Børnebidrag.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Kan kun se på det link fra SF at vi ikke bør betale bidrag fordi vi har barnet overnattende i over 5 dage..
Men jeg kan ikke se at vi så ikke bør betale for børnehaven?

findes den regel på skift at BUY skal dække børnehaven.? 

det jeg tænker på er at hvis jeg siger til moren at børnepenge stopper og jeg selv betaler ALT fremover, så vil hun jo bare grine af mig og sige jeg skal betale for børnehaven fordi hun nok ikke kender den regel? :-) 

Der står at i skal dele differencen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Der står at i skal dele differencen

Ja efter at BUY er brugt.. ? 

Anmeld Citér

2. november 2015

Cola Zero

Hck skriver:

Hvis mor for ca 3500 hver hver 3 måned i ydelse og en instutions plads koster ca 2000 -2500 kr om måneden, så er det da tæt på af de 667 kr far betaler hver måned ikke dækker halvdelen af differencen, så kan ikke se far betaler for meget, og da slet ikke hvis mor står for de fleste af de andre regninger der er med barnet

Derudover kommer børnetilskud og ekstra børnetilskud man får, hvis man er enlig. Men lad det nu ligge. 

Også derfor jeg nævner, at når BUY er brugt på institution, hvad er så den negative difference - den deles i to og hvor forældre betaler dette. Jeg er da helt enig i, at det er usselt af en SF, ikke at deltage i betaling af institution, fritidsaktiviteter, mobil osvosv, men han skal da ikke betale mere end BF?? 

Jeg tager ikke udgangspunkt i hvad han betaler hvordan, men hvad reglerne er og hvad der er fair. Fair er, at BF og SF betaler samme beløb til de fællesudgifter der er på et barn. Skulle det vise sig, at hun betaler fuld institutionsplads, fordi hun har en indkomst over, 400.000 tror jeg det er, så skal han da selvfølgelig betale diffen... Efter BUY er blevet brugt. TS virker ikke til at ville løbe fra sit økonomiske ansvar, men bare være fair stillet.

At BF så kan få et hav af tilskud, hvis hun er lavtlønnet, og bo til leje, som en tilsvarende SF ikke kan få... se det er en anden, og mere politisk diskussion. 

Og lur mig, om ikke moderen havde brokket sig, hvis hun havde en høj udgift til institution. 

Så TS; find da ud af om du vil tage selvstændigt økonomisk ansvar og pligt for al forbrug, inkl fællesudgifter for dit barn,når den er hos dig, og droppe det der underlige penge frem og tilbage( i min optik, skynder jeg mig at sige), eller betal børnebidrag, men så skulle du næsten sætte det op til minimumsbeløbet, ca1.300 hvis din indkomst matcher det, og få dit fradrag på 33%, så behøver du ikke betale nogetsomhelst, inkl daglig tøj, mobil, fritidsaktiviteter, andet end når barn er hos dig. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge. 

Er lige begyndt herinde, så skulle lige lure hvad en personlig besked er... Du er velkommen. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Cola Zero skriver:

Derudover kommer børnetilskud og ekstra børnetilskud man får, hvis man er enlig. Men lad det nu ligge. 

Også derfor jeg nævner, at når BUY er brugt på institution, hvad er så den negative difference - den deles i to og hvor forældre betaler dette. Jeg er da helt enig i, at det er usselt af en SF, ikke at deltage i betaling af institution, fritidsaktiviteter, mobil osvosv, men han skal da ikke betale mere end BF?? 

Jeg tager ikke udgangspunkt i hvad han betaler hvordan, men hvad reglerne er og hvad der er fair. Fair er, at BF og SF betaler samme beløb til de fællesudgifter der er på et barn. Skulle det vise sig, at hun betaler fuld institutionsplads, fordi hun har en indkomst over, 400.000 tror jeg det er, så skal han da selvfølgelig betale diffen... Efter BUY er blevet brugt. TS virker ikke til at ville løbe fra sit økonomiske ansvar, men bare være fair stillet.

At BF så kan få et hav af tilskud, hvis hun er lavtlønnet, og bo til leje, som en tilsvarende SF ikke kan få... se det er en anden, og mere politisk diskussion. 

Og lur mig, om ikke moderen havde brokket sig, hvis hun havde en høj udgift til institution. 

