Tænker der altid er to sider af en sag, og synes det er sjovt, hvordan folk næsten altid kender en mand, der er blevet snydt, men sjældent en kvinde der snød.
Så overvejer om mænd føler sig snydt mere end kvinder snyder. Altså de tre fædre de støvede op i den famøse dokumentar serie- var i min verden ikke blevet snydt. Man kunne måske lidt tale om, at den søde gentleman, der hentede fortrydelsespiller til hende dagen efter var blevet snydt - men som sådan vides det jo ikke om hun tog dem og de ikke virkede. (Har lige læst at nogen piller virker ved at udskyde ægløsning, og det hjælper jo ikke meget, hvis den har været der). Men i min verden (ja-voksede op i firserne), så har man altså ikke one-night stands uden kondom, der er alt for mange andre ting man samle op end en graviditet.
Tænker lidt at det at påtage sig offerrollen og påberåbe sig snyd gør det lettere at løbe fra sit ansvar eller acceptere man nu er far. Og det er nemmere at forklare sin nye kæreste, at min eks snød mig end at jeg var dum og gad ikke bruge kondom.
Og så er der en hel gråzone af kvinder, som måske mere eller mindre bevidst sløser lidt med præventionen. Og især p-piller kræver jo en hvis regelmæssighed for at virke optimalt.
Og så er der alle uheldene - f.eks. har jeg mange gange taget pencillin og p-piller indtil en læge fortalte mig at pencillin kunne mindske effektiviteten af p-piller. Man kan høre til den lille del, hvor de bare ikke virker. Kondomer sprækker og spiraler sidder forkert eller falder ud.
Det er så forkert at snyde sig til en graviditet, men tror altså også mange mænd/drenge lidt for ofte tager chancen og så taber i graviditetsspillet. Især fordi der er mange som jo mener, at så kan pigen jo bare få en abort - ingen konsekvenser for mig - og det er jo nærmest hendes pligt.
Anmeld
Citér