Børnebidrag.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Det er klar udgifterne ikke bliver delt når jeg betaler børnepenge. 

Betalte jeg ikke børnepenge ville udgifterne jo deles op ligeligt det siger vel sig selv? 

Jamen du kan jo til enhver tid stoppe med at betale hver måned og tilbyde at betale halvdelen

Det står dig jo frit for

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

Anonym trådstarter

Cola Zero skriver:

Hej TS

jeg vil anbefale dig, at få ind på statsforvaltningens hjemmeside, og få de helt rigtige fakta der. For fakta er, at hvis du har en 8/6 eller 7/7 og betaler tøj, bleer mad osv når dit/dine børn er hos dig, skal du IKKE betale bidrag. Børne og unge ydelsen skal bruges på institution og skal betales af bopælsforældre, her kommer der en masse; jamen det er jo dyrere, jeps. Men sådan er reglerne. Så der de gode samværsforældre der betaler halvdelen, men bør jo være differencen efter BUY er brugt på dette. Så der overtøj og sko. Du kan vælge at købe det hele selv, eller I kan lave en "driftkonto" hvor I sætter penge ind og køber fælles ting derfra. 

Note: hvis du laver en frivillig overførsel hver måned kan du blive fanget i det af statsforvaltningen. Husk børnebidrag er fradragsberettiget. 

Jeg kan godt følge dig i, at pengene bliver brugt til noget andet end barnet. 

Så du kan vælge at betale alt selv, barnet slipper for at skulle pakkes ned i en kuffert, og du slipper for påmindelsesbøvl og for småt tøj, som også er hverdag for nogen. For det er desværre ikke alle mødre, der er lige smarte eller fair i deres væren omkring et delt barn.

håber det kan bruges, ellers skriv igen, og luk ørene for de skingre ord �� 

CZ

Kunne være jeg skulle skrive privat til dig.... 

Jeg bemærker det du skriver at jeg faktisk ikke burde betale børnebidrag grundet 8/6 ordning og heller ikke burde betale for børnehave fordi jeg ikke er bopælforældre, og ikke ser skyggen af BUY? 

Men i stedet betale for tøj, bleer og oplevelser også evt dele sko og overtøj med moren? Er det korrekt? 

Anmeld Citér

2. november 2015

alenemor42

Cola Zero skriver:

Hej TS

jeg vil anbefale dig, at få ind på statsforvaltningens hjemmeside, og få de helt rigtige fakta der. For fakta er, at hvis du har en 8/6 eller 7/7 og betaler tøj, bleer mad osv når dit/dine børn er hos dig, skal du IKKE betale bidrag. Børne og unge ydelsen skal bruges på institution og skal betales af bopælsforældre, her kommer der en masse; jamen det er jo dyrere, jeps. Men sådan er reglerne. Så der de gode samværsforældre der betaler halvdelen, men bør jo være differencen efter BUY er brugt på dette. Så der overtøj og sko. Du kan vælge at købe det hele selv, eller I kan lave en "driftkonto" hvor I sætter penge ind og køber fælles ting derfra. 

Note: hvis du laver en frivillig overførsel hver måned kan du blive fanget i det af statsforvaltningen. Husk børnebidrag er fradragsberettiget. 

Jeg kan godt følge dig i, at pengene bliver brugt til noget andet end barnet. 

Så du kan vælge at betale alt selv, barnet slipper for at skulle pakkes ned i en kuffert, og du slipper for påmindelsesbøvl og for småt tøj, som også er hverdag for nogen. For det er desværre ikke alle mødre, der er lige smarte eller fair i deres væren omkring et delt barn.

håber det kan bruges, ellers skriv igen, og luk ørene for de skingre ord �� 

CZ

Du har vist ikke helt læst alt hvad der er skrevet 

Mor betaler far så han kan købe tøj til deres fælles datter så det betaler han skam ikke selv 

Anmeld Citér

2. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Jeg bemærker det du skriver at jeg faktisk ikke burde betale børnebidrag grundet 8/6 ordning og heller ikke burde betale for børnehave fordi jeg ikke er bopælforældre, og ikke ser skyggen af BUY? 

Men i stedet betale for tøj, bleer og oplevelser også evt dele sko og overtøj med moren? Er det korrekt? 

Måske du bare skulle kontakte statsforvaltningen så kunne du få det på plads.

Men det drejer sig om du vil slippe billigst muligt?

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Du har vist ikke helt læst alt hvad der er skrevet 

Mor betaler far så han kan købe tøj til deres fælles datter så det betaler han skam ikke selv 

Men det betaler jeg jo selv hvis jeg ikke betaler børnepenge  

HUSK NU AT DET ER MORENS EGET VALG AT GIVE 1000kr hver 3 måned. Fordi hun ikke gider og kan sende tøj med hver gang... 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Måske du bare skulle kontakte statsforvaltningen så kunne du få det på plads.

