Han vil ikke være far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2015

RGN

Profilbillede for RGN
snuskesmor skriver:

Hver måned er der 0.9% sandsynlighed for ikke at blive gravid. Sandsynligheden for ikke at blive gravid i måned 1 *og* i måned 2 er så 0.9*0.9. Sandsynligheden for ikke at blive gravid 10 mnd i træk er 0.9^10. Så kommer man tæt på 30% sandsynlighed for at ikke være gravid, eller 70% sandsynlighed for at være blevet det.

Bare tænk på virkeligheden - de flæste bliver gravide efter noget tid. Det hinter om at sandsynligheden nærmer sig 1 over tid.

Måske er dette ikke en matematisk debat, men hvis folk rent faktisk tror at sandsynligheden for at blive gravid over tid er lille, når den hver måned er 10% -- så synes jeg det er meget relevant at blive klar over at sådan er det slet ikke. Efter et år er man gravid med 70% sandsynlighed. Det er en stor sandsynlighed i min verden.

Naturligvis er der større sandsynlighed for at blive gravid jo flere gange du dyrker sex under ægløsning. Men der er stadig kun 10 % pr gang.
Procentdelen forøges ikke over tid. Så ville man netop kunne tale om en garanti for graviditet på et tidspunkt. Hvilket jo desværre ikke er tilfældet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2015

snuskesmor

RGN skriver:

Naturligvis er der større sandsynlighed for at blive gravid jo flere gange du dyrker sex under ægløsning. Men der er stadig kun 10 % pr gang.
Procentdelen forøges ikke over tid. Så ville man netop kunne tale om en garanti for graviditet på et tidspunkt. Hvilket jo desværre ikke er tilfældet.

Jo, sandsynligheden øges over tid, men den bliver aldrig 1. Det er derfor der ikke er nogen garanti. Det ser du allerede med den simple model hvor sandsynligheden for ikke at være blevet gravid efter X måneder er 0.9^X. En mere rigtig model ville være sampling uden replacement. Men de viser bægge det samme. Sandsynligheden for at blive gravid over tid. nærmer sig 100%, men bliver aldrig 100%.

Anmeld Citér

4. november 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Synes og i begge har gjort nogle dumme ting, og nok ikke helt overvejet konsekvenserne.

men tænker St uanset hvad, så ender i nok ikke sammen medmindre i får noget hjælp og virkelig får talt situationen igennem.

hvis du beholder barnet bliver det højest sandsynligt uden ham, da man ikke kan tvinge nogen til at være far i andet end biologisk forstand. Så du skal gøre op med dig selv om du er klar til at være alenemor, og til at have et måske problematisk samarbejde med far omkring barnet, dels fordi far ikke ønsker barnet og måske også føler sig bondefanget af sin kæreste, som ikke kunne blive gravid og nu vupti er blevet det ret hurtigt.

hvis du får en abort, så ender du nok med at gå fra ham, fordi du ikke kan leve med at du føler han tvang dig til det. Og fordi en abort næppe dit ønske om et barn, og han tydeligvis ikke har lyst forældre livet endnu. 

Så i har nogle helt grundlæggende ting i jeres forhold i skal have styr på/talt igennem uanset hvad i vælger.

vil heller ikke gøre mig klog på du skal vælge det ene eller andet. Begge valg har store konsekvenser for dig. Et barn vil du skulle sørge for resten af livet, og en abort ikke bare lige sådan at komme sig over, hvis man ikke e r 100% indstillet på det.

men uanset hvad du vælger, så husk at bruge prævention fremover. Abort er ikke prævention, det er en løsning man kan bruge, hvis uheldet har været ude. Hele jeres aftale lugter langt væk af, at du lidt har snydt ham til gøre dig gravid, og han fra sin side har snydt dig med at håb om muligheden for at han ville være far. I har så at sige begge prøvet at snyde den anden, og du vandt så, men det er ikke noget godt grundlag for videre forhold.

Anmeld Citér

4. november 2015

lineog4

Mathias Villads skriver:

Nu har i meget travlt med af skrive at TS er egoist, men jeg kan vitterlig ikke se, hvorfor han bliver taget i forsvar... Hvis han får sin vilje, er han så ikke egoist...?? Han har da vist at muligheden ville kunne opstå... Synes han bliver taget meget i forsvar og det fortjener han dæleme ikke.... Og det er et levende væsen i bare sådan lige vil tage livet af...

ingen tvivl om, at de har lavet en kæmpe brøler... Men mener at nu må de så fælles tage ansvar... 

Jeg synes faktisk ligegyldigt udfaldet at en af dem må kaldes egoist, for de står i dilemmaet uden et kompromis; enten får drengen et barn han slet ikke ønsker eller også fravælger mor et barn hun ønsker. Så trist, for tror forholdet vil have trange kår uafhængigt af valget, dvs der er et potentielt barn der med meget stor sandsynlighed skal leve uden en far og at to unge mennesker der vil hinanden der med en stor sandsynlighed nu får et kæmpe skår i deres forhold. Og grunden, ja enten har de der har formidlet om konsekvensen af en mistet æggestok været enormt dårligt formidlere eller også har ts haft et lille brændende ønske om at blive gravid så hun har formidlet det til sin kæreste på en meget anderledes måde end virkeligheden, for virkeligheden er at en æggestok og 10 % sandsynlighed for graviditet ikke er en lille sandsynlighed og muliggør sex uden prævention i flere år uden graviditet. 

