Han vil ikke være far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2015

Mullesmith

modesty skriver:

Det er desværre ikke helt sådan virkeligheden hænger sammen. Hvad er at elske? Det kan da godt være at han elsker barnet, men det er ikke det samme som at han er hverken i stand til eller villig til at være der for det.

Det kræver ikke megen browsen rundt på den her side for at se at der er en hel del - specielt unge - fædre som svigter deres børn. Det kommer sandsynligvis også til at være tilfældet her.

Så TS må jo gøre op med sig selv om hun er villig til i første omgang at bære den ret så hårde arbejdsbyrde det er at få et barn alene. Og i anden omgang - den endnu større og tungere byrde at sætte et barn i verden som muligvis vil kæmpe med selvværdsproblemer og svære følelser hele livet grundet en far som ikke har ønsket det.

Lagde du mærke til st jeg skrev "hvis det føles rigtigt"  jeg har selv fravalgt et barn da jeg var 20 pga at jeg ikke på daværende tidspunkt ikke var i noget forhold og heller ikke havde meget at tilbyde. Men den dag idag tænker jeg stadig på det barn jeg kunne have haft men er samtidig ikke i tvivl om at det var det rigtige at gøre dengang! Så gør hvad der føles rigtigt og i hendes situation med dårlig fertilitet så ville jeg beholde barnet, også selvom jeg skulle være alene,  men jeg taler jo kun udfra egen erfaring og habitus!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2015

lineog4

Mullesmith skriver:

Lagde du mærke til st jeg skrev "hvis det føles rigtigt"  jeg har selv fravalgt et barn da jeg var 20 pga at jeg ikke på daværende tidspunkt ikke var i noget forhold og heller ikke havde meget at tilbyde. Men den dag idag tænker jeg stadig på det barn jeg kunne have haft men er samtidig ikke i tvivl om at det var det rigtige at gøre dengang! Så gør hvad der føles rigtigt og i hendes situation med dårlig fertilitet så ville jeg beholde barnet, også selvom jeg skulle være alene,  men jeg taler jo kun udfra egen erfaring og habitus!

Jeg har selv fået abort og har aldrig oplevet det som jeg fravalgte et barn, og tænker aldrig over det barn - kan tænke over aborten når snakken falder på det og hvor glad jeg er for mit valg den gang - skriver det kun fordi man også kan vælge at tro det er sådan man får det efter abort.

Og så må jeg sige, ja en æggeleder er selvsagt en nedsat fertilitet, men det er ikke nedsat alla PCO, hvilket ts' graviditet jo egentlig også bevidner om, så at tilvælge et barn på et tidspunkt i livet hvor det virker til barnet slet ikke er tænkt ind, fordi man måske senere med en lille sandsynlighed vil have svært ved at blive gravid virker lidt tamt. Var jeg en dum ung dreng der tog min kærestes ord for gode varer og pludselig skulle være far og lige lavede et par få Google  søgninger og læste at en æggeleder absolut ikke er lig med man har meget svært ved at blive gravid, ja så ville jeg sgu godt boldøje mig bondefanget og presset til et essentielt valg som jeg slet ikke havde ønsket.

men okay nu er graviditeten der og man kan ikke ændre fortiden, men jeg vil håbe ts forstår den graviditet er skelsættende for ders forhold, og derfor i fremtiden altid vil beskytte sig/dem med mindre de har planlagt at få børn 

Anmeld Citér

4. november 2015

Tøs85

Anonym skriver:

Hej. 

Mit dilemma er, at min forlovede og jeg er blevet gravide.. Han er 22 år og jeg er 19, vi bor hjemme hos mine forældre og er igang med uddannelse. Vi har været sammen i 2,5 år. 

Jeg er i dag 8+3 henne, men min forlovede vil ikke være far, han har sat sig en minimums alder på 25 år, før han skal være far. Hvilket jeg syntes er totalt åndssvagt? Man bliver aldrig 100% klar til et lille barn..

Vi havde aftalt, at gøre det uden noget beskyttelse, da jeg har en defekt æggestok - så jeg har 10% chance om måneden for, at blive gravid, hvilket ikke er ret meget. Jeg har ønsket mig et barn lige fra da jeg var 14 år af, men han vil stadig ikke, selvom han ved hvor svært jeg har ved det? Men vi aftalte, at hvis det skete, så skulle vi snakke om det når vi nåede dertil og ellers en abort - men han bliver jo bare aldrig klar altså.. �� 

Vi har en familie og venner som ville støtte os og det ved han godt.. 

