Snart 2 år og gider ikke gå.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2016

MIWULA

MummiT skriver:

Har det altid været sådan?

Jeg ville nok umiddelbart få hende undersøgt, bare for at være sikker på at der ikke er et eller andet der gør ondt eller generer hende. Hvis hun går forkert, eller måske er hypermobil eller er låst et sted i kroppen så det gør ondt, eller noget helt andet. 

Hvis det så viser sig at der intet er galt, så må du sætte foden ned og sige nej. Og stå ved det, selvom hun bliver gal/ked af.

ja det har stået på meget længe. Kan ikk huske hvornår det startet. 

Vi prøver også og være lidt hårde men hun blir bare ved med at være ked. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2016

MIWULA

Hvis du er sikker på hun ikke har ondt, evt få tjekket hos en kiropraktor, så ville jeg helt klart også "bare" være den onde og lade være at tage hende op og bære hele tiden. Hun vil selvfølgelig helst bæres og være tæt på dig. Men jeg tænker som to år burde hun kunne gå og måske også have interessen i det. 

Vil hun ikke ud og udforske?

Ved ik hvordan jeg finder ud af om hun har ondt. 

Vi prøver også ikk og bære hende. Da jeg hentede storebror fra bh her for lidt siden sammen med hende gik hun selv fra bilen og ind i bh og da vi så skulle ud til bilen igen ville hun bæres hvor jeg sagde nej og sagde vi ku holde i hånden. Hun skreg hele vejen og i mens jeg sætte hende ind og ked så meget at hun blev helt blå og kunne ikk få vejret så måtte ud igen og berolige hende.  

Jo det tror jeg godt hun vil men bare helst ikk gå. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

MIWULA

migxher skriver:

Få tjekket at hun ikke har ondt (:

Er der intet galt vil jeg nok sige at hun bare har et stort behov for nærhed og at være tæt på dig, og det er der intet galt i. Du kan evt få dig en bæresele eller en slynge, på den måde har du armene fri når hun vil op. 

Håber det bare er stort behov for nervær. Vi har en sele men bruger den kun når vi er ude i et center. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

MIWULA

Liv_86 skriver:

Vil ikke sige at det er normalt. Jeg tror gerne de fleste børn i den alder gerne selv vil udforske verden. Så jeg ville få det undersøgt, det kan være hun har ondt eller at der er andet galt. 

Hvis det er undersøgt og det intet er galt vil jeg prøve ikke at tage hende op. Evt motivere hende til selv at gå "hvis du selv går ind i værelset så kan vi læse en bog" eller med et bonus system, hvor hun hver gang hun går får en stjerne/klister mærke og når hun så har det antal i har aftalt, kan hun få en ting. Det kan være fe mærker til at starte med og så øger i antallet gradvist

Rigtig god ide. Det må vi prøve. Vi skal til vores børnelæge i april så må jeg lige høre ham der om der kan være noget galt. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
MIWULA skriver:

Håber det bare er stort behov for nervær. Vi har en sele men bruger den kun når vi er ude i et center. 

Men er hun blevet tjekket af en læge ?. Jeg siger ikke af der er noget, men bare om du har fået kigget på hende ?

Anmeld Citér

11. februar 2016

MIWULA

De3Guldklumper skriver:

Hvad siger de i dp/vs? 

Min som blev 2 i januar går selv - og kan faktisk gå langt. Hun er en af de store i dp og der er ikke altid plads i klapvognen når de er ude og gå så det kan nemt blive til 1-2-3km når de går tur. 

Har ikk rigtig lige hørt dem om det endnu. Så ved det desværre ik. Og tror heller ikk de er så tit på tur. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

MIWULA

Hck skriver:

Men er hun blevet tjekket af en læge ?. Jeg siger ikke af der er noget, men bare om du har fået kigget på hende ?

Nej har ikk rigtig tænkt så meget over at der måske kunne være noget galt så har bare tænkt det nok bare var en fase men nu synes jeg bare der er gået lang tid med det. Og det er bestemt ikk blevet bedre. 

Men vi går til børnelæge med hendes mave og skal til ham i start april så tænker jeg må prøve og høre ham der. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
MIWULA skriver:

Ved ik hvordan jeg finder ud af om hun har ondt. 

Vi prøver også ikk og bære hende. Da jeg hentede storebror fra bh her for lidt siden sammen med hende gik hun selv fra bilen og ind i bh og da vi så skulle ud til bilen igen ville hun bæres hvor jeg sagde nej og sagde vi ku holde i hånden. Hun skreg hele vejen og i mens jeg sætte hende ind og ked så meget at hun blev helt blå og kunne ikk få vejret så måtte ud igen og berolige hende.  

Jo det tror jeg godt hun vil men bare helst ikk gå. 

Du kan prøve at smerte dække hende med panodil junior i et par dage og se om det har noget ændring. Hvis hun lige pludselig gerne vil gå, så har hun nok ondt, eller på anden måde er generet i det daglige. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Muffinmus

Er hun i institution eller går hun kun med dig?? For så må du høre om det samme er gældende der henne.

Umiddelbart har alletiders haft lignende kortere perioder hvor de vil bæres. Herfor nyligt stået med en 3 årig i Bilka der ville bæres..  Og lå på gulvet og græd og skabte sig. Men jeg VED hendes ben fungerer fint nok. Så, efter 5 min hvor jeg stod og kiggede på andre ting og pænt sagde jeg ikke ville bære hende, men gerne holde i hånd, opgav hun og gik med i hånden. Jeg synes to år er for stor til bæresele, men det er jo smag og behag.

Kommer du ind til tjek og det ikke viser noget, vil jeg som flere andre siger tænke det udelukkende handler om at være hos mor og blive båret rundt selv om benene er helt ok.

Anmeld Citér

11. februar 2016

MIWULA

Hck skriver:

Du kan prøve at smerte dække hende med panodil junior i et par dage og se om det har noget ændring. Hvis hun lige pludselig gerne vil gå, så har hun nok ondt, eller på anden måde er generet i det daglige. 

Ja det kunne være jeg skulle prøve det nu her hvor vi har ferie fra imorgen af..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.