At snyde sig til graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2016

Anonym

Respekterer din holdning på trods af vi måske ikke er 100% enige.

Er du selv blevet gravid med en mand som ikke var klar over at du ikke anvendte prævention ? 

Nej, han var helt klar over, at jeg ikke anvendte prævention. Dog ønskede han ikke barnet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min bonussøn lever pga sådan en situation. De var i fast forhold og hun var på p-piller, svor hun. Hun smed dem så bare ud hver aften og snød sig på den måde til graviditet. Og var i øvrigt også utro, så de måtte gennem dna-test og hvad ved jeg. Herligt menneske, ikke?

Som nævnt er min tråd ikke oprettet for at fordømme folks handlinger. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

Så hvis man som kvinde i et længerevarende fast parforhold har ubeskyttet sex med sin faste partner og får HIV fordi han ikke har fortalt én at han er HIV-smittet - så er det også ens egen skyld?

Det lyder barskt, men jeg synes, at når man vælger at have ubeskyttet sex, bærer man halvdelen af ansvaret.

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Så hvis man som kvinde i et længerevarende fast parforhold har ubeskyttet sex med sin faste partner og får HIV fordi han ikke har fortalt én at han er HIV-smittet - så er det også ens egen skyld?

Hiv er noget du kan dø af på sigt, du dør ikke af at blive far.

Læser det heller ikke som om at hun synes det er okay, men at man som mand må være bevidst om at der er en risiko for at blive snydt eller at præventionen svigter. Ret mig gerne hvis at jeg tager fejl. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hiv er noget du kan dø af på sigt, du dør ikke af at blive far.

Læser det heller ikke som om at hun synes det er okay, men at man som mand må være bevidst om at der er en risiko for at blive snydt eller at præventionen svigter. Ret mig gerne hvis at jeg tager fejl. 

Lige præcis 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

Jeg er kæmpe modstander af at snyde sig gravid...

Jeg blev gravid på p-piller og sprunget kondom, og vi valgte i fællesskab at beholde barnet... Dog er far først inde i billedet i dag (pr sms indtil videre) da han sprang fra efter hun var født.. Hun er Idag knap 11 år...

Jeg har set hvad det gør at et barn ikke ser den ene forældre, og jeg har mærket på egen krop at være det uønskede barn... Det ville jeg ikke ønske for nogen at skulle opleve eller være vidne til.. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg synes personligt ikke, at man kan snyde mænd til at blive fædre. De kender risikoen ved ubeskyttet sex.

Hvis man som kvinde fortæller sin sexpartner, at man bruger prævention, og det ikke er sandt, så lyver og snyder man da. Dermed bliver manden også snydt og løjet for. 

At han burde kende risikoen, være på vagt og insistere på brug af kondom, er en anden sag. Han er stadig blevet snydt. 

I faste parforhold bør manden ydermere ikke skulle overveje muligheden for, at hans kæreste lyver for ham. Jeg ville ærligt talt blive frygteligt såret, hvis min mand af mistillid til mig insisterede på at bruge kondom. 

Jeg er imod ideen om juridisk abort, men løgn er løgn, og snyd er snyd. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

Nej, men har oplevet to gange med to forskellige mænd at de snød. Den ene var jeg kærester med den anden var bare en gut jeg havde kendt et par uger. De lod som om de tog kondom på. Det gjorde de så ikke. Og vupti- det ene kom der så et barn ud af. Det kan den dag idag stadig pisse mig af. Selv om jeg elsker barnet. Det er min krop. Når jeg insistere på brug af kondom bla fordi jeg ikke ville være gravid eller få sygdomme så har fyrene fandme at respektere det!! 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nej, men har oplevet to gange med to forskellige mænd at de snød. Den ene var jeg kærester med den anden var bare en gut jeg havde kendt et par uger. De lod som om de tog kondom på. Det gjorde de så ikke. Og vupti- det ene kom der så et barn ud af. Det kan den dag idag stadig pisse mig af. Selv om jeg elsker barnet. Det er min krop. Når jeg insistere på brug af kondom bla fordi jeg ikke ville være gravid eller få sygdomme så har fyrene fandme at respektere det!! 

Det har min veninde også været ude for. Kunne du ikke mærke, at de ikke havde kondom på?

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Efter alt den debat der har været omkring juridisk abort og omkring kvinder der snyder mænd til at blive fædre, er jeg nysgerrig på hvor udbredt det fænomen reelt er, samt hvad der får kvinder til at vælge dette.

Så derfor mit spørgsmål, hvor mange herinde er bevidst blevet gravid med en mand uden at det var aftalt og hvorfor valgte du at gøre som du gjorde ? 

Dette er hverken en debat jeg opretter fordi jeg ønsker at debattere om hvor vidt selve gerningen er rigtig eller forkert, om juridisk abort skal indføres eller ikke, ej heller for at fordømme dem der evt. har snydt, hvilket jeg håber vil blive respekteret.

Nej jeg blev ikke gravid...

men jeg har været med en fyr hvor jeg forsøgte at blive det ved at "glemme" mine p-piller... jeg troede på at det ville redde det meget turbulente forhold der var... gudskelov at jeg har PCO og derfor aldrig blev gravid med ham.... Han var ikke den jeg troede på det tidspunkt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.