Han vil ikke være far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2015

modesty

snuskesmor skriver:

Det bliver faktisk godt 70% på 10 mnd - ellers var der jo graviditetsgaranti ;-)

Jeg snakker bare almen hovedregning her - for at klargøre en pointe. Jeg er godt klar over at der aldrig er 100% chance.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MarianneRubi skriver:

Er hun sund og rask når hun skriver den ene æggestok er defekt ??? 

Altså dine meninger du har lov til som jeg har lov til mine

du angriber dælme folk herinde kan jeg se 

men jeg siger de ting JEG GØR! Fordi jeg er IMOD abort! Og ka man ha UBESKYTTET SEX KAN MAN OGSÅ TAGE DET ANSVAR DER MÅTTE FØLGE 

Har altid synes det er sådan en fjollet sætning "kan man have ubeskyttet sex, kan man også tage det ansvar som følger" åhh nej, for det kan man jo ikke, det giver ingen mening. Man kan jo ikke sige at man lige pludselig af princip kan blive fuldstændig ansvarlig af at lave noget uansvarligt, som ubeskyttet sex uden ønske om graviditet er.

er selv ikke tilhænger af abort, men altså det er godt muligheden er der i nogle tilfælde.

ts: du skal få talt en masse med kæresten, bedsteveninden osv. Og mærke rigtig meget efter i dig selv. Vælg det som gør dig rolig det der føles rigtigt, og jeg ønsker for jer begge at du/i vælger det rigtige for jer.

Anmeld Citér

3. november 2015

naj88

snuskesmor skriver:

Det bliver faktisk godt 70% på 10 mnd - ellers var der jo graviditetsgaranti ;-)

Haha. Jeg tænkte præcis det samme. "Faren kan tydeligvis ikke sandsynlighedsregning". Så tænkte jeg lidt på noget med sten og glashuse. Men nok om det. 

Anmeld Citér

3. november 2015

Bare mig..

Jeg mener bestemt ikke du skal få en abort fordi en anden tvinger dig. Hvis det er som du skriver, at han var indforstået med ubeskyttet sex, ja så havde jeg dæleme beholdt! 

Jeg stod som 18 årig i samme situation. Han var 21. Jeg blev gravid på ppiller, midt i en hf, vi boede dog sammen og havde kendt hinanden i 6 5 år. 

Han ville først slet ikke hører tale om et barn, men da jeg stod fast og lod ham vælge (uden sure miner) enten mig og det kommende barn eller ingen ting (velvidende at han måske blev en del af det senere hen). Han valgte at blive, men det blev aldrig helt godt og vi flyttede fra hinanden da hun var 9 mdr.

den dag idag ville han ikke leve uden hende, men har aldrig rigtig været en "rigtig" far for hende og jeg har stået meget alene.

Min gejst har jeg fundet i min fantastisk støttende familie og veninder, og jeg har klaret at få en uddannelse (pædagog) og alt andet.

Jeg anbefaler ikke en abort, da jeg selv fik en nogle år senere (som nærmest var tvunget over hovedet på mig. "Vælger du at beholde, vil jeg ikke være sammen med dig" jeg stod desværre ikke fast og tog dengang min værste beslutning, som jeg fortrød så snart det var for sent!!!

Anmeld Citér

3. november 2015

Hectar

Bare mig.. skriver:

Jeg mener bestemt ikke du skal få en abort fordi en anden tvinger dig. Hvis det er som du skriver, at han var indforstået med ubeskyttet sex, ja så havde jeg dæleme beholdt! 

Jeg stod som 18 årig i samme situation. Han var 21. Jeg blev gravid på ppiller, midt i en hf, vi boede dog sammen og havde kendt hinanden i 6 5 år. 

Han ville først slet ikke hører tale om et barn, men da jeg stod fast og lod ham vælge (uden sure miner) enten mig og det kommende barn eller ingen ting (velvidende at han måske blev en del af det senere hen). Han valgte at blive, men det blev aldrig helt godt og vi flyttede fra hinanden da hun var 9 mdr.

den dag idag ville han ikke leve uden hende, men har aldrig rigtig været en "rigtig" far for hende og jeg har stået meget alene.

Min gejst har jeg fundet i min fantastisk støttende familie og veninder, og jeg har klaret at få en uddannelse (pædagog) og alt andet.

Jeg anbefaler ikke en abort, da jeg selv fik en nogle år senere (som nærmest var tvunget over hovedet på mig. "Vælger du at beholde, vil jeg ikke være sammen med dig" jeg stod desværre ikke fast og tog dengang min værste beslutning, som jeg fortrød så snart det var for sent!!!

Enig her. Jeg kan og vil på ingen måde anbefale en abort. Jeg blev mere eller mindre tvunget ud i en, da jeg var 19 og der er intet i verden jeg fortryder mere end den. Hvis man endelig skal have en abort skal der ligge en meget velovervejet beslutning bag, så man selv har taget beslutningen og ikke lader andre gøre det. Sidstenævnte kan være altødelæggende. Kram til dig, TS. Du må endelig skrive privat, hvis du har brug for at puste ud, uden baby.dk politiet kommer efter dig 

Anmeld Citér

3. november 2015

Bare mig..