Ja drengen kunne have søgt mere info før han smed gummiet, eller han kunne stole på hans kæreste der sagde: det er nærmest umuligt jeg bliver gravid. At søge info havde været fornuftigt og modent, men er det ikke netop det han ikke er? Og er det netop ikke grunden til han ikke vil barnet?

Anmeld Citér

4. november 2015

snuskesmor

Jeg tror vi har talt forbi hinanden, så jeg prøver lige at opklare. Du har helt ret i at sandsynligheden for at blive gravid i måned 10 er den samme som for at blive gravid i måned 1, nemlig 10%. Men det interessante er jo hvor sandsynligt det er at man bliver gravid i måned 1 *eller* i måned 2 eller..... og den bliver ret hurtigt meget større end 10%, desto flere måneder man bliver ved.

Nu klapper jeg i.

Anmeld Citér

4. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

snuskesmor skriver:

Jeg tror vi har talt forbi hinanden, så jeg prøver lige at opklare. Du har helt ret i at sandsynligheden for at blive gravid i måned 10 er den samme som for at blive gravid i måned 1, nemlig 10%. Men det interessante er jo hvor sandsynligt det er at man bliver gravid i måned 1 *eller* i måned 2 eller..... og den bliver ret hurtigt meget større end 10%, desto flere måneder man bliver ved.

Nu klapper jeg i.

Lidt som med en lottokupon (beklager sammenligningen) - hvor chancen for at vinde er nogenlunde lige dårlig hver gang, men jo flere gange du spiller, jo større bliver chancen trods alt for at vinde... selvom det aldrig vil være en garanti

Anmeld Citér

4. november 2015

RGN

Profilbillede for RGN
snuskesmor skriver:

Nu klapper jeg i.

Det kan egentlig meget vel være vi er enige. 

Og under alle omstændigheder er 10 % ikke en ringe chance, så ikke at beskytte sig er et afsindigt dårligt valg.

Anmeld Citér

4. november 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Mathias Villads skriver:

Nu har i meget travlt med af skrive at TS er egoist, men jeg kan vitterlig ikke se, hvorfor han bliver taget i forsvar... Hvis han får sin vilje, er han så ikke egoist...?? Han har da vist at muligheden ville kunne opstå... Synes han bliver taget meget i forsvar og det fortjener han dæleme ikke.... Og det er et levende væsen i bare sådan lige vil tage livet af...

ingen tvivl om, at de har lavet en kæmpe brøler... Men mener at nu må de så fælles tage ansvar... 

Generalt er de vel lige meget egoister, eller nærmere umodne vil jeg sige (undskyld ts), men i min lille verden laver man bare ikke sådan en aftale, ala vi ser om vi gider at beholde barnet når graviditeten er der . Hvad så hvis det sker om ikke ret lang tid igen ?, skal det kommende barn så os tages op til overvejelse ?. Sådan helt normalt er jeg faktisk for abort og synes at det kan være det rigtige at gøre, men bliver altså lidt harm, når man bare knalder uden beskyttelse også skal vudere fra gang til gang om det er noget man "gider" at beholde

Anmeld Citér

4. november 2015

modesty

sommerbarn<3 skriver:

Har altid synes det er sådan en fjollet sætning "kan man have ubeskyttet sex, kan man også tage det ansvar som følger" åhh nej, for det kan man jo ikke, det giver ingen mening. Man kan jo ikke sige at man lige pludselig af princip kan blive fuldstændig ansvarlig af at lave noget uansvarligt, som ubeskyttet sex uden ønske om graviditet er.

er selv ikke tilhænger af abort, men altså det er godt muligheden er der i nogle tilfælde.

ts: du skal få talt en masse med kæresten, bedsteveninden osv. Og mærke rigtig meget efter i dig selv. Vælg det som gør dig rolig det der føles rigtigt, og jeg ønsker for jer begge at du/i vælger det rigtige for jer.

Præcis. Selve det at have ubeskyttet sex i en situation som den her, er jo en uansvarlig handling og viser netop at man IKKE er klar til at tage det ansvar.

Anmeld Citér

4. november 2015

modesty

Mullesmith skriver:

Behold barnet hvis du føler dig klar.  Han skal godt nok være kold og kynisk hvis ikke han vil komme til at elske barnet uanset hvilket sted i livet han står. 

Det er desværre ikke helt sådan virkeligheden hænger sammen. Hvad er at elske? Det kan da godt være at han elsker barnet, men det er ikke det samme som at han er hverken i stand til eller villig til at være der for det.

Det kræver ikke megen browsen rundt på den her side for at se at der er en hel del - specielt unge - fædre som svigter deres børn. Det kommer sandsynligvis også til at være tilfældet her.

Så TS må jo gøre op med sig selv om hun er villig til i første omgang at bære den ret så hårde arbejdsbyrde det er at få et barn alene. Og i anden omgang - den endnu større og tungere byrde at sætte et barn i verden som muligvis vil kæmpe med selvværdsproblemer og svære følelser hele livet grundet en far som ikke har ønsket det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.