Men, hvis han virkelig elskede mig som han siger, så havde han været stor nok til, at tage et ansvar og beholde vores fælles barn tænker jeg? 

Kom gerne med gode råd. 

Han siger, at han forlader mig, hvis jeg får barnet ��

Hej ts. 

Jeg ved ikke om du her talt med dine forældre om det, men fordi du stadig bor hjemme og nok ville få brug for deres støtte, synes jeg du skal tale med dem..

Anmeld Citér

4. november 2015

Bbynu

Åh bliver lidt ked af det når jeg læser dette! 

Synes det er umodent at vælge ikke at bruge beskyttelse - for derefter efterfølgende at sige, hvis du bliver gravid - så må vi snakke om det og evt få en abort! 

Man må sgu tænke over konsekvensen inden! 

Anmeld Citér

4. november 2015

modesty

Det er IKKE dårlig fertilitet at have én æggeleder.

Det kommer sandsynligvis til at tage lidt længere tid at blive gravid end hvis man havde to æggeledere, det er klart - det er kun hver anden måned man kan blive gravid. Men det er altså ikke dårlig fertilitet som hvis man har dårlig ægkvalitet eller hormonforstyrrelser eller ringe slimhinde eller hvad ved jeg.

Anmeld Citér

4. november 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Hck skriver:

Generalt er de vel lige meget egoister, eller nærmere umodne vil jeg sige (undskyld ts), men i min lille verden laver man bare ikke sådan en aftale, ala vi ser om vi gider at beholde barnet når graviditeten er der . Hvad så hvis det sker om ikke ret lang tid igen ?, skal det kommende barn så os tages op til overvejelse ?. Sådan helt normalt er jeg faktisk for abort og synes at det kan være det rigtige at gøre, men bliver altså lidt harm, når man bare knalder uden beskyttelse også skal vudere fra gang til gang om det er noget man "gider" at beholde

Jeg er helt enige...

Der hvor jeg ikke er enige, er at nogen tager lidt ham i forsvar.. Og kalder kun hende for egoist... Dette er de begge..

tænker de begge har været enorme naive.. Men helt dum kan han altså ikke være, hvis ingen har fortalt den stakkels mand, at man får børn ved sex... Det sker Både med og uden gummi... Så derfor skal man altid tage sine egne forholdsregler.. Og det har han ikke gjort..

Hvad der nu skal ske, er op til dem indbyrdes.. Dog mest med vægt på kvinden idet, at det er hendes krop... Men hun skal virkelig tænke tingene igennem og om det er det hun vil byde hendes barn fra start.. En far som ikke vil sit barn, for det har konsekvenser for barnet resten af dets liv... 

Anmeld Citér

4. november 2015

Xolia

Anonym skriver:

Hej. 

Mit dilemma er, at min forlovede og jeg er blevet gravide.. Han er 22 år og jeg er 19, vi bor hjemme hos mine forældre og er igang med uddannelse. Vi har været sammen i 2,5 år. 

Jeg er i dag 8+3 henne, men min forlovede vil ikke være far, han har sat sig en minimums alder på 25 år, før han skal være far. Hvilket jeg syntes er totalt åndssvagt? Man bliver aldrig 100% klar til et lille barn..

Vi havde aftalt, at gøre det uden noget beskyttelse, da jeg har en defekt æggestok - så jeg har 10% chance om måneden for, at blive gravid, hvilket ikke er ret meget. Jeg har ønsket mig et barn lige fra da jeg var 14 år af, men han vil stadig ikke, selvom han ved hvor svært jeg har ved det? Men vi aftalte, at hvis det skete, så skulle vi snakke om det når vi nåede dertil og ellers en abort - men han bliver jo bare aldrig klar altså.. �� 

Vi har en familie og venner som ville støtte os og det ved han godt.. 

Men, hvis han virkelig elskede mig som han siger, så havde han været stor nok til, at tage et ansvar og beholde vores fælles barn tænker jeg? 

Kom gerne med gode råd. 

Han siger, at han forlader mig, hvis jeg får barnet ��

Jeg synes det er meget svært og jeg kan ikke give dig et svar, da kun din egen mave-fornemmelse kan det.

Mine for og imod ting vil jeg dog gerne dele (for at beholde)

For:

1) Du ønsker selv barnet.

2) Du er blevet naturlig gravid selvom du i teorien har svært ved det.

3) Du har familie som kan støtte dig.

Imod:

1) Du er stadig ung - så du vil måske godt kunne blive gravid igen.

2) Du vil sandsynligvis blive alene = rigtig hårdt.

