At snyde sig til graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2016

modesty

Og netop derfor kan er graviditet og HIV ikke sammenlignes.

Hvorfor går du ud fra det ? Jeg tænker her at hun måske ville mene at kvinden også har en del af ansvaret, kvinden har jo mulighed for at blive undersøgt sammen med manden for eventuelle kønssygdomme.

I tilfælde hvor manden er bevidst omkring det, men vælger ikke at være ærlig tolker jeg ud fra hendes tidligere svar heller ikke som om at hun synes er i orden, men at det er en risiko. Men du kunne jo prøve at spørge hende selv, fremfor at spørge mig. :-)

Ud fra det du skriver tænker jeg at man jo også kunne risikere at stå i den situation at ens partner har en latent kønssygdom som endnu ikke har været i udbrud og at vedkommende i det tilfælde rent faktisk ikke er klar over at han/hun har en sygdom og dermed giver den videre. Hvis ansvar er det så ?

Der er en risiko ved stort set alt i livet og der hvor at man har mulighed for at undgå uønskede risici er det vel at fortrække, det er desværre ikke alle mennesker man kan stole på selvom det da ville være dejligt hvis at det var sådan. 

Ved ikke helt hvorfor at ordet "skyld" pludselig kommer ind i debatten her, det er et ret negativt ladet ord og slet ikke det vi debatterede, derimod talte vi om at tage del i et ansvar.

Da jeg citerede dig først, troede jeg at jeg citerede hende med det oprindelige udsagn. Sorry. 

Forskellige tilfælde hvor man udsætter sin sexpartner for en ufrivillig situation kan sagtens sammenlignes. Jeg kunne f.eks godt forestille mig at nogle mænd (og kvinder for den sags skyld) ville vælge HIV fremfor et uønsket barn. Og dét det handler om, er jo en principiel diskussion om hvis ansvar det er. Så man kan godt tage udgangspunkt i hypoteser.

Det hun skriver er, at det ikke er at snyde. Fordi manden jo ved at der er en risiko. Og det synes jeg er et totalt langt ude udsagn. Selvfølgelig er det at snyde.

Jeg mener også at man må skelne mellem f.eks et one night stand og et par der har været sammen længe. Jeg ville til hver en tid bruge prævention ved et one night stand, og her mener jeg heller ikke at manden kan stole på hvad kvinden siger. Men jeg mener at det er absurd at vi skal have så voldsom mistillid til vores faste partner at vi insisterer på kondom af frygt for at de snyder os. Og i de tilfælde mener jeg ikke at man kan kræve at en mand tager ansvar, nej. Ikke mere end man kan kræve at kvinden tager ansvar ved at få en abort. Ud af de 4 tilfælde af snyd som jeg kender til, var 3 af dem i faste parforhold (og det 4. var et elsker/elskerinde forhold som havde løbet over 2 år). Selvfølgelig stoler man på en kvinde som man har været sammen med i 5 eller 7 eller whatever år.

(det er klart at det ikke er nogens ansvar hvis bæreren af sygdommen ikke selv er klar over det. Det siger sig selv og det er ikke dét vi debatterer)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

modesty

Morogbarn skriver:

Jeg kendte engang en, der gerne ville være gravid med sin kæreste, men han ville ikke. Hun begyndte så kun at tage sine p-piller hver anden dag og håbede så på et uheld på den måde . Det skete dog ikke, og forholdet gik i stykker. Senere blev hun så gravid med et one night stand og fik en dreng. Jeg ved ikke, om hun har kontakt til drengens far, eller om hun modtager børnebidrag fra ham...

Jeg må indrømme, at jeg mildt sagt har meget lidt til overs for kvinder som hende. Det er så nederdrægtigt gjort og på grænsen af seksuelt misbrug. Desværre er det svært at bevise at sådan noget finder sted - selvom det tydeligvis gør.

Jeg synes at du rammer sømmet på hovedet når du kalder det seksuelt misbrug. Jeg mener nemlig lige præcis at det er et overgreb. Og ovenikøbet et overgreb som kan have værre konsekvenser end en "klassisk" voldtægt.

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym

Jeg har aldrig snydt for at få barn. 
Kender et par stykker jeg ved har gjort det

og så lige en sidebemærkning - der er RIGTIG mange der skriver at hvis manden vil være sikker på ikke at gøre nogen gravid så på med kondom.. 

Mig og min kæreste har 2 børn sammen.. vi skulle ikke ha flere børn.. vi brugte kondom - HVER eneste gang... vi venter nu vores 3. barn.. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Hvad der under dig og ikke undrer dig rager mig en skid for at sige det rent ud. 

I min og i min mands kultur bliver man gift hvis kvinden ellers er anstændig. 

Man kan ikke snyde en mand til at blive far bare fordi man gerne vil have hans penge. Det er simpelthen for klamt 

Er det hans eller hendes udlægning af historien? 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Abracadabra

Jeg læser om mange herinde (og nej, det er sikkert ikke repræsentativt), der har fået at vide, at de nærmest er infertile, derfor bruger de ikke prævention. Når de så bliver gravide som 19 årige 2 måneder inde i det nye forhold, er det jo ikke deres skyld, og abort er slet ikke på tale. 

Det er i mine øjne også en form for "snyd" (i mangel af bedre udtryk), der er jo ingen læge, der siger til en teenager, at hun har lave chancer for spontan graviditet. Det er en (bevidst?) fejlfortolkning, som medfører nogle planlagte/uplanlagte graviditeter. 

Man skal selvfølgelig kunne  stole på sin partner gennem mange år - men man skal huske at tænke sig om! Infertile piger på 20 er sjældne, og dér er drengene i fare for et uønsket faderskab. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
namaha skriver:

Hvis en mand hopper i kanen  med mig, så får han udtrykkeligt at vide at jeg ikke  har noget prævention og det må han stå for.

Hvis jeg skulle blive gravid så ville jeg ikke sige  jeg har snydt ham for han vidste  det godt. Men om jeg ville  beholde barnet eller ej vil komme an på mange ting

Vil det sige, at du ville dyrke ubeskyttet sex, hvis han ikke havde kondomer på sig? 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym

Hold da op, vildt at han turde alligevel når at han vidste det. Hvordan ser jeres situation så ud i dag ?

Han pressede mig til at få to aborter, og vi er ikke længere sammen.

Anmeld Citér

19. februar 2016

namaha

Anonym skriver:

Men hvordan kan det være at du selv er villig til at tage risikoen, hvis du ikke nødvendigvis ønsker at gennemføre graviditeten ?

Vil ikke gå meget ned i detaljerne omkring det.
Men kan ikke tåle hormonerne  og en spiral fungere ikke for min krop desværre

Anmeld Citér

19. februar 2016

namaha

Mor og meget mere skriver:

Vil det sige, at du ville dyrke ubeskyttet sex, hvis han ikke havde kondomer på sig? 

Det er ikke sikkert, nu er jeg ikke en der hopper i kanen med hvem som helst, så de enkelte jeg har været sammen med har været nogen jeg kendte godt  i forvejen

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Sådan kan man jo osse se på det hvis man vil.

Jeg var heller ikke jomfru da vi mødtes så det er ikke det der er sagen her. 

Hun sagde hun var på p piller og han var desværre naiv nok til at tro på det. Da hun var 8 måneder henne opsøger hun os og begynder at forlange penge af både mig og af min mand 

Han anede ikke hun var gravid 

Havde i kun været sammmen 7 mdt da i bæev gift??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.