Han vil ikke være far.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2015

lineog4

Mathias Villads skriver:

Jeg er helt enige...

Der hvor jeg ikke er enige, er at nogen tager lidt ham i forsvar.. Og kalder kun hende for egoist... Dette er de begge..

tænker de begge har været enorme naive.. Men helt dum kan han altså ikke være, hvis ingen har fortalt den stakkels mand, at man får børn ved sex... Det sker Både med og uden gummi... Så derfor skal man altid tage sine egne forholdsregler.. Og det har han ikke gjort..

Hvad der nu skal ske, er op til dem indbyrdes.. Dog mest med vægt på kvinden idet, at det er hendes krop... Men hun skal virkelig tænke tingene igennem og om det er det hun vil byde hendes barn fra start.. En far som ikke vil sit barn, for det har konsekvenser for barnet resten af dets liv... 

Jeg tror det er fordi i hvert fald jeg tænker den unge mand er blevet ført lidt bag lyset, for at mangle en æggeleder er ikke det samme som man ikke kan blive gravid tværtimod - har historier tæt på mig og kan også bare lave et par søg på Google så kan jeg læse ens sandsynlighed for at blive gravid næsten ikke ændrer sig ved man kun har en æggeleder. 

Og jeg kan ikke lade være at tænke; mon ts har overdrevet en lille smule fordi der har været en drøm siden hun var 14 on at få et barn. Ja den unge mand skulle have tænkt selv, men netop det han ikke tænker selv er det ikke en fin indikation på han måske ikke er parat til ansvaret for et barn. 

Og hvis ts vitterlig har troet hun ikke kunne blive gravid, er det så ikke igen et udtryk for et ungt menneske der mangler at tage lidt ansvar og selv opsøge oplysninger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2015

lineog4

Må lige for at sætte fertilitets spørgsmålet i perspektiv. Ts har fået at vide hun har 10% sandsynlighed for at blive gravid til forskel for 20% som er normalen, hvilket egentlig er lidt sjovt da hun vel den ene måned har præcis den samme sandsynlighed for at blive Gravid som en hver anden 19 årig hvis de rammer ægløsnings tidspunktet, mens hun den anden måde formodentlig har 0% sandsynlighed.

en kvinde mellem 15-20 år har 30% sandsynlighed for at blive gravid ved er samleje omkring æggeløsning til forskel her for har en kvinde på 40+ 5% sandsynlighed for at blive gravid ved et samleje. 

Med den logik som ts og hendes kærestes har brugt, der burde jeg så overhovedet ikke bruge prævention, for jeg har statisk så meget fertilitets problemer så jeg nok ikke kan blive gravid - sgu ikke sikker på min mand hopper på den 

Anmeld Citér

5. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

lineog4 skriver:

Må lige for at sætte fertilitets spørgsmålet i perspektiv. Ts har fået at vide hun har 10% sandsynlighed for at blive gravid til forskel for 20% som er normalen, hvilket egentlig er lidt sjovt da hun vel den ene måned har præcis den samme sandsynlighed for at blive Gravid som en hver anden 19 årig hvis de rammer ægløsnings tidspunktet, mens hun den anden måde formodentlig har 0% sandsynlighed.

en kvinde mellem 15-20 år har 30% sandsynlighed for at blive gravid ved er samleje omkring æggeløsning til forskel her for har en kvinde på 40+ 5% sandsynlighed for at blive gravid ved et samleje. 

Med den logik som ts og hendes kærestes har brugt, der burde jeg så overhovedet ikke bruge prævention, for jeg har statisk så meget fertilitets problemer så jeg nok ikke kan blive gravid - sgu ikke sikker på min mand hopper på den 

I tillæg hertil undrer det mig ofte, hvor mange kvinder der giver udtryk for, at de "har fået af vide at de slet, slet ikke kan få børn eller at de kun har 7 % chance"...

I alle mine år i fertilitetsbehandling har jeg aldrig nogensinde mødt en seriøs fagperson, som ville give den slags udmeldinger - det er jo sjældent meningsfuldt.

Dels er det komplet umuligt at vurdere en konkret præcis procentsats for den enkelte, dels ville chancerne jo påvirkes af en million andre faktorer: Partner, alder, antal måneder forsøgt, tidspunktet for samleje, osv. osv. osv. 

Det er lidt pudsigt, hvor folk får disse meget præcise oplysninger om deres egen fertilitet fra? Kunne det tænkes, at nogen misforstod, hvad et gennemsnit kan bruges til?

Anmeld Citér

5. november 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Mathias Villads skriver:

Jeg er helt enige...

Der hvor jeg ikke er enige, er at nogen tager lidt ham i forsvar.. Og kalder kun hende for egoist... Dette er de begge..

tænker de begge har været enorme naive.. Men helt dum kan han altså ikke være, hvis ingen har fortalt den stakkels mand, at man får børn ved sex... Det sker Både med og uden gummi... Så derfor skal man altid tage sine egne forholdsregler.. Og det har han ikke gjort..

Hvad der nu skal ske, er op til dem indbyrdes.. Dog mest med vægt på kvinden idet, at det er hendes krop... Men hun skal virkelig tænke tingene igennem og om det er det hun vil byde hendes barn fra start.. En far som ikke vil sit barn, for det har konsekvenser for barnet resten af dets liv... 

