Anonym skriver:
Kunne være jeg skulle skrive privat til dig....
Jeg bemærker det du skriver at jeg faktisk ikke burde betale børnebidrag grundet 8/6 ordning og heller ikke burde betale for børnehave fordi jeg ikke er bopælforældre, og ikke ser skyggen af BUY?
Men i stedet betale for tøj, bleer og oplevelser også evt dele sko og overtøj med moren? Er det korrekt?
På side 1 i tråden er der et klip fra Statsforvaltningen (STF) hjemmeside, tror det er Sne... Der har sat det ind. Hvis du afholder alle udgifter selv, når du har dit barn, så skal du ikke betale bidrag.
Reglen omkring institution er, at Bopælsforældre (BF) betaler, derfor de får BUY, det er ikke altid det er nok, så må BF fremlægge hvad vedkommende betaler, og I kan dele differencen, efter BUY er brugt. Det sker ikke i vores konstellation, da der er økonomisk friplads. Så er aftalen i stedet, at BUY deles, der er oprettet en børneopsparing of den føromtalte "driftkonto" hvor overtøj, sko, fritidsaktiviteter, mobil osvosv bliver trukket fra. Virker (næsten) fint.
Vil lige understrege, at rigtigt mange Samværsforældre (SF) er blevet fanget af frivillige overførsler. Så den vil jeg nok overveje at stoppe.
hvis du betaler alle udgifter, når Barn er hos dig, I deler udgifter ellers, så synes jeg ikke det er fair. Nevermind om det så er bryster eller andet, de går til..
En helt anden ting. Hvis barn er fast hos mormor tre dagen om ugen, hvorfor er barn så ikke hos dig? Kan moder ikke overskue det?
Begynder du at overveje det. Så er det nogle andre regler der træder i kraft.....