentar serie- var i min verden ikke blevet snydt. Man kunne måske lidt tale om, at den søde gentleman, der hentede fortrydelsespiller til hende dagen efter var blevet snydt - men som sådan vides det jo ikke om hun tog dem og de ikke virkede. (Har lige læst at nogen piller virker ved at udskyde ægløsning, og det hjælper jo ikke meget, hvis den har været der). Men i min verden (ja-voksede op i firserne), så har man altså ikke one-night stands uden kondom, der er alt for mange andre ting man samle op end en graviditet.

Tænker lidt at det at påtage sig offerrollen og påberåbe sig snyd gør det lettere at løbe fra sit ansvar eller acceptere man nu er far. Og det er nemmere at forklare sin nye kæreste, at min eks snød mig end at jeg var dum og gad ikke bruge kondom.

Og så er der en hel gråzone af kvinder, som måske mere eller mindre bevidst sløser lidt med præventionen. Og især p-piller kræver jo en hvis regelmæssighed for at virke optimalt.

Og så er der alle uheldene - f.eks. har jeg mange gange taget pencillin og p-piller indtil en læge fortalte mig at pencillin kunne mindske effektiviteten af p-piller. Man kan høre til den lille del, hvor de bare ikke virker. Kondomer sprækker og spiraler sidder forkert eller falder ud.

Det er så forkert at snyde sig til en graviditet, men tror altså også mange mænd/drenge lidt for ofte tager chancen og så taber i graviditetsspillet. Især fordi der er mange som jo mener, at så kan pigen jo bare få en abort - ingen konsekvenser for mig - og det er jo nærmest hendes pligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.