Han vil ikke være far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2015

Krydserfingre

modesty skriver:

Det er IKKE dårlig fertilitet at have én æggeleder.

Det kommer sandsynligvis til at tage lidt længere tid at blive gravid end hvis man havde to æggeledere, det er klart - det er kun hver anden måned man kan blive gravid. Men det er altså ikke dårlig fertilitet som hvis man har dårlig ægkvalitet eller hormonforstyrrelser eller ringe slimhinde eller hvad ved jeg.

Det er ikke korrekt  

jeg har selv kun 1 æggeleder og har chancer for at blive gravid hver måned. Tror du/mange af jer andre forveksler det med æggestokke. Hvis man stadig har begge æggestokke kan man sagtens blive gravid hver måned. At mangle fx højre æggeleder gør ikke noget - så stjæler den anden æggeleder bare ægget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2015

modesty

Det er ikke korrekt  

jeg har selv kun 1 æggeleder og har chancer for at blive gravid hver måned. Tror du/mange af jer andre forveksler det med æggestokke. Hvis man stadig har begge æggestokke kan man sagtens blive gravid hver måned. At mangle fx højre æggeleder gør ikke noget - så stjæler den anden æggeleder bare ægget. 

Jeg har selv kun én æggeleder og har været gennem IVF på Riget (fordi der er tvivl om, om min anden æggeleder virker eller ej). Har i den forbindelse snakket med en af lægerne derinde angående dét du skriver om at stjæle fra den anden æggeleder. Lægens svar var at det kan ske, men at det sker sjældent. Så der ER nedsat sandsynlighed for graviditet, men det er jo slet ikke ensbetydende med at man ikke kan blive gravid - blot at det kan tage lidt længere tid.

Anmeld Citér

9. november 2015

Krydserfingre

modesty skriver:

Jeg har selv kun én æggeleder og har været gennem IVF på Riget (fordi der er tvivl om, om min anden æggeleder virker eller ej). Har i den forbindelse snakket med en af lægerne derinde angående dét du skriver om at stjæle fra den anden æggeleder. Lægens svar var at det kan ske, men at det sker sjældent. Så der ER nedsat sandsynlighed for graviditet, men det er jo slet ikke ensbetydende med at man ikke kan blive gravid - blot at det kan tage lidt længere tid.

Jeg har bare fået moget "helt" andet af vide af mine læger. Både lægerne på Herlev hospital og på Aleris Hamlet men der er vidst også ret mange delte meninger om manglende æggeledere. 

Anmeld Citér

9. november 2015

nadhja

....hvis ahan var med på ideen om at dyrke ubeskyttet sex, må han da vide at dette er hvad der kan ske. Og går ud fra han kender til din holdning om du gerne ville have et barn...

Anmeld Citér

9. november 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Synes måske denne tråd er ved at være kørt lidt af sporet, just saying 

Anmeld Citér

10. november 2015

Mutti2

Anonym skriver:

Hej. 

Mit dilemma er, at min forlovede og jeg er blevet gravide.. Han er 22 år og jeg er 19, vi bor hjemme hos mine forældre og er igang med uddannelse. Vi har været sammen i 2,5 år. 

Jeg er i dag 8+3 henne, men min forlovede vil ikke være far, han har sat sig en minimums alder på 25 år, før han skal være far. Hvilket jeg syntes er totalt åndssvagt? Man bliver aldrig 100% klar til et lille barn..

Vi havde aftalt, at gøre det uden noget beskyttelse, da jeg har en defekt æggestok - så jeg har 10% chance om måneden for, at blive gravid, hvilket ikke er ret meget. Jeg har ønsket mig et barn lige fra da jeg var 14 år af, men han vil stadig ikke, selvom han ved hvor svært jeg har ved det? Men vi aftalte, at hvis det skete, så skulle vi snakke om det når vi nåede dertil og ellers en abort - men han bliver jo bare aldrig klar altså.. �� 

Vi har en familie og venner som ville støtte os og det ved han godt.. 

Men, hvis han virkelig elskede mig som han siger, så havde han været stor nok til, at tage et ansvar og beholde vores fælles barn tænker jeg? 

Kom gerne med gode råd. 

Han siger, at han forlader mig, hvis jeg får barnet ��

Der er kun 1 der kan afgøre hvad du skal gøre... Dig!! 

Jeg har selv stået i nogenlunde samme situation  (var dog på P-piller). Faktisk flere gange, da min krop ikke optager hormonerne som de skal

19 år, gravid og med en baby-daddy, der ikke ønskede babyen. Han stak mig den: "hvis du beholder baby, bliver du enlig mor! Hvis ikke bliver vi sammen".

jeg gik imod mit hjerte, og mine ønsker. Og fremfor ikke at være egoist, lod jeg ham bestemme. Han kørte mig hjem fra sygehuset, og jeg så ham ikke siden.

Det er mit livs største fortrydelse. 

