Snart 2 år og gider ikke gå.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.339 visninger
88 svar
100 synes godt om
11. februar 2016

MIWULA

Min datter bliver 2 år her i næste måned og noget siger mig at hun enten hader og gå eller også har hun ondt et sted.. Måske det er en fase!?!

Hun vil altid bæres. Herhjemme hænger hun op af mine ben og hyler hvis du ikk får lov og komme op til mig, når vi skal ud af døren hænger hun op af mine ben for at komme op når vi skal ud til bilen og hvis jeg tager klapvognen frem vil hun op i den med det samme.

Er det unormalt i hendes alder ikke og ville gå? Jeg prøver virkelig og tage hende i hånden i stedet for bare og tage hende op men hun græder bare så meget hvis ikke hun kommer op..

Hvordan er jeres i den alder?

også lige et billed af min skønne datter

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2016

Rockertand

MIWULA skriver:

Min datter bliver 2 år her i næste måned og noget siger mig at hun enten hader og gå eller også har hun ondt et sted.. Måske det er en fase!?!

Hun vil altid bæres. Herhjemme hænger hun op af mine ben og hyler hvis du ikk får lov og komme op til mig, når vi skal ud af døren hænger hun op af mine ben for at komme op når vi skal ud til bilen og hvis jeg tager klapvognen frem vil hun op i den med det samme.

Er det unormalt i hendes alder ikke og ville gå? Jeg prøver virkelig og tage hende i hånden i stedet for bare og tage hende op men hun græder bare så meget hvis ikke hun kommer op..

Det er ikke normalt, men jeg går ud fra, at hun godt kan gå, hvis hun vil?! Jeg ville lade være med at slæbe rundt på hende hele tiden, nogle gange er man nødt til at trække grænser, selvom det ikke altid er sjovt.

Anmeld Citér

11. februar 2016

baby_drømme

MIWULA skriver:

Går hun for sig selv når hun f.eks. leger osv? Hvis hun gør og der ikke er noget, så vil jeg sige det bare er en fase - en tryghedsfase måske? 

Anmeld Citér

11. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MIWULA skriver:

Har det altid været sådan?

Jeg ville nok umiddelbart få hende undersøgt, bare for at være sikker på at der ikke er et eller andet der gør ondt eller generer hende. Hvis hun går forkert, eller måske er hypermobil eller er låst et sted i kroppen så det gør ondt, eller noget helt andet. 

Hvis det så viser sig at der intet er galt, så må du sætte foden ned og sige nej. Og stå ved det, selvom hun bliver gal/ked af.

Anmeld Citér

11. februar 2016

Loa

Hvis du er sikker på hun ikke har ondt, evt få tjekket hos en kiropraktor, så ville jeg helt klart også "bare" være den onde og lade være at tage hende op og bære hele tiden. Hun vil selvfølgelig helst bæres og være tæt på dig. Men jeg tænker som to år burde hun kunne gå og måske også have interessen i det. 

Vil hun ikke ud og udforske?

Anmeld Citér

11. februar 2016

migxher

Få tjekket at hun ikke har ondt (:

Er der intet galt vil jeg nok sige at hun bare har et stort behov for nærhed og at være tæt på dig, og det er der intet galt i. Du kan evt få dig en bæresele eller en slynge, på den måde har du armene fri når hun vil op. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

MIWULA

Rockertand skriver:

Det er ikke normalt, men jeg går ud fra, at hun godt kan gå, hvis hun vil?! Jeg ville lade være med at slæbe rundt på hende hele tiden, nogle gange er man nødt til at trække grænser, selvom det ikke altid er sjovt.

Det prøver vi også på men hun blir ved med at græde lige meget hvor lang tid der går. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

MIWULA

EJA skriver:

Går hun for sig selv når hun f.eks. leger osv? Hvis hun gør og der ikke er noget, så vil jeg sige det bare er en fase - en tryghedsfase måske? 

Ja hun går og leger af og til. Håber det bare er en fase selvom den har stået på Meget længe efterhånden. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Liv_86

Vil ikke sige at det er normalt. Jeg tror gerne de fleste børn i den alder gerne selv vil udforske verden. Så jeg ville få det undersøgt, det kan være hun har ondt eller at der er andet galt. 

Hvis det er undersøgt og det intet er galt vil jeg prøve ikke at tage hende op. Evt motivere hende til selv at gå "hvis du selv går ind i værelset så kan vi læse en bog" eller med et bonus system, hvor hun hver gang hun går får en stjerne/klister mærke og når hun så har det antal i har aftalt, kan hun få en ting. Det kan være fe mærker til at starte med og så øger i antallet gradvist

Anmeld Citér

11. februar 2016

De3Guldklumper

Hvad siger de i dp/vs? 

Min som blev 2 i januar går selv - og kan faktisk gå langt. Hun er en af de store i dp og der er ikke altid plads i klapvognen når de er ude og gå så det kan nemt blive til 1-2-3km når de går tur. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.