Ja, de er begge egoister, (hvis det er det rigtige ord), men sådan som jeg læser ts start oplæg, så for jeg meget nemt ved at tro, at hun faktisk er mere end han er. Ja, manden har ikke undersøgt tingende ordenligt, mem hvor mange 22 årige mænd gør det, hvis kæresten sidder og siger at hun har meget svært ved at blive gravid. For mig at se er ts enten enormt uvidende om sin egen fertiletet, eller også har hun prøvet af snøre ham lidt i håbet om af han bare ville sige ja ja, når graviditeten var der.

Anmeld Citér

5. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej. 

Mit dilemma er, at min forlovede og jeg er blevet gravide.. Han er 22 år og jeg er 19, vi bor hjemme hos mine forældre og er igang med uddannelse. Vi har været sammen i 2,5 år. 

Jeg er i dag 8+3 henne, men min forlovede vil ikke være far, han har sat sig en minimums alder på 25 år, før han skal være far. Hvilket jeg syntes er totalt åndssvagt? Man bliver aldrig 100% klar til et lille barn..

Vi havde aftalt, at gøre det uden noget beskyttelse, da jeg har en defekt æggestok - så jeg har 10% chance om måneden for, at blive gravid, hvilket ikke er ret meget. Jeg har ønsket mig et barn lige fra da jeg var 14 år af, men han vil stadig ikke, selvom han ved hvor svært jeg har ved det? Men vi aftalte, at hvis det skete, så skulle vi snakke om det når vi nåede dertil og ellers en abort - men han bliver jo bare aldrig klar altså.. �� 

Vi har en familie og venner som ville støtte os og det ved han godt.. 

Men, hvis han virkelig elskede mig som han siger, så havde han været stor nok til, at tage et ansvar og beholde vores fælles barn tænker jeg? 

Kom gerne med gode råd. 

Han siger, at han forlader mig, hvis jeg får barnet ��

Jeg vil ikke stemme, da det kun kan være dit/jeres valg. Dog vil jeg sige, at det at i overhovedet dyrker ubeskyttet sex med aftalen om, at tale for/imod abort hvis du blev gravid siger mig, at i absolut ikke er modne til at forstå det kæmpe ansvar et lille nyt væsen er. Nu er du så gravid, så må du jo gøre op med dig selv om du vil være alenemor og byde barnet en far der ikke vil have det. Og tvinge et andet menneske som du påstår at elske til at være far. Måske vokser du med opgaven eller måske skulle du vente med graviditet indtil du er mere modnet og har fundet en mand der vil det ligeså meget som dig. Stort kram alligevel, håber det bedste for dig og jer

Anmeld Citér

8. november 2015

Mullesmith

modesty skriver:

Det er IKKE dårlig fertilitet at have én æggeleder.

Det kommer sandsynligvis til at tage lidt længere tid at blive gravid end hvis man havde to æggeledere, det er klart - det er kun hver anden måned man kan blive gravid. Men det er altså ikke dårlig fertilitet som hvis man har dårlig ægkvalitet eller hormonforstyrrelser eller ringe slimhinde eller hvad ved jeg.

Jo det vil jeg da bestemt kategorisere som nedsat fertilitet kun at have 1 æggeleder!! 

Anmeld Citér

8. november 2015

Spireren

Det er ene og alene dit/jeres valg.

Det er hårdt at sige. I har taget beslutningen ikke at beskytte jer.

Ville du kunne leve med at du skulle tage en abort? jeg har ikke selv prøvet det men høre fra mange at de føler skyld i meget langtid bagefter, og har svært ved at tilgive sig selv.

På den anden side Din fyr har sagt han ikke vil endnu og truer med at gå fra dig hvis du beholder det. Den er også svær.

Snak noget mere sammen i 2 du kan ikke bruge os her inde til noget.

Jeg brugte 2 uger med min datters far at tage den endelig beslutning om vi skulle beholde barnet eller ej, vi stod i næsten samme situation som jer.

Anmeld Citér

8. november 2015

Mami

Jo det vil jeg da bestemt kategorisere som nedsat fertilitet kun at have 1 æggeleder!! 

Ja nedsat - ikke dårlig fertlitet

Anmeld Citér

8. november 2015

ekebiv

Mami skriver:

til sammenligning har en "almindelig" kvinde 20% chance i hver cyklus, så det er da helt hul i hovedet at antage du ikke ville blive gravid.

Jeg syntes det er enormt tarveligt og respektløst at tvinge et barn ned over på hovedet på ham når han ikke er klar, han har endda meldt ud han ikke ville have børn før han minimum er 25.

Du skriver han ikke elsker dig fordi han ikke vil have et fælles barn, omvendt elsker du vel heller ikke ham når du ikke vil vente?

i lyder bestemt ikke klar (bor hjemme, og er ikke enige) jeg ville nok råde til abort.

og hvis du vil have barn nu, må du indstille dig på det er alene og du skal forklarer dit barn i fremtiden (måske) hvorfor far ikke er en del af billedet.

Hun tvinger da ikke noget barn ned over hovedet på nogen som helst. Han har knaldet uden beskyttelse og så kan man blive gravid. Bum.

Anmeld Citér

9. november 2015

Mami

ekebiv skriver:

Hun tvinger da ikke noget barn ned over hovedet på nogen som helst. Han har knaldet uden beskyttelse og så kan man blive gravid. Bum.

Læs mine andre indlæg og Lines indlæg, så ved du hvordan jeg har det med det punkt, bum  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.