3) Du har endnu ikke nået at "stå rigtig på egne ben", da du stadig bor hjemme.

I forhold til din kæreste så synes jeg han er en anelse dobbeltmoralsk:

1) Han vil gerne have fornøjelsen uden beskyttelse

2) Han vil ikke tage konsekvensen

Han elsker dig sandsynlig vis højt, men det kan stadig også være svært at vide i så ung en alder. Og nej, man bliver aldrig klar - heller ikke som 35 årig - men måske han har andre årsager til at han mener han skal være ældre?

Jeg ville personlig tænke mindre på kæresten end på mig selv - han har vidst at risikoen var der og så må han tage konsekvensen - hvorimod du vil kunne stå efter en abort og fortryde dit valg - et valg du ALDRIG kan gøre om.

Jeg håber du finder den rigtige løsning for dig og den lille spire i maven.

Knus herfra

Anmeld Citér

4. november 2015

modesty

Xolia skriver:

Jeg synes det er meget svært og jeg kan ikke give dig et svar, da kun din egen mave-fornemmelse kan det.

Mine for og imod ting vil jeg dog gerne dele (for at beholde)

For:

1) Du ønsker selv barnet.

2) Du er blevet naturlig gravid selvom du i teorien har svært ved det.

3) Du har familie som kan støtte dig.

Imod:

1) Du er stadig ung - så du vil måske godt kunne blive gravid igen.

2) Du vil sandsynligvis blive alene = rigtig hårdt.

3) Du har endnu ikke nået at "stå rigtig på egne ben", da du stadig bor hjemme.

I forhold til din kæreste så synes jeg han er en anelse dobbeltmoralsk:

1) Han vil gerne have fornøjelsen uden beskyttelse

2) Han vil ikke tage konsekvensen

Han elsker dig sandsynlig vis højt, men det kan stadig også være svært at vide i så ung en alder. Og nej, man bliver aldrig klar - heller ikke som 35 årig - men måske han har andre årsager til at han mener han skal være ældre?

Jeg ville personlig tænke mindre på kæresten end på mig selv - han har vidst at risikoen var der og så må han tage konsekvensen - hvorimod du vil kunne stå efter en abort og fortryde dit valg - et valg du ALDRIG kan gøre om.

Jeg håber du finder den rigtige løsning for dig og den lille spire i maven.

Knus herfra

Det er altså meget vigtigt at understrege at en enkelt æggeleder absolut ikke er til hinder for at blive gravid.

Jeg ved ikke hvem der har sagt hvad til TS ift. konsekvenserne ved kun at have én æggeleder.

Men enten er der en sundhedsfaglig person der har gjort sit formidlingsarbejde helt ekstremt dårligt, eller også har TS, bevidst eller ubevidst, overspillet sit fertilitetsproblem.

Anmeld Citér

4. november 2015

Tine B

Det er simpelthen noget af det mest respektløse jeg nogensinde har læst. 

Jeg er ikke imod abort, men jeg er dæleme imod når det bruges som prævention. Jeg synes det er direkte ulækkert at dyrke ubeskyttet sex og så bare sige "nå ja, hvis det sker, så får vi jo bare en abort". 

Når det så er sagt, synes jeg rent faktisk du skal få den abort. Hellere i går end i morgen! 

Jeg undlader at skrive hvorfor jeg synes det, da det nok kommer knap så pænt frem.... 

Anmeld Citér

5. november 2015

lineog4

modesty skriver:

Det er altså meget vigtigt at understrege at en enkelt æggeleder absolut ikke er til hinder for at blive gravid.

Jeg ved ikke hvem der har sagt hvad til TS ift. konsekvenserne ved kun at have én æggeleder.

Men enten er der en sundhedsfaglig person der har gjort sit formidlingsarbejde helt ekstremt dårligt, eller også har TS, bevidst eller ubevidst, overspillet sit fertilitetsproblem.

Er par omgange på Google og man kan hurtigt finde ud af at mangle en æggeleder ikke er et fertilitetsproblem, mange fortæller de af læger har fået at vide de rent faktisk har ægløsning hver måned alligevel, rigtig mange af de der skriver er blevet gravide inden for 6 måneder... 

At mangle en æggeleder er ikke et fertilitetsproblem, og ts vil kunne få en masse børn efter dette hvis ikke der er andre udfordringer.

og jeg må sige til alle der ude, lad dog for pokker være med at bruge prævention bare fordi man måske har svært ved at blive gravid, smid kun præventionen hvis I er med på at få et barn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.