Mor i Aarhus skriver:
Det må man vel altid.
Grunden til, hvorfor barnet vil op, kan der kun gisnes om og ts' tekst fortolkes personligt. Det kan være alt muligt, men jeg ser løsningen kan findes i at løfte barnet op.
Jeg har meget svært ved at se, hvorfor man ikke "bare" kan efterkomme børns behov, når det er muligt, og at det så skulle være lig med at så skulle barnet også have slik til aftensmad og selv bestemme, hvornår det vil i seng, forstår jeg ikke.
Det betyder jo ikke, at man dermed altid slæbe rundt på sin to-årige og aldrig kunne andet.
Men jeg læser faktisk en mor der er frustreret over den 2 årige vil bæres konstant. Det bedste råd jeg nogensinde har fået i mit liv vedr at have børn er: alt er okay så længe det ikke frustrerer dig! Hvis ts er frustreret over at skulle bære sin datter konstant og oplever det som en evig konflikt så er drt på tide ar skabe en ændring, hvis hun derimod egentlig nyder den nærhed, nyder at kunne bære sit barn, men tænker om det nu er normalt og hvad vil andre sige, så skal hun endelig fortsætte med at bære. Og oplever hun en pige der virkelig ikke vil gå og græder hver gang, så er det måske godt at gå videre og spørge vuggestue og eventuelt læge.
Jeg må så indrømme jeg tror der vigtigste behov for er barn er at føle sig ønsket, elsket, en del af familien osv. Og hvis jeg skulle slå tusind knuder på mig selv og have en frustration i "bare opfylde barnets behov" så er jeg sikker på mit barn ville vide det og måske endda blive mere utryg.
Og ja vi er enige der fortolkes personligt, men der gælder også de der straks læser utryghed ind i situationen, der kan være en vifte af begrundelser fra smerte, over opmærksomhed, kedsomhed, for små sko, utryghed, den voksne går for stærkt og og og... At ville bæres handler absolut ikke hver gang om man er utryg og har behov for nærhed.
Anmeld
Citér