Men det drejer sig om du vil slippe billigst muligt?

Nej. Det drejer sig om at jeg vil give min datter det hun har brug for!!!! 

Anmeld Citér

2. november 2015

Cola Zero

Anonym skriver:

På side 1 i tråden er der et klip fra Statsforvaltningen (STF) hjemmeside, tror det er Sne... Der har sat det ind. Hvis du afholder alle udgifter selv, når du har dit barn, så skal du ikke betale bidrag. 

Reglen omkring institution er, at Bopælsforældre (BF) betaler, derfor de får BUY, det er ikke altid det er nok, så må BF fremlægge hvad vedkommende betaler, og I kan dele differencen, efter BUY er brugt. Det sker ikke i vores konstellation, da der er økonomisk friplads. Så er aftalen i stedet, at BUY deles, der er oprettet en børneopsparing of den føromtalte "driftkonto" hvor overtøj, sko, fritidsaktiviteter, mobil osvosv bliver trukket fra. Virker (næsten) fint.

Vil lige understrege, at rigtigt mange Samværsforældre (SF) er blevet fanget af frivillige overførsler. Så den vil jeg nok overveje at stoppe.

hvis du betaler alle udgifter, når Barn er hos dig, I deler udgifter ellers, så synes jeg ikke det er fair. Nevermind om det så er bryster eller andet, de går til.. 

En helt anden ting. Hvis barn er fast hos mormor tre dagen om ugen, hvorfor er barn så ikke hos dig? Kan moder ikke overskue det? 

Begynder du at overveje det. Så er det nogle andre regler der træder i kraft..... 

Anmeld Citér

2. november 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Cola Zero skriver:

På side 1 i tråden er der et klip fra Statsforvaltningen (STF) hjemmeside, tror det er Sne... Der har sat det ind. Hvis du afholder alle udgifter selv, når du har dit barn, så skal du ikke betale bidrag. 

Reglen omkring institution er, at Bopælsforældre (BF) betaler, derfor de får BUY, det er ikke altid det er nok, så må BF fremlægge hvad vedkommende betaler, og I kan dele differencen, efter BUY er brugt. Det sker ikke i vores konstellation, da der er økonomisk friplads. Så er aftalen i stedet, at BUY deles, der er oprettet en børneopsparing of den føromtalte "driftkonto" hvor overtøj, sko, fritidsaktiviteter, mobil osvosv bliver trukket fra. Virker (næsten) fint.

Vil lige understrege, at rigtigt mange Samværsforældre (SF) er blevet fanget af frivillige overførsler. Så den vil jeg nok overveje at stoppe.

hvis du betaler alle udgifter, når Barn er hos dig, I deler udgifter ellers, så synes jeg ikke det er fair. Nevermind om det så er bryster eller andet, de går til.. 

En helt anden ting. Hvis barn er fast hos mormor tre dagen om ugen, hvorfor er barn så ikke hos dig? Kan moder ikke overskue det? 

Begynder du at overveje det. Så er det nogle andre regler der træder i kraft..... 

Hvis mor for ca 3500 hver hver 3 måned i ydelse og en instutions plads koster ca 2000 -2500 kr om måneden, så er det da tæt på af de 667 kr far betaler hver måned ikke dækker halvdelen af differencen, så kan ikke se far betaler for meget, og da slet ikke hvis mor står for de fleste af de andre regninger der er med barnet

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Cola Zero skriver:

Kan kun se på det link fra SF at vi ikke bør betale bidrag fordi vi har barnet overnattende i over 5 dage..
Men jeg kan ikke se at vi så ikke bør betale for børnehaven?

findes den regel på skift at BUY skal dække børnehaven.? 

det jeg tænker på er at hvis jeg siger til moren at børnepenge stopper og jeg selv betaler ALT fremover, så vil hun jo bare grine af mig og sige jeg skal betale for børnehaven fordi hun nok ikke kender den regel? :-) 

Anmeld Citér

2. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Kan kun se på det link fra SF at vi ikke bør betale bidrag fordi vi har barnet overnattende i over 5 dage..
Men jeg kan ikke se at vi så ikke bør betale for børnehaven?

findes den regel på skift at BUY skal dække børnehaven.? 

det jeg tænker på er at hvis jeg siger til moren at børnepenge stopper og jeg selv betaler ALT fremover, så vil hun jo bare grine af mig og sige jeg skal betale for børnehaven fordi hun nok ikke kender den regel? :-) 

Jeg er ret sikker på den regel ikke er på skrift men at det er praksis i statsforvaltningen at gøre sådan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.