Han vil ikke være far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Miti's mama

Mami skriver:

Det er vist mig du hiver ud af kontekst der  

jeg sagde ikke man skulle få børn fordi man bor hjemme, jeg nævnte det som en del af et større billed. 

Og så er det noget søgt at tage andre lande med ind, her i Danmark er det ikke kotyme og det er det heller ikke i andre skandinaviske lande

Det er jeg ked af, men mener jeg egentlig ikke.

Jeg snakker ikke om andre lande desværre. Jeg bor hjemme efter noget rod med at få arbejde efter endt uddannelse, og jeg har barn. Min mand og jeg har snakket om at få nr 2 selvom vi bor her, og hvis det bliver ved meget længere så bliver det det vi gør. Det er ikke optimalt, men synes bestemt ikke det er noget der stopper os.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Miti's mama

Mor og meget mere skriver:

Jeg er helt enig med dig i, at det virker etisk forkert at sætte en konkret abort til afstemning. Det er det alt for alvorligt til. 

Når det er sagt, så synes jeg ikke, dine præmisser er helt fair. Jeg er for den fri abort, men mener absolut, det er et svært emne, som kræver mange overvejelser. Jeg mener blot ikke, det er sagligt at kalde et embryo eller tidligt foster for "et andet menneske med håb, drømme" etc. Det er det jo ikke. Det er noget, der potentielt kan blive det, men for indeværende er det netop kun en mulighed. 

Jeg kan tilsvarende ikke godtage andres præmisser om, at det bare er nogle celler, der har delt sig. Det er mere end dét - pga. det potentiale, disse celler har for at blive et menneske. Jeg mener, sandheden ligger et sted midt imellem disse yderpoler. Og lige så lidt, som jeg ville finde det sagligt at fortælle en nygravid, at hun bare bar på en celledeling, lige så usagligt synes jeg, det er at fortælle en potentielt abortsøgende, at hun bærer på et menneske med håb og drømme. 

Selvfølgelig bør man, hvis man overvejer abort, tænke længere end blot til babystadiet. Gøre sig det klart, at det, der evt. fjernes, kunne blive til et voksent menneske en dag. Men kan man ikke i den ekstremt vigtige babytid og i barnets første leveår sikre det tryghed, omsorg og dét at være ønsket, lægger man kimen til et ulykkeligt liv med knuste drømme og håb. Jeg kan på ingen måde vide, om TS ville kunne give et barn ovennævnte - det er en almen betragtning: De første leveår er altafgørende for resten af et menneskes liv, så det er særdeles væsentligt at tænke netop babystadiet godt og grundigt igennem. 

Tak for din dejlige kommentar. Jeg ved godt alle ikke er enige med mig, og det er helt ok. Men det er virkeligt sådan jeg har det og det gør så ondt på mig når folk snakker om børn som celledelinger osv. Det er et svært emne, for vi har ingen konkrete beviser på hvornår det er 'liv', men det virker også som om det er et emne der ofte bliver taget let på. Og at læse om en afstemning om et liv skal blive eller ej fik mig næsten til at tude.

Jeg ved hvad jeg ville gøre i hendes situation. For jeg fik heller ikke min datter under de bedste omstændigheder. Men jeg ved også at vi alle er forskellige og har forskellige tro på hvornår et liv er et liv. Men den her gik alligevel langt over min grænse.

Hvis hun vælger en abort fordi hun ikke kan magte det, vil jeg holde hende i hånden hele vejen. Det er hendes valg. Men det er, og bør aldrig være, en popularitets beslutning.

Anmeld Citér

25. november 2015

Mami

Tatarata skriver:

Det er jeg ked af, men mener jeg egentlig ikke.

Jeg snakker ikke om andre lande desværre. Jeg bor hjemme efter noget rod med at få arbejde efter endt uddannelse, og jeg har barn. Min mand og jeg har snakket om at få nr 2 selvom vi bor her, og hvis det bliver ved meget længere så bliver det det vi gør. Det er ikke optimalt, men synes bestemt ikke det er noget der stopper os.

Derfor er det stadig ikke normalt eller kotyme. Du bor jo hjemme med børn pga. Uheldige omstændigheder ikke som et aktivt valg. 

Anmeld Citér

26. november 2015

Miti's mama

Mami skriver:

Derfor er det stadig ikke normalt eller kotyme. Du bor jo hjemme med børn pga. Uheldige omstændigheder ikke som et aktivt valg. 

Selvfølgellig er det ikke kotyme. Men må sige hun også står i nogle uheldige uomstændigheder...

Anmeld Citér

26. november 2015

Moster20

Hold da op, hvor synes jeg denne debat er taget for langt!!

er der nogen der tænker at der faktisk er en splittet 19 årig, bag en anden skærm??? 

Jeg har selv liket nogle af kommentarene, fordi jeg var fuldstændig enig... Men hold da op, hvor gør det ondt i hjertet at læse alt der bliver skrevet....

JA! Det er i hvert fald dumt det de har gjort - men det kan der desværre "ikke gøres noget ved nu", hun er gravid og tror bare dette opslag er blevet skrevet, i håb om lidt hjælp eller noget i den stil! Da hun tydeligvis står i en lorte situation... Tror virkelig ikke at det er nødvendigt med SÅ mange negative kommentare..

Håber i to kan finde ud af det sammen, held og lykke med det hele!

Lots of love til jer alle, god bless!!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.