MIWULA skriver:
Min datter bliver 2 år her i næste måned og noget siger mig at hun enten hader og gå eller også har hun ondt et sted.. Måske det er en fase!?!
Hun vil altid bæres. Herhjemme hænger hun op af mine ben og hyler hvis du ikk får lov og komme op til mig, når vi skal ud af døren hænger hun op af mine ben for at komme op når vi skal ud til bilen og hvis jeg tager klapvognen frem vil hun op i den med det samme.
Er det unormalt i hendes alder ikke og ville gå? Jeg prøver virkelig og tage hende i hånden i stedet for bare og tage hende op men hun græder bare så meget hvis ikke hun kommer op..
Hvordan er jeres i den alder?
også lige et billed af min skønne datter
Min søn ville heller ikke særlig gerne gå selv. Han har aldrig snakket om at det gjorde ondt, men jeg har også været i tvivl om det måske var det der var grunden, men jeg tror det ikke.
Vi accepterede det så langt det var muligt. Min søn har bestemt ikke været lille af sin alder, men jeg har båret ham rigtig meget. Så har vi fx lavet kompromiser: "Jeg bærer dig hen til skraldespanden, og så går du resten af vejen selv."
Jeg er glad for at vi ikke satte hårdt mod hårdt, for da han blev stor nok til at forklare hvorfor han gerne ville bæres, handlede det om tryghed. Om at mærke os. Fx om morgenen på vej i børnehave, havde han simpelthen lige brug for noget mor eller far. Brug for ikke at klare sig selv.
Han har gjort det samme med påtagning af overtøj. Vi har allesammen vidst at han sagtens selv kunne klare det hele. Det gjorde han jo selv i børnehaven hver eneste dag. Og vi fik faktisk at vide at han var enorm selvstændig når det kom til at holde styr på sine ting og komme i tøjet. Men herhjemme var det rart ikke altid at skulle være stor, men mærke at vi stadig ville hjælpe ham når han trængte.
Min søn har iøvrigt et meget stort behov for tryghed. Han kaster sig ikke bare ud i verden, men skal have fuldtstændig styr på basen. Det har været lidt hårdt mens han har været lille, men nu hvor han er større (7 år), er han begyndt at forholde sig til det selv, og så er det faktisk blevet en styrke for ham at han ved hvordan han har brug for at tingene skal være, for at han kan indtage verden.