Hck skriver:
Hvis mor for ca 3500 hver hver 3 måned i ydelse og en instutions plads koster ca 2000 -2500 kr om måneden, så er det da tæt på af de 667 kr far betaler hver måned ikke dækker halvdelen af differencen, så kan ikke se far betaler for meget, og da slet ikke hvis mor står for de fleste af de andre regninger der er med barnet
Derudover kommer børnetilskud og ekstra børnetilskud man får, hvis man er enlig. Men lad det nu ligge.
Også derfor jeg nævner, at når BUY er brugt på institution, hvad er så den negative difference - den deles i to og hvor forældre betaler dette. Jeg er da helt enig i, at det er usselt af en SF, ikke at deltage i betaling af institution, fritidsaktiviteter, mobil osvosv, men han skal da ikke betale mere end BF??
Jeg tager ikke udgangspunkt i hvad han betaler hvordan, men hvad reglerne er og hvad der er fair. Fair er, at BF og SF betaler samme beløb til de fællesudgifter der er på et barn. Skulle det vise sig, at hun betaler fuld institutionsplads, fordi hun har en indkomst over, 400.000 tror jeg det er, så skal han da selvfølgelig betale diffen... Efter BUY er blevet brugt. TS virker ikke til at ville løbe fra sit økonomiske ansvar, men bare være fair stillet.
At BF så kan få et hav af tilskud, hvis hun er lavtlønnet, og bo til leje, som en tilsvarende SF ikke kan få... se det er en anden, og mere politisk diskussion.
Og lur mig, om ikke moderen havde brokket sig, hvis hun havde en høj udgift til institution.
Så TS; find da ud af om du vil tage selvstændigt økonomisk ansvar og pligt for al forbrug, inkl fællesudgifter for dit barn,når den er hos dig, og droppe det der underlige penge frem og tilbage( i min optik, skynder jeg mig at sige), eller betal børnebidrag, men så skulle du næsten sætte det op til minimumsbeløbet, ca1.300 hvis din indkomst matcher det, og få dit fradrag på 33%, så behøver du ikke betale nogetsomhelst, inkl daglig tøj, mobil, fritidsaktiviteter, andet end når barn er hos dig. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge. 
Er lige begyndt herinde, så skulle lige lure hvad en personlig besked er... Du er velkommen.