Han vil ikke være far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2015

MarianneRubi

Mami skriver:

mener du virkelig man skal tvinge andre til børn fordi man i fremtiden kan havne i fertilitets behandling?

sådan kan man da ikke leve, så man skal gøre alt når muligheden er der uanset hvad, for muligheden kunne jo være væk i morgen?

jeg er selv i behandling, men ville aldrig rådgive en sund og rask kvinde ud fra min situation..

ts er 19 år og gammel og bor i hjemme, jeg tænker hun minimum 6 år før den daler, og 11 år før hun skal til at tænke seriøst over det og yderligere 16 år før det bliver "kritisk"

Hun siger netop selv hun ikk er sund og rask 

min mening med d jeg skrev var ganske enkelt at har man sagt a må man også sige b og tage ansvar! 

Det med behandling kan måske være en øjen åbner og nu du selv er i behandling så ved du også det ikk er en dans på roser 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hej. 

Mit dilemma er, at min forlovede og jeg er blevet gravide.. Han er 22 år og jeg er 19, vi bor hjemme hos mine forældre og er igang med uddannelse. Vi har været sammen i 2,5 år. 

Jeg er i dag 8+3 henne, men min forlovede vil ikke være far, han har sat sig en minimums alder på 25 år, før han skal være far. Hvilket jeg syntes er totalt åndssvagt? Man bliver aldrig 100% klar til et lille barn..

Vi havde aftalt, at gøre det uden noget beskyttelse, da jeg har en defekt æggestok - så jeg har 10% chance om måneden for, at blive gravid, hvilket ikke er ret meget. Jeg har ønsket mig et barn lige fra da jeg var 14 år af, men han vil stadig ikke, selvom han ved hvor svært jeg har ved det? Men vi aftalte, at hvis det skete, så skulle vi snakke om det når vi nåede dertil og ellers en abort - men han bliver jo bare aldrig klar altså.. �� 

Vi har en familie og venner som ville støtte os og det ved han godt.. 

Men, hvis han virkelig elskede mig som han siger, så havde han været stor nok til, at tage et ansvar og beholde vores fælles barn tænker jeg? 

Kom gerne med gode råd. 

Han siger, at han forlader mig, hvis jeg får barnet ��

Jeg synes i begge har kvajet jer gevaldigt. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte. 

Hvis BEGGE ikke er indstillet på at få børn, så har man bare ikke ubeskyttet sex. Dine chancer er måske nedsatte, men det er stadig 10% 'risiko'! Du skriver at i godt nok havde en aftale om at i så kunne tale om det hvis det skete og så eventuelt abort. Hvorfor indgik du den aftale når du tydeligt ikke vil have en abort og rigtig gerne vil have et barn? Hvorfor han gik med på den aftale er ligeså meget en gåde... 

Det kan godt være alle siger man aldrig rigtig bliver klar, det er sikkert rigtigt nok, men han er ung og jeg forstår godt hvorfor han ikke synes han er klar lige nu. Slet ikke når i stadig bor hjemme og igang med uddannelse. Og nej.... Det har intet at gøre med at elske den anden højt nok til at ville have et barn. INTET! Man kunne vende den om og sige hvorfor elsker du ham ikke nok til at give afkald på et barn? Det virker bare ikke sådan. 

Nå, men nu er i i denne situation. Det er din krop og derfor bestemmer du også suverænt om du vil have dette barn. Det er ikke altid retfærdigt, men sådan er det. Han har bare desværre også ret til at vælge jer fra. Du bliver nødt til at gøre op med dig selv om du i værste fald vil være enlig mor. Så må han gøre op med sig selv om han har lyst til at være en del af det. 

Held og lykke!

Anmeld Citér

3. november 2015

Mami

Hun siger netop selv hun ikk er sund og rask 

min mening med d jeg skrev var ganske enkelt at har man sagt a må man også sige b og tage ansvar! 

Det med behandling kan måske være en øjen åbner og nu du selv er i behandling så ved du også det ikk er en dans på roser 

hun er da sund og rask? hun har en æggestok ja, men det virker da fint? hun har 10% chance i hver  graviditet, det gør da ikke en til syg eller usund?

han tager da også ansvar? han vil ikke have børn før han er minimum 25 år, ts ved dette, hun ved han hælder til abort allerede inden graviditeten indfinder sig, de aftaler tilmed at skulle det ske skal de snakke om abort, men ts vil nu beholde og kæresten har 2 uger til at til acceptere det og gøre ts "glad"

en øjenåbner for hvad? fordi du ikke kan få børn naturligt med din mand og jeg ikke kan med min, skal ts vælge at få børn nu? det hænger da ikke sammen.

jeg kender også en der fik en voldsom allergisk reaktion på hårfarve og mistede det meste af sit hår, men derfor farver jeg nu stadig.

jeg kender også en der ventede på bussen og blev kørt ned, så ergo ingen skal nogensinde vente på bussen fordi man kan blive kørt ned?

jeg selv har mistet min søn, 4 dage gammel, så ingen skal nu få børn, fordi du kan miste dem?

mange ægteskaber ender i skilsmisser, ego lad vær at blive gift, det kan gå galt

Anmeld Citér

3. november 2015

JH12

Mami skriver:

hun er da sund og rask? hun har en æggestok ja, men det virker da fint? hun har 10% chance i hver  graviditet, det gør da ikke en til syg eller usund?

han tager da også ansvar? han vil ikke have børn før han er minimum 25 år, ts ved dette, hun ved han hælder til abort allerede inden graviditeten indfinder sig, de aftaler tilmed at skulle det ske skal de snakke om abort, men ts vil nu beholde og kæresten har 2 uger til at til acceptere det og gøre ts "glad"

Han ved også der er risiko for en graviditet og alligevel er det uden beskyttelse.. 