Jeg opfordre hverken til abort, eller at beholde barnet. Men siger: 

FØLG DIT HJERTE...

er i dag lykkelig enlig mor til 2 skønne skønne unger ��❤️❤️

(men tænker dog stadig på den manglende baby) ❤️

Anmeld Citér

11. november 2015

Miti's mama

Jeg syntes ikke det er rigtigt at man her kan stemme om barnet skal leve eller ej (ja jeg er pro-life). Det er et liv du snakker om. Et andet menneske med håb, drømme og alt hvad der ellers følger med i livet. Når baby stadiet er forbi er det et selvstændigt menneske der skal videre i livet. Fatter ikke at man bruger abort som "hvis nu" bare fordi chancen er lavere.

Men jo, I er unge, I har rodet jer ud i noget skidt og så må man tage den derfra. Der er ingen andre end jer selv der kan sige hvad i skal gøre. Det er jer der skal leve med det. 

Og at sige man ikke kan få børn fordi man bor hjemme er noget luksusfis. Der er ski' ikke ret mange i verden der har det privilegium at have deres eget når de først starter en familie.

Kan i leve med det? Kan i leve uden det? Tænk over det ud over baby stadiet.

Anmeld Citér

11. november 2015

Mami

Tatarata skriver:

Jeg syntes ikke det er rigtigt at man her kan stemme om barnet skal leve eller ej (ja jeg er pro-life). Det er et liv du snakker om. Et andet menneske med håb, drømme og alt hvad der ellers følger med i livet. Når baby stadiet er forbi er det et selvstændigt menneske der skal videre i livet. Fatter ikke at man bruger abort som "hvis nu" bare fordi chancen er lavere.

Men jo, I er unge, I har rodet jer ud i noget skidt og så må man tage den derfra. Der er ingen andre end jer selv der kan sige hvad i skal gøre. Det er jer der skal leve med det. 

Og at sige man ikke kan få børn fordi man bor hjemme er noget luksusfis. Der er ski' ikke ret mange i verden der har det privilegium at have deres eget når de først starter en familie.

Det er vist mig du hiver ud af kontekst der  

jeg sagde ikke man skulle få børn fordi man bor hjemme, jeg nævnte det som en del af et større billed. 

Og så er det noget søgt at tage andre lande med ind, her i Danmark er det ikke kotyme og det er det heller ikke i andre skandinaviske lande

Anmeld Citér

11. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Krydserfingre skriver:

Det er ikke korrekt  

Jeg vil ikke taget håbet fra dig - for man kan sagtens blive gravid med én æggeleder...

Men ens fertilitet er nedsat, det er der ingen tvivl om. Da jeg fik fjernet min første, blev jeg ligeledes trøstet med, at den anden æggeleder teoretisk set kan kompensere og "snuppe ægget".

Men med min nysgerrighed overfor biologi, blandet med min normale skepsis, kunne jeg derfor ikke dy mig for at undersøge det nærmere. Ingen læger jeg siden har mødt - hverken gynækologer eller fertilitetslæger - har siden da kunne bekræfte at de ved selvsyn havde oplevet dette fænomen i praksis.

Min gynækolog ville ikke engang insiminere i de måneder, hvor ægget var i den "forkerte" side - fordi chancerne er små - uanset at det teoretisk kan forekomme... 

Anmeld Citér

11. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tatarata skriver:

Jeg er helt enig med dig i, at det virker etisk forkert at sætte en konkret abort til afstemning. Det er det alt for alvorligt til. 

Når det er sagt, så synes jeg ikke, dine præmisser er helt fair. Jeg er for den fri abort, men mener absolut, det er et svært emne, som kræver mange overvejelser. Jeg mener blot ikke, det er sagligt at kalde et embryo eller tidligt foster for "et andet menneske med håb, drømme" etc. Det er det jo ikke. Det er noget, der potentielt kan blive det, men for indeværende er det netop kun en mulighed. 

Jeg kan tilsvarende ikke godtage andres præmisser om, at det bare er nogle celler, der har delt sig. Det er mere end dét - pga. det potentiale, disse celler har for at blive et menneske. Jeg mener, sandheden ligger et sted midt imellem disse yderpoler. Og lige så lidt, som jeg ville finde det sagligt at fortælle en nygravid, at hun bare bar på en celledeling, lige så usagligt synes jeg, det er at fortælle en potentielt abortsøgende, at hun bærer på et menneske med håb og drømme. 

Selvfølgelig bør man, hvis man overvejer abort, tænke længere end blot til babystadiet. Gøre sig det klart, at det, der evt. fjernes, kunne blive til et voksent menneske en dag. Men kan man ikke i den ekstremt vigtige babytid og i barnets første leveår sikre det tryghed, omsorg og dét at være ønsket, lægger man kimen til et ulykkeligt liv med knuste drømme og håb. Jeg kan på ingen måde vide, om TS ville kunne give et barn ovennævnte - det er en almen betragtning: De første leveår er altafgørende for resten af et menneskes liv, så det er særdeles væsentligt at tænke netop babystadiet godt og grundigt igennem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.