Og netop derfor kan er graviditet og HIV ikke sammenlignes.
Hvorfor går du ud fra det ? Jeg tænker her at hun måske ville mene at kvinden også har en del af ansvaret, kvinden har jo mulighed for at blive undersøgt sammen med manden for eventuelle kønssygdomme.
I tilfælde hvor manden er bevidst omkring det, men vælger ikke at være ærlig tolker jeg ud fra hendes tidligere svar heller ikke som om at hun synes er i orden, men at det er en risiko. Men du kunne jo prøve at spørge hende selv, fremfor at spørge mig. :-)
Ud fra det du skriver tænker jeg at man jo også kunne risikere at stå i den situation at ens partner har en latent kønssygdom som endnu ikke har været i udbrud og at vedkommende i det tilfælde rent faktisk ikke er klar over at han/hun har en sygdom og dermed giver den videre. Hvis ansvar er det så ?
Der er en risiko ved stort set alt i livet og der hvor at man har mulighed for at undgå uønskede risici er det vel at fortrække, det er desværre ikke alle mennesker man kan stole på selvom det da ville være dejligt hvis at det var sådan.
Ved ikke helt hvorfor at ordet "skyld" pludselig kommer ind i debatten her, det er et ret negativt ladet ord og slet ikke det vi debatterede, derimod talte vi om at tage del i et ansvar.
Da jeg citerede dig først, troede jeg at jeg citerede hende med det oprindelige udsagn. Sorry. 
Forskellige tilfælde hvor man udsætter sin sexpartner for en ufrivillig situation kan sagtens sammenlignes. Jeg kunne f.eks godt forestille mig at nogle mænd (og kvinder for den sags skyld) ville vælge HIV fremfor et uønsket barn. Og dét det handler om, er jo en principiel diskussion om hvis ansvar det er. Så man kan godt tage udgangspunkt i hypoteser.
Det hun skriver er, at det ikke er at snyde. Fordi manden jo ved at der er en risiko. Og det synes jeg er et totalt langt ude udsagn. Selvfølgelig er det at snyde.
Jeg mener også at man må skelne mellem f.eks et one night stand og et par der har været sammen længe. Jeg ville til hver en tid bruge prævention ved et one night stand, og her mener jeg heller ikke at manden kan stole på hvad kvinden siger. Men jeg mener at det er absurd at vi skal have så voldsom mistillid til vores faste partner at vi insisterer på kondom af frygt for at de snyder os. Og i de tilfælde mener jeg ikke at man kan kræve at en mand tager ansvar, nej. Ikke mere end man kan kræve at kvinden tager ansvar ved at få en abort. Ud af de 4 tilfælde af snyd som jeg kender til, var 3 af dem i faste parforhold (og det 4. var et elsker/elskerinde forhold som havde løbet over 2 år). Selvfølgelig stoler man på en kvinde som man har været sammen med i 5 eller 7 eller whatever år.
(det er klart at det ikke er nogens ansvar hvis bæreren af sygdommen ikke selv er klar over det. Det siger sig selv og det er ikke dét vi debatterer)