Børnebidrag.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Nej så betaler hun noget.

Så din kæreste snakker med din ex omkring jeres barn?

min kæreste skriver med barnets mor, fordi hun ikke ønsker kontakt med mig, fordi hun ikke får sin vilje med alting. 
og når hun ikke får sin vilje ved min kæreste, så er det hendes kæreste der skriver til min kæreste, og hvis han så heller ikke får sin vilje igennem min kæreste, så skriver hun sedler og ligger med barnet i børnehaven til når vi så henter hende og kan læse det..... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Du er lidt forkert på den. 

Jeg betaler kun mad og bleer.. og får 333kr om måneden til hverdagstøj. 

Moren betaler børnehave og overtøj, hverdagstøj og sko.. 
Hun bruger dog kun maks 1200kr. på sko og overtøj. når hun handler. 

Jamen er det ikke det samme? Bare skrevet på 2 forskellige måder?

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jamen er det ikke det samme? Bare skrevet på 2 forskellige måder?

nej det synes jeg ikke?

Far betaler 1000 kr om måneden  og får 333 kr. Af mor hver måned så han kan købe tøj. 

og fodtøj og overtøj deles de om at betale . nej, det er kun moren der betaler sko og overtøj, men når hun kun har brugt 1800kr. på 7 måneder. 

Anmeld Citér

2. november 2015

alenemor42

Jeg forstår ikke helt hvorfor der er snak om daginstitution osv. Det har jo intet med børnebidrag at gøre.

Hvis du vil have det helt på plads så gå gennem statsforvaltningen og få det fast sat til de 1289 kr. Om måneden( med mindre du tjener 480.000 eller mere om pret) og så skal hun sørge for alt tøj og sko. Bleer og mad skal du altid selv sørge for

Hvad din ex tjener eller ikke tjener om Hun har fri plads eller ej rager faktisk ikke dig. Det har INTET med børnebidrag at gøre

Anmeld Citér

2. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

nej det synes jeg ikke?

Far betaler 1000 kr om måneden  og får 333 kr. Af mor hver måned så han kan købe tøj. 

og fodtøj og overtøj deles de om at betale . nej, det er kun moren der betaler sko og overtøj, men når hun kun har brugt 1800kr. på 7 måneder. 

Jamen så længe hun har det tøj hun skal bruge?

Så kan du ikke gøre fra eller til? Andet end at få "normal" ordning i statsforvaltningen.

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg forstår ikke helt hvorfor der er snak om daginstitution osv. Det har jo intet med børnebidrag at gøre.

Hvis du vil have det helt på plads så gå gennem statsforvaltningen og få det fast sat til de 1289 kr. Om måneden( med mindre du tjener 480.000 eller mere om pret) og så skal hun sørge for alt tøj og sko. Bleer og mad skal du altid selv sørge for

Hvad din ex tjener eller ikke tjener om Hun har fri plads eller ej rager faktisk ikke dig. Det har INTET med børnebidrag at gøre

Hvorfor i alverden skulle jeg gå til SF for at blive sat 300kr op i børnebidrag  det så totalt mærkelig.  
 hun GIDER ikke sørger for tøj til os. det har vi prøvet. det kan ikke lade sig gøre så det bliver aldrig en mulighed igen. derfor vi lavede den aftale med 333. hver måned. 
det hele har en sammenhæng, også med børnehave.  

Anmeld Citér

2. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

nej det synes jeg ikke?

Altså børnebidrag er jo ikke øremærket til tøj! Det er til barnets daglige forsørgelse. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jamen så længe hun har det tøj hun skal bruge?

Så kan du ikke gøre fra eller til? Andet end at få "normal" ordning i statsforvaltningen.

Normal ordning.. 
hvem siger 1000 kr ikke er normalt for os? 
det er noget vi har besluttet sammen. 
aldrig om jeg ville søge om at blive sat op i børnebidrag når moren ikke ønsker det fuldebeløb.  (små griner.....)

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Altså børnebidrag er jo ikke øremærket til tøj! Det er til barnets daglige forsørgelse. 

og vi forsørger barnet lige meget! 

Anmeld Citér

2. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Hvorfor i alverden skulle jeg gå til SF for at blive sat 300kr op i børnebidrag  det så totalt mærkelig.  
 hun GIDER ikke sørger for tøj til os. det har vi prøvet. det kan ikke lade sig gøre så det bliver aldrig en mulighed igen. derfor vi lavede den aftale med 333. hver måned. 
det hele har en sammenhæng, også med børnehave.  

Hun skal jo heller ikke sørge for tøj til jer, men sørge for at barnet har tøj med på samvær. Ingen har krav på at have sit eget tøj i hjemmet som samværsforælder. Så må man selv betale.

Men det lyder bare som om du er mere interesseret i hvad din ex har af penge og friplads osv. End egentlig at forsørge din datter.

Klassisk xmand syndrom som generelt intet begreb har om hvad det koster at have et barn og tror exen stjæler det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.