Katafalk skriver:

Enig her. Jeg kan og vil på ingen måde anbefale en abort. Jeg blev mere eller mindre tvunget ud i en, da jeg var 19 og der er intet i verden jeg fortryder mere end den. Hvis man endelig skal have en abort skal der ligge en meget velovervejet beslutning bag, så man selv har taget beslutningen og ikke lader andre gøre det. Sidstenævnte kan være altødelæggende. Kram til dig, TS. Du må endelig skrive privat, hvis du har brug for at puste ud, uden baby.dk politiet kommer efter dig 

Jeg mener selvf også, at HUN skal vælge en abort hvis det er det bedste resultat for hende! Men JEG vil ikke være den der siger hun skal gøre det. Hvilket jeg lidt læser i de andre svar.  

ts: du skriver også bare til mig hvis du vil  

Anmeld Citér

3. november 2015

Mullesmith

Anonym skriver:

Hej. 

Mit dilemma er, at min forlovede og jeg er blevet gravide.. Han er 22 år og jeg er 19, vi bor hjemme hos mine forældre og er igang med uddannelse. Vi har været sammen i 2,5 år. 

Jeg er i dag 8+3 henne, men min forlovede vil ikke være far, han har sat sig en minimums alder på 25 år, før han skal være far. Hvilket jeg syntes er totalt åndssvagt? Man bliver aldrig 100% klar til et lille barn..

Vi havde aftalt, at gøre det uden noget beskyttelse, da jeg har en defekt æggestok - så jeg har 10% chance om måneden for, at blive gravid, hvilket ikke er ret meget. Jeg har ønsket mig et barn lige fra da jeg var 14 år af, men han vil stadig ikke, selvom han ved hvor svært jeg har ved det? Men vi aftalte, at hvis det skete, så skulle vi snakke om det når vi nåede dertil og ellers en abort - men han bliver jo bare aldrig klar altså.. �� 

Vi har en familie og venner som ville støtte os og det ved han godt.. 

Men, hvis han virkelig elskede mig som han siger, så havde han været stor nok til, at tage et ansvar og beholde vores fælles barn tænker jeg? 

Kom gerne med gode råd. 

Han siger, at han forlader mig, hvis jeg får barnet ��

Behold barnet hvis du føler dig klar.  Han skal godt nok være kold og kynisk hvis ikke han vil komme til at elske barnet uanset hvilket sted i livet han står. 

Anmeld Citér

4. november 2015

Jn81

Kan simpelthen ikke i mit lille hovede forstå, hvordan I kan blive "enige" om at dyrke ubeskyttet sex og så sige "sker det, så sker det... Så må vi tage den derfra" (lidt frit oversat måske, men det er lidt sådan at jeg læser det).... Vi ved vel allesammen, hvad ubeskyttet sex kan medfører... Om det så er graviditet eller sygdomme...  

Hvis I dyrker ubeskyttet sex, så er chancen der for graviditet, og så vil jeg næsten sige no matter what... Om det så er nedsat sædkvalitet, lukket æggestok osv... Muligheden er der... De historier læser vi jo også om herinde...

der er nok ikke nogle der kan give dig det endelige svar... Den eneste der kan vide hvad der er rigtigt for dig, er dig!! 

Jeg er enig med mange herinde at det vidner lidt om umodenhed når man dyrker ubeskyttet sex og så ikke lige helt ved om man vil have barnet eller ej.... 

I min verden burde den snak om "hvad gør vi så" have været der INDEN man dropper beskyttelsen... Og hvis din kæreste ikke vil have børn før han er 25... Hvorfor filan går han så "med til" at have ubeskyttet sex?!? 

Anmeld Citér

4. november 2015

RGN

Profilbillede for RGN

Nu ved jeg godt, det ikke er en matematisk debat, men 10 % sandsynlighed vil altid være 10 %.

Det er hverken 70 eller 100 % på 10 måneder. 

Anmeld Citér

4. november 2015

snuskesmor

Nu ved jeg godt, det ikke er en matematisk debat, men 10 % sandsynlighed vil altid være 10 %.

Det er hverken 70 eller 100 % på 10 måneder. 

Hver måned er der 0.9% sandsynlighed for ikke at blive gravid. Sandsynligheden for ikke at blive gravid i måned 1 *og* i måned 2 er så 0.9*0.9. Sandsynligheden for ikke at blive gravid 10 mnd i træk er 0.9^10. Så kommer man tæt på 30% sandsynlighed for at ikke være gravid, eller 70% sandsynlighed for at være blevet det.

Bare tænk på virkeligheden - de flæste bliver gravide efter noget tid. Det hinter om at sandsynligheden nærmer sig 1 over tid.

Måske er dette ikke en matematisk debat, men hvis folk rent faktisk tror at sandsynligheden for at blive gravid over tid er lille, når den hver måned er 10% -- så synes jeg det er meget relevant at blive klar over at sådan er det slet ikke. Efter et år er man gravid med 70% sandsynlighed. Det er en stor sandsynlighed i min verden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.