Børnebidrag.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

Anonym trådstarter

Betaler for præcis det samme ud over instution. så ved ikke lige hvor meget forskel der er. 

Når barnet er ved mormoren 3 dage ud af 8 ved moren :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

Anonym

Og så glemte du endda morgenmad, aftensmad, el, vand og varme  

I know, men tænkte de betalt mad og sådan hver for sig  

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Betaler for præcis det samme ud over instution. så ved ikke lige hvor meget forskel der er. 

Nej du gør ej? Du betaler knapt 667 kr, det er ikke halvdelen. Halvdelen er 1158. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg synes, du skal stoppe her. Du bliver jo bare ved at trække nye informationer ind i billedet, og de tjener ikke til andet end at sætte dig selv i et dårligt sladrekone-lys. Din ex' bryster og mormors hjælp vedkommer hverken dig eller os andre. 

Anmeld Citér

2. november 2015

sne190810

alenemor42 skriver:

Altså børnebidrag er jo ikke øremærket til tøj! Det er til barnets daglige forsørgelse. 

Ja, til barnets daglige forsørgelse, som begge forældre i det her tilfælde, har lige meget af hver. Hvorfor skal den ene så betale penge til den anden? 

Anmeld Citér

2. november 2015

Cola Zero

Hej TS

jeg vil anbefale dig, at få ind på statsforvaltningens hjemmeside, og få de helt rigtige fakta der. For fakta er, at hvis du har en 8/6 eller 7/7 og betaler tøj, bleer mad osv når dit/dine børn er hos dig, skal du IKKE betale bidrag. Børne og unge ydelsen skal bruges på institution og skal betales af bopælsforældre, her kommer der en masse; jamen det er jo dyrere, jeps. Men sådan er reglerne. Så der de gode samværsforældre der betaler halvdelen, men bør jo være differencen efter BUY er brugt på dette. Så der overtøj og sko. Du kan vælge at købe det hele selv, eller I kan lave en "driftkonto" hvor I sætter penge ind og køber fælles ting derfra. 

Note: hvis du laver en frivillig overførsel hver måned kan du blive fanget i det af statsforvaltningen. Husk børnebidrag er fradragsberettiget. 

Jeg kan godt følge dig i, at pengene bliver brugt til noget andet end barnet. 

Så du kan vælge at betale alt selv, barnet slipper for at skulle pakkes ned i en kuffert, og du slipper for påmindelsesbøvl og for småt tøj, som også er hverdag for nogen. For det er desværre ikke alle mødre, der er lige smarte eller fair i deres væren omkring et delt barn.

håber det kan bruges, ellers skriv igen, og luk ørene for de skingre ord �� 

CZ

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej du gør ej? Du betaler knapt 667 kr, det er ikke halvdelen. Halvdelen er 1158. 

Jeg betaler da for 

madpakke, bleer, frugt, tøj, fritids aktiviteter, diverse,  el vand og varme..

Anmeld Citér

2. november 2015

alenemor42

sne190810 skriver:

Ja, til barnets daglige forsørgelse, som begge forældre i det her tilfælde, har lige meget af hver. Hvorfor skal den ene så betale penge til den anden? 

Fordi der ikke bliver delt udgifter omkring barnet.

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, du skal stoppe her. Du bliver jo bare ved at trække nye informationer ind i billedet, og de tjener ikke til andet end at sætte dig selv i et dårligt sladrekone-lys. Din ex' bryster og mormors hjælp vedkommer hverken dig eller os andre. 

Nej jeg fortæller bare fordi i køre den ud.at barnet er ved mormoren har da meget at sige. Det er 3 dages samvær hun mister på det? Altså Den mindre udgift i el vand og varme som du køre i  

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Fordi der ikke bliver delt udgifter omkring barnet.

Det er klar udgifterne ikke bliver delt når jeg betaler børnepenge. 

Betalte jeg ikke børnepenge ville udgifterne jo deles op ligeligt det siger vel sig selv? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.