Anmeld Citér

3. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej. 

Mit dilemma er, at min forlovede og jeg er blevet gravide.. Han er 22 år og jeg er 19, vi bor hjemme hos mine forældre og er igang med uddannelse. Vi har været sammen i 2,5 år. 

Jeg er i dag 8+3 henne, men min forlovede vil ikke være far, han har sat sig en minimums alder på 25 år, før han skal være far. Hvilket jeg syntes er totalt åndssvagt? Man bliver aldrig 100% klar til et lille barn..

Vi havde aftalt, at gøre det uden noget beskyttelse, da jeg har en defekt æggestok - så jeg har 10% chance om måneden for, at blive gravid, hvilket ikke er ret meget. Jeg har ønsket mig et barn lige fra da jeg var 14 år af, men han vil stadig ikke, selvom han ved hvor svært jeg har ved det? Men vi aftalte, at hvis det skete, så skulle vi snakke om det når vi nåede dertil og ellers en abort - men han bliver jo bare aldrig klar altså.. �� 

Men, hvis han virkelig elskede mig som han siger, så havde han været stor nok til, at tage et ansvar og beholde vores fælles barn tænker jeg? 

Kom gerne med gode råd. 

Jeg synes at hele dit indlæg indikerer at du ikke er moden nok til t forstå hvad det vil sige at være forældre - sorry. 

Og jo han skal nok blive klar, bare ikke lige nu.

Gennemfører du alligevel, så må du indstille dig på at blive alene mor. Og du må indstille dig på et eventuel kompliceret forældresamarbejde, et barn hvis far ikke rigtig gider være far osv. 

Anmeld Citér

3. november 2015

A. Nonymsen

Hck skriver:

Har i, i ramme alvor aftalt at i havde sex uden beskyttelse, og når du så/eller hvis du blev gravid, først der skulle finde ud af om i ville ha et barn ?

Tænkte præcis det samme.  

Anmeld Citér

3. november 2015

Mami

JH12 skriver:

Han ved også der er risiko for en graviditet og alligevel er det uden beskyttelse.. 

det ved han, og det er satme også dumt, men aftalen er åbenbart at ts skal have en abort?  men ts kører nu solo i stedet.

i det hele taget er det en meget uheldig situation

Anmeld Citér

3. november 2015

female

Anonym skriver:

Hej. 

Kom gerne med gode råd. 

Jeg bliver lidt skræmt over, at I har dyrket ubeskyttet sex uden I begge er klar til at få et barn. Jeg er som sådan ikke modstander af abort, men det er et meget upassende præventionsmiddel. Og jeg synes ærlig talt, at det tyder på en vis umodenhed hos jer begge, at I tager så let på graviditet og abort.

Jeg tør ikke råde dig i, om du/I bør få barnet eller ej. Det er alt for stor en beslutning for os herinde på baby.dk, der kun har få linjer at forholde os til. Men jeg håber, at I finder den rette løsning og i hvert fald får styr på prævention, hvis I ikke skal opleve flere graviditeter.

Anmeld Citér

3. november 2015

JH12

Mami skriver:

det ved han, og det er satme også dumt, men aftalen er åbenbart at ts skal have en abort?  men ts kører nu solo i stedet.

i det hele taget er det en meget uheldig situation

Det er også en fuldstændig syg aftale.. Vi er enige.. Men synes ikke man hverken kan tvinge en abort eller barn over hovedet på nogen .. 

Anmeld Citér

3. november 2015

MarianneRubi

Mami skriver:

en øjenåbner for hvad? fordi du ikke kan få børn naturligt med din mand og jeg ikke kan med min, skal ts vælge at få børn nu? det hænger da ikke sammen.

jeg kender også en der fik en voldsom allergisk reaktion på hårfarve og mistede det meste af sit hår, men derfor farver jeg nu stadig.

jeg kender også en der ventede på bussen og blev kørt ned, så ergo ingen skal nogensinde vente på bussen fordi man kan blive kørt ned?

jeg selv har mistet min søn, 4 dage gammel, så ingen skal nu få børn, fordi du kan miste dem?

mange ægteskaber ender i skilsmisser, ego lad vær at blive gift, det kan gå galt

Er hun sund og rask når hun skriver den ene æggestok er defekt ??? 

Altså dine meninger du har lov til som jeg har lov til mine

du angriber dælme folk herinde kan jeg se 

men jeg siger de ting JEG GØR! Fordi jeg er IMOD abort! Og ka man ha UBESKYTTET SEX KAN MAN OGSÅ TAGE DET ANSVAR DER MÅTTE FØLGE 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.