Så TS; find da ud af om du vil tage selvstændigt økonomisk ansvar og pligt for al forbrug, inkl fællesudgifter for dit barn,når den er hos dig, og droppe det der underlige penge frem og tilbage( i min optik, skynder jeg mig at sige), eller betal børnebidrag, men så skulle du næsten sætte det op til minimumsbeløbet, ca1.300 hvis din indkomst matcher det, og få dit fradrag på 33%, så behøver du ikke betale nogetsomhelst, inkl daglig tøj, mobil, fritidsaktiviteter, andet end når barn er hos dig. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge. 

Er lige begyndt herinde, så skulle lige lure hvad en personlig besked er... Du er velkommen. 

Og hvad havde DU så valgt at gøre?  

jeg er studerende lige pt derfor betaler jeg kun 1000kr'  

Anmeld Citér

2. november 2015

Cola Zero

Anonym skriver:

Kan kun se på det link fra SF at vi ikke bør betale bidrag fordi vi har barnet overnattende i over 5 dage..
Men jeg kan ikke se at vi så ikke bør betale for børnehaven?

findes den regel på skift at BUY skal dække børnehaven.? 

det jeg tænker på er at hvis jeg siger til moren at børnepenge stopper og jeg selv betaler ALT fremover, så vil hun jo bare grine af mig og sige jeg skal betale for børnehaven fordi hun nok ikke kender den regel? :-) 

Om hun kender reglen eller ej, er jo hendes problem ikke dit. Børnepenge kommer fra staten = BUY, børnebidrag kommer fra dig.

Så hvis jeg var dig, ville jeg fortælle hende, at du stopper overførsel af penge til hende, betaler alt selv. Hun skal vise dig hvad udgiften er på institution, du finder hvad BUY er for barnets alderstrin, og overfører diffen til hende. Så opretter i en fælles konto, hvor I sætter X- kr ind på til overtøj, fridsakt briller medicin osv. Så er du ikke afhængig af hendes luner. Du kan ikke tvinge hende til at overføre halvdelen af BUY, ej heller STV. De tilhører BF.

Det der kan ske, hvis du siger du stopper overførsel og selv vil betale alt er, at du kan risikere hun trækker dig i STF, så begynd nu at samle boner på udgifter til barn..... 

Du kan finde på borger.dk hvad BUY går til, dette er en hjælp til familien, ikke et tilskud til barnet. Her står ser, det bla. skal gå til institution. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Cola Zero

Anonym skriver:

Og hvad havde DU så valgt at gøre?  

jeg er studerende lige pt derfor betaler jeg kun 1000kr'  

Som vi allerede har valgt, tage fuldt økonomisk ansvar, når barn er hos os. Og dele fællesudgifter, kræver et minimum af samarbejde, I Know!

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Cola Zero skriver:

Som vi allerede har valgt, tage fuldt økonomisk ansvar, når barn er hos os. Og dele fællesudgifter, kræver et minimum af samarbejde, I Know!

Barnet er ved mormor fordi mor arbejder aften arbejde. Og hendes kæreste ikke vil stå til rådighed for barnet om aften.. 

Vi kan jo være tvunget til at samarbejde hvis vi skal,  

men i hvertfald mange tak for gode råd og vejledning. 

Jeg vil printe de forskellige ud fra statsforvaltningen og vise det til hende  

Anmeld Citér

2. november 2015

Cola Zero

Anonym skriver:

Barnet er ved mormor fordi mor arbejder aften arbejde. Og hendes kæreste ikke vil stå til rådighed for barnet om aften.. 

Vi kan jo være tvunget til at samarbejde hvis vi skal,  

men i hvertfald mange tak for gode råd og vejledning. 

Jeg vil printe de forskellige ud fra statsforvaltningen og vise det til hende  

Selv tak du. Det kan være lidt en jungle at finde rundt. Held og lykke, og håber for jer og ikke mindst barnet, at I finder en god måde at samarbejde, også økonomisk, så alle er glade, og der er ro i begge lejre 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Cola Zero skriver:

Her står alle oplysninger  

mange tak for hjælpen. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Cola Zero skriver:

Selv tak du. Det kan være lidt en jungle at finde rundt. Held og lykke, og håber for jer og ikke mindst barnet, at I finder en god måde at samarbejde, også økonomisk, så alle er glade, og der er ro i begge lejre 

Der er så sindsyg meget man skal vide... 

Men jeg tror dette vil være den bedste løsning. Så ingen penge skal svæve i mellem os..   

Nu må vi se hvad